SLAVNI ŠVEDSKI CHEF

MAGNUS NILSSON: ''Mislim da je najvažnija stvar, kada govorimo o fine dining restoranima, priznati sebi da je ono što radite potpuno neodrživo!''

Portal Fine Dining Lovers objavio je intervju s chefom Magnusom Nilssonom, a riječi je bilo o restorantskoj održivosti, fine diningu, otpadu hrane i dobrobiti osoblja upravo takvih restorana

Šef kuhinje Magnus Nilsson došao je vrlo blizu zatvaranja svog restorana Faviken u Järpenu u Švedskoj - ne zbog novca ili zbog problema s osobljem (postoji "beskrajan tok" ljudi koji žele raditi tamo, kaže on), ili katastrofe uzrokovane ekstremnim vremenskim uvjetima u tom dijelu zemlje, nego zato što su on i njegovi partneri bili, kako sam kaže, nesretni.

"Nismo mogli učiniti da naš svakodnevni život funkcionira", kaže šef kuhinje koji je prije tri godine odlučio da se stvari moraju mijenjati ili će se restoran zatvoriti. "Shvaćate, ako nisam zainteresiran raditi šest dvostrukih smjena u tjedan dana, ne mogu prisiliti nekoga drugog da to učini".

Dobrobit osoblja

Nitko u Fuvikenu više ne radi dvostruke smjene. Osoblje radi osam sati dnevno tijekom radnog tjedna od 40 do 45 sati, s pet tjedana godišnjeg odmora. To vrijedi i za Nilssona, koji sada radi samo tri večeri tjedno, umjesto šest. Naravno, morali su zaposliti više kadrova, a svoje cijene povećati za 50 posto. Nilsson smatra da je njegov restoran jedan od rijetkih koji zapravo poduzima konkretne akcije kada je riječ o dobrobiti njegovog osoblja.

"Restorani nisu stigli daleko u smislu održivosti osoblja, što je čudno jer o tome slušam čitavu svoju karijeru", kaže on. "Postoji iznenađujuće malo restorana koji se bave tim pitanjem!" Dok god ljudi nastavljaju raditi prekovremeno, ne primati plaću, sustav će i dalje funkcionirati ", kaže on.

View this post on Instagram

I don't think that I have ever worked in a restaurant where more exceptional produce roll through the doors than it does @faviken For soon to be ten years we have been looking for the most passionate new suppliers in our region at same time as we have been cultivating our existing relationships carefully. For us to start buying food from someone is to enter an intimate relationship of mutual learning in the pursuit of perfect raw material. We are not satisfied to just buy stuff from anyone, we want to get to know the people behind the products, we want to learn from them, and we want to help figure out ways to improve things when we can. I am so proud of the supplier network we have built, they are truly the foundation of everything Fäviken is today. This pine mushroom came in a moment ago. A truly perfect specimen. I will grill it and a few others of similar quality tomorrow. #matsutake #wonderwhatthisonewouldcostinjapan

A post shared by Magnus Nilsson (@magnusfaviken) on

Pokušaji i pogreške

Kada je 2008. godine Nilsson otvorio Fäviken, bio je 24-godišnjak i unatoč tome što je radio u nekim od najboljih francuskih kuhinja, bio je odgovoran samo za jedan odjeljak. Nije bio glavni kuhar. Za to kako voditi tvrtku, kako upravljati osobljem - nije bilo smjernica, kaže on, ali trebaju postojati.

"Ako imate talenta i spremni ste naporno raditi, nije toliko teško postati prilično dobar obrtnik, nakon što naučite kuhati", kaže on, "ali onda dolazi sljedeći korak, kako upravljati novcem, kako upravljati ljudima i svim tim stvarima, o tome nitko nikad ne govori ... Dakle, za mene osobno, to je bio proces pokušaja i pogrešaka.'' - govori.

"Vidio sam da puno ljudi u mom restorantskom dijelu svijeta, vrlo ambiciozni dio koji možda ima malo više resursa i vremena od ostalih dijelova, počinje doista razgovarati o tome i rješavati ovaj problem. Mislim da će doći do nekih promjena."

View this post on Instagram

Today's bounty! #autumn #hotsauceinthemaking

A post shared by Magnus Nilsson (@magnusfaviken) on

Fine dining nije održiv

''Mislim da je zbrinjavanje hrane u restoranima puno manji problem nego što ljudi govore. Prehrambeni otpad kao globalni problem zapravo nije vezan za restorane, već je povezan s maloprodajom, gdje gotovo 40% onoga što se proda nikad ne stiže do krajnjeg kupca ili se nikada ne pojede ", kaže on. "Restorani, iz ekonomskih razloga, su uvijek bili prilično dobri u smanjivanju otpada hrane ... Dobro je da ljudi rade sve što mogu, ali mislim da je to jedna od najmanje važnih točaka u rješavanju problema održivosti."

Restorani poput Fävikena, Nilsson priznaje, neodrživi su po svojoj prirodi, pogotovo kada imate međunarodni gastronomski ''jet set'' koji leti iz cijelog svijeta kako bi tamo jeo. I to je u redu. "To je zapravo nevažno", kaže on. "Mislim da nitko ne želi živjeti svoj život na način da mu je svaki dan isti. Svatko treba učiniti ono što može, pogotovo kad ste u poziciji poput moje, kada vas puno ljudi prati i iste inspirirate. Mislim da je najvažnija stvar u raspravama oko održivosti, kada govorite o restoranima kao što je Fäviken, priznati sebi da je ono što radite potpuno neodrživo."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 10:28