FOTOGRAFIJA HRANE

PITALI SMO NAŠE FOTOGRAFE: Evo koju hranu im je najteže snimiti!

Tanjur s zamamnom kremastom tortom odrezan na kriške iako će izmamiti zazubice okusom, fotografe će dobro oznojiti. Pitali smo pet naših fotografa što im je najteže snimiti i kako se snalaze u situacijama kad se baš takva hrana nađe pred njima.

Ono što najčešće volimo jesti, dobrim dijelom je i najteže snimiti. Generalno morate paziti na puno faktora, svjetlost i sjenu, odabrati odgovarajući kadar, truditi se prikazati jelo kakvo jest i samim time ukomponirati djelić atmosfere, godišnjeg doba ili dana u fotografiju. Tanjur s zamamnom kremastom tortom odrezan na kriške iako će izmamiti zazubice okusom, fotografe će dobro oznojiti. Pitali smo pet naših fotografa što im je najteže snimiti i kako se snalaze u situacijama kad se baš takva hrana nađe pred njima.

"Najteže mi je snimiti hranu bez forme i/ili bez boje. Npr. purica (razrezana) s mlincima. Velika žuto-smedja hrpa! Ni ćušpajzi nisu neka puno veća sreća, a u zadnje vrijeme imam problema i s kolačima izrezanim na kocke! " Neja Markičević

Zagreb, 260916. Kremaste torte i kolaci slasticarne Magnolia.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markičević / Hanza Media

Neja Markičević / Hanza Media
 

"Radilo se o fotografiranju hrane, portretu,zalasku sunca ili bilo kakvom drugom radu, ako voliš  to sto radiš i radiš sa ljubavlju, prepreke ne postoje. One sam postaju slatki izazov. Onda se razotkriva i izvire tvoja puna kreativnost." Mario Kučera

Zagreb, 230516.
Recepti sa zacinskim biljem.
Foto: Mario Kucera
Mario Kučera / EPH


Idealno, hrana se snima s najmanje dva ista identično servirana jela. Prvo jelo služi da se napravi test, namjesti rasvjeta, aranžira pozadina, dekoracije i stol. Dok se sve to namjesti, hrana na tanjuru se obično ohladi, osuši, razlije. Zato se taj testni tanjur zamijeni novom netom identično spremljenim jelom i snimanje odmah počinje dok je hrana svježe posložena na tanjuru. Nažalost takva metoda je vrlo rijetka.



Što se tiče konkretnih primjera:
1. Lazanje, kada su vruće i netom izrezane izgledaju super sočno i jakih boja ali slojevi i sadržaj brzo klize na sve strane i jelo se raspada. Kada su hladne, kompaktne su ali suhe i neatraktivne.
2. Bistre juhe u tamnim dubokim tanjurima - sav sadržaj potone prema dnu i površina jela izgleda tamno, nezanimljivo i neprivlačno.
3. Lako topljivi deserti sa sladoledom i preljevom koji se moraju snimati na vrućoj ljetnoj terasi ili u toploj prostoriji. Fotograf ima obično minutu, najviše dvije, nakon toga počinje topljenje i razlijevanje.

"Teško je snimati hranu, tj. jela koja ne izgledaju dobro. Znači ne specifično neku namjernicu jer sve može izgledati dobro, nego je teško snimit nesto u stilu hrane iz menze." Marko Miščević

 

 

Marko Miščević

Marko Miščević / Hanza Media
 

"Jedino jelo za koje još nisam pronašao rješenje kako ga fotografirati su teleća koljenica ili hobotnica ispod peke. Jednostavno svaki put na fotografiji imam samo pepelom posutu sivu peku i ništa više.

Iza peke dolaze svježi živi škampi. Kad god pomislim da sam konačno namjestio kadar ovi su već napravili nered na tanjuru.

Zadnje jelo nije toliko zahtjevno za fotografirati - ako se sjetim na vrijeme, a to su deserti. Obično pripadaju četvrtom ili petom slijedu, što znači da se i popilo otprilike toliko čaša vina, pa se ponekad dogodi da odmah pojedem desert, a onda mi prođe kroz glavu: "Snimiti!" Tomislav Krišto

Zagreb, 290916.
Pod Zidom Bistro & Wine bar.
Pet slijedova tatarskih bifteka.
Na fotografiji: Nikola Bilandzija - chef.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / HANZA MEDIA

Zagreb, 120412.
Hotel Westin.
U hotelu Westin dodijeljene su nagrade
Tomislav Krišto / HANZA MEDIA

 


 

Izdvajamo

Iz drugih medija