Kako je stiglo ljeto, tako su se s njime i terase na poznatim gastro destinacijama prebojale u svijetlozelene nijanse, a čaše su sve češće pune leda, mjehurića i grančica mente, dok je inače superpopularni Aperol Spritz lagano potisnut u drugi plan.
Na scenu je došao Hugo Spritz. No, istina je da Hugo nije nikakva nova senzacija. Mi ga volimo već godinama, zbog čega smo rado prigrlili ovaj ljetni boom.
Uostalom, Hugo Spritz, često skraćeno samo "Hugo", nije samo još jedan Instagram friendly koktel. On je lagani, aromatični napitak koji spaja pjenušavi prosecco, sirup od bazge, mineralnu vodu i svježu mentu, često uz dodatak kriške limete ili limuna. Na papiru jednostavan, ali u čaši pravo ljetno osvježavajuće čudo.
Povijest ‘Hugo‘ koktela
Rođen je 2005. godine u Južnom Tirolu, točnije u gradiću Naturns, gdje ga je osmislio barmen Roland Gruber u lokalnom San Zeno baru. Njegova početna ideja bila je stvoriti lakšu, osvježavajuću alternativu tada dominantnom Spritzu Venezianu (Aperol Spritzu).
U originalnoj verziji koristio se sirup od matičnjaka, no on je ubrzo zamijenjen dostupnijim i aromatičnijim sirupom od bazge koji se sjajno sljubljuje s proseccoom. Ime? Potpuno slučajno. Gruber je prvo razmišljao da koktel nazove “Otto”, ali mu se to učinilo pretjerano ozbiljnim. Pa je samo rekao “Hugo”. I ostalo je povijest.
Iako Hugo postoji gotovo dva desetljeća, tek je u posljednje dvije godine doživio velik globalni proboj. Godinu 2023. još je obilježavao Aperol Spritz, potpomognut i popkulturnim momentima (sjetite se samo serije ‘White Lotus‘). No 2024. i osobito 2025. stiglo je doba Huga.
Prema podacima s Yelpa, samo u 2024. godini pretraživanja pojma “Hugo Spritz” vrtoglavo je poraslo. A TikTok? E, tamo se Hugo pretvorio u pravi ljetni fenomen.
Hashtag #HugoSpritz postao je nezaobilazan dio feedova, a influenceri iz cijelog svijeta sipaju svoje verzije u slow motionu, uz glazbenu podlogu i filtere koji mirišu preko ekrana.
U čemu je tajna popularnosti?
Hugo izgleda sjajno na društvenim mrežama. Led koji se sjaji u sunčevom svjetlu, mjehurići prosecca i listići mente - to je sadržaj koji voli očito algoritam, a i publika. No nije sve samo estetika. On je day drinking koktel koji ne traži hranu ni izliku. I dok istraživanja pokazuju da 54% potrošača naručuje piće koje su vidjeli na društvenim mrežama (bilo da ih je netko influencao, ili žele sami biti influenceri), Hugo je idealan kandidat za takvu ulogu.
Možda će se sljedeće godine pojaviti novi ‘it‘ koktel. Možda će se trendovi opet okrenuti prema nečem egzotičnijem, tamnijem, jačem. Ali jedno je sigurno - Hugo nije prolazna moda. On je već godinama tu, vjerno nas hladi i osvježava, i sada je sasvim zasluženo dobio svojih pet minuta slave.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....