NOVO MJESTO

SEXY COW: Splitska boutique zalogajnica koja želi biti svjetska franšiza!

 Marko Miščević / HANZA MEDIA
Raskošne tortilje punjene hrvatskom govedinom, povrćem domaćih OPG-ova i umacima vlastite izrade karta su s kojom se ovaj brend planira otisnuti u tuđinu

Iako je ljeto već odavno prošlo i broj turista koji lutaju Splitom polako se smanjuje, uvijek zaposlene Romanu i Dragana Grbića to ne brine mnogo. Naime, ovaj poduzetnički par stoji iza uspješne street food zalogajnice Sexy Cow u Zrinjsko-Frankopanskoj ulici br. 6, koja je Splićane osvojila bogato nadjevenim tortiljama i atraktivnim izgledom lokala.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Štoviše, zadovoljni dosadašnjim uspjehom, početkom ljeta otvorili su i manju podružnicu nazvanu Daddy Cool u Ulici kralja Tomislava 4 u kojoj su građanima ponudili falafel, a koja je ljetos privukla veliku medijsku pozornost. Sam brend Sexy Cow zamišljen je kao buduća franšiza, koncept koji svoju publiku s lakoćom može pronaći i u brojnim svjetskim metropolama poput Londona ili New Yorka.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Pomno razrađen do posljednjeg detalja, Sexy Cow spoj je izvrsnih namirnica, kreativnih jela, dobro uigranog tima i ležerne estetike s potpisom nizozemskog dizajnera Saara Zafira. Bez plaćene reklame, vijest o njihovim raskošnim tortiljama, odnosno wrapovima organski se proširila internetskim sferama u obliku preporuka i recenzija na brojnim platformama i društvenim mrežama, odnosno na izvorima koje turisti danas koriste kako bi u gradu pronašli gastronomska odredišta vrijedna pažnje.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Totrilje i milkshakeovi

Red u zalogajnici Sexy Cow nije neobična pojava, budući da svaki gladni gost željan zdrave ulične hrane ima priliku promatrati kako vješti radnici peku ramstek, pileći zabatak ili goveđi burger koji potom završi u svježe pečenoj tortilji, napunjenoj gotovo do pucanja s povrćem, dodacima i umacima vlastite izrade. Dok gledate kako vješto rade vaš obrok, zaboravit ćete da čekate jer će pred vama nastajati jelo pripremljeno s puno pažnje.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

- Nemamo veliki jelovnik, na njemu je svega sedam tortilja s ukupno tri vrste mesa te se toga držimo. Uz to nudimo još i krumpiriće, salate i osvježavajuće napitke. Sve proizvodimo sami, od tijesta do umaka te nam stoga treba malo vremena, ali smo zato i posebni. Jedini u cijeloj Europi imamo stroj za izrađivanje domaćih tortilja koje jednom nadjevene imaju oko 300 g, zasitne su i bogate. – objasnila nam je Romana.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

I dodala: - Milkshakeovi nam također idu nenormalno! Pogotovo ih vole stranci, a piju ih u svako doba dana, čak i uz tortilje s mesom! - Odakle ideja za tortilje? - upitali smo ih. - Vodili smo se idejom da napravimo kalifornijski wrap, a pretvorili smo ga u vlastiti koncept. Oni koriste drugačije sastojke, dok je ovo naše tijesto nešto između meksičke tortilje i talijanske piadine. Toga nema kod nas, imamo svoje recepture koje nije tako lako kopirati jer sve sami proizvodimo.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Primjerice, pita kruh koji koristimo za falafel u Daddy Cool zalogajnici nigdje ne možete kupiti. Jedan pekar iz okolice Trogira upropastio je tonu brašna prije nego što je uspio napraviti pita kruh kakav nam treba. Ne radi se ovdje o običnoj lepinji, pita kruh mora biti s obje strane mekan, a unutra mora imati “džep” za nadjev. Nije lako izvesti da tijesto ne bude previše kruhasto, da ne puca i da ima dovoljno tijesta s obje strane džepa u koji stavljamo falafel punjen kozicama ili govedinom - razjasnio nam je Dragan Grbić, inače chef i ugostiteljski konzultant.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Samo kvaliteta

Sjajne reakcije na društvenim mrežama na njihov vizualni identitet i fotografije hrane od kojih će vam početi curiti sline pokazuju da je Sexy Cow drugačiji od drugih street-foodova u Splitu. - Smatramo se boutique street food zalogajnicom kakvu ne možete pronaći na drugim mjestima u Hrvatskoj. Ovo nam je sad bila druga sezona i jako smo zadovoljni uspjehom. Idemo na kvalitetu i zato ne možemo izbacivati puno, radimo po narudžbi pa je sve toplo i svježe. Bitno je samo ljudima reći unaprijed da će čekati. Ljeti znamo odraditi i do 700 obroka dnevno i cijeli dan nam je gužva.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Dok traje Ultra, zna se čekati i do dva sata u redu jer smo taman na udaru kad se ljudi vraćaju s festivala. Usto smo još obilježeni i kao “cheap eats” na internetu. Imamo već i stare goste koji nam se vraćaju, kao i goste starije dobi koje su mlađi članovi njihovih obitelji natjerali da probaju našu hranu pa nam se stalno iznova vraćaju. Imamo veliki broj lokalnih ljudi koji jedu kod nas, a za njih smo pripremili i karticu vjernosti, odnosno loyalty card kako bismo im omogućili da što češće dolaze - naglasila je Romana.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

- Split raste i sve je veća raznolikost. Ljudi su gastronomski sve osvješteniji, što je dobro za grad i za turizam. Još imamo mjesta za rast - objasnio nam je Dragan Grgić. Dodao je da je Splitu to potrebno jer je ideja da se privuče što više ljudi i da se produlji sezona. - Ljudi u tri mjeseca ne mogu zaraditi dovoljno da održe poslovanje na životu. Mi smo zato otvoreni cijelu godinu i pokušavamo zadržati što veći broj naših radnika na stalnom zaposlenju. Smatram da je to pravi put kako zadržati ljude da se ne rasele - izjavio je. Na to se nadovezala i Romana, istaknuvši vrijednost svojih zaposlenika.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

- Tim je nama najvažniji i trenutačno imamo 25 zaposlenih. Nitko od naših radnika nije kuhar pa smo svi učili ispočetka kako bismo bili učinkoviti i brzi. Imali smo ljude koji nisu ni jaja znali ispeći, a sada izbacuju čuda. Imamo i sezonce koji se vraćaju već drugu godinu zaredom raditi za nas - rekla je Romana. S tim se složio i Dragan. - Naš tim mnogo toga preuzme na sebe jer treba paziti na sve, ne samo na zaradu.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Treba imati kvalitetu i dobro uređen prostor, no ono što čini razliku između uspješnog i neuspješnog lokala je usluga. Ljudi moraju izaći zadovoljni. Čak i oni najzahtjevniji i oni koji su na granici bezobrazluka moraju izaći zadovoljni. To nije lako postići i zato cijenimo naše radnike - istaknuo je.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

Domaće namirnice

Što se tiče namirnica, njih nabavljaju u splitskim dućanima, hrvatsko meso stiže im od lokalnog mesara, a povrće kupuju kod OPG-ova. - Nemamo veliki krug dobavljača jer još surađujemo s istim ljudima kao na početku. Kad su neki od njih vidjeli koje količine trebamo, shvatili su da im se to isplati i automatski im se promijenio način razmišljanja. Primjerice, čovjek koji nam nabavlja krumpire zasadio je cijelo jedno polje krumpira samo za nas. Prate nas i znaju da nam treba. - istaknuo je Dragan. Ideja o franšizi čeka pravi trenutak za ostvarivanje, sa Zagrebom kao obaveznom idućom lokacijom podružnice Sexy Cow, a u planu je i inozemstvo.

Marko Miščević / HANZA MEDIA

- Imamo namjeru otvoriti u Zagrebu, no još tražimo idealnu lokaciju jer nam treba minimalno 100 četvornih metara prostora i mora biti na dobrome mjestu. Moramo biti dostupni turistima i imati veći obrtaj nego u Splitu kako bismo se održali u Zagrebu. Gdje god otvorimo lokal, važno nam je da hrana bude jednako ukusna kao i u našem glavnom lokalu - objasnila nam je Romana, a Dragan se složio.

- Ipak smo mi start-up, a imamo originalan proizvod koji možemo ponuditi Europi. Već imamo ozbiljnih upita i pregovora iz inozemstva te se namjeravamo širiti dalje, no za sve treba vremena. Idemo polako i iskreno, želimo da to bude prava priča koju ljudi prepoznaju - zaključio je Dragan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:17