Prošle godine mnoge je obradovala vijest da je sarajevski ćevap konačno zaštićen kao autohtoni brend i priznat kao poseban bosanskohercegovački proizvod. Ova oznaka autentičnosti ne samo da potvrđuje jedinstveni identitet ovog kultnog jela, već i dodatno valorizira njegovu kulturnu i gastronomsku važnost, osobito u glavnom gradu BiH gdje ćevapi s Baščaršije imaju gotovo legendaran status. No, uz svečanost priznanja stigle su i promjene koje su mnogi potrošači odmah osjetili, cijene omiljenog sarajevskog specijaliteta znatno su porasle, ali razlog ne leži u važnom priznanju.
Prema pisanju bosanskohercegovačkih medija, velika porcija ćevapa koja je do sada koštala 12 konvertibilnih maraka (KM), što je oko 6,13 eura, odnedavno je poskupjela na 14 KM, što je otprilike 7,16 eura. Manje porcije, u narodu znane i kao "Partizanka" koja broji pet ćevapa, također su poskupjele - s dosadašnjih 5 na 7 KM, odnosno oko 3,58 eura. U te cijene, valja naglasiti, nisu uključeni dodaci poput kajmaka ili kiselog mlijeka, koji se u većini ćevabdžinica naplaćuju posebno.
Slična situacija bilježi se i u Hrvatskoj, gdje su ćevapi ove godine također znatno skuplji. U restoranima diljem zemlje cijene se kreću od 7,60 do čak 14,30 eura, ovisno o veličini porcije, vrsti mesa, kvaliteti pripreme i dodatcima koji se naručuju uz glavno jelo. U većini slučajeva lepinja se naplaćuje zasebno, što dodatno povećava ukupnu cijenu obroka.
Glavni razlog poskupljenja krije se u značajnom rastu cijene junećeg mesa, koje je osnovna sirovina za pripremu kvalitetnih ćevapa. Prema dostupnim podacima, u posljednjih pet do šest mjeseci cijena junetine porasla je za više od 30 posto, i to ne samo na domaćem, već i na međunarodnom tržištu. Taj porast cijene reflektirao se na čitav lanac prehrambene industrije, od proizvođača i prerađivača do ugostitelja i krajnjih potrošača.
Iako je riječ o tradicionalnom jelu koje je dugo slovilo kao pristupačan i jednostavan obrok, ćevapi polako postaju luksuz za neke potrošače, osobito lokalno stanovništvo s ograničenim budžetom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....