U proljeće Plešivica pokazuje svoje najbolje lice - zelenilo vinograda, miris zemlje i prve plodove sezone koji stvaraju jedinstvenu atmosferu u ovoj vinskoj regiji nadomak Zagreba. U takvom okruženju, 24. i 25. svibnja 2025. godine održava se šesto izdanje Festivala pjenušaca i jagoda, manifestacije koja spaja ozbiljan rad lokalnih vinara s omiljenim proljetnim voćem. Posjetitelji će imati priliku kušati pjenušce različitih stilova i karaktera, pratiti ih s jagodama iz obližnjih nasada i provesti vikend u znaku dobre kapljice, okusa i druženja. Festival prikazuje sve ono što Plešivica uistinu jest: regija koja svoju kvalitetu ne temelji na spektaklu, već na dosljednosti, znanju i autentičnosti.
O razvoju festivala i što on donosi razgovarali smo s Petrom Masnec, direktoricom Turističke zajednice grada Jastrebarskog, koja je od samih početaka uključena u njegovu organizaciju.
Prvo izdanje festivala održano je 2019. godine ispred dvorca Erdödy, no kako to često biva s prvim pokušajima, početak je bio više eksperiment nego potpuno razrađena priča. Ubrzo potom, pandemija je organizatorima zadala novi izazov - okupljanje velikog broja ljudi na jednom mjestu više nije bilo moguće. Tada dolazi do ključne promjene koncepta: festival se seli iz zajedničkog prostora na otvorenom u dvorišta samih vinara. Umjesto da posjetitelji dolaze na jedno mjesto, oni sada dolaze vinima - na kućni prag njihovih stvaratelja.
Kako Masnec pojašnjava, upravo ta promjena, iako tada nužna, postala je srž onoga što danas definira festival. Vinari više nisu samo izlagači, već i domaćini, autori doživljaja i kreatori sadržaja – od glazbe, preko hrane, do uređenja svojih prostora. Festival se tako personalizirao i dobio novu dimenziju, pa se s pravom može reći da svaka vinarija potpisuje svoje izdanje manifestacije.
No kako je zapravo došlo do ideje da se spoje pjenušci i jagode? Ta je kombinacija prvi put postala poznata zahvaljujući Wimbledonu. Ciljana publika bili su posjetitelji više platežne moći, s razvijenim afinitetom prema pjenušavim vinima i kulturi konzumacije. Prije dvije godine pogodili smo upravo tu skupinu – posjetitelji su s festivala odlazili s punim kutijama vina, nerijetko kupujući dvije do tri kutije iz svake vinarije. Taj konkretan interes pokazao je da nismo spojili samo okuse, već i ljude s pričom i stilom života koji Festival prirodno prepoznaju kao svoje mjesto, kazala nam je Masnec.
Danas festival okuplja goste iz svih krajeva Hrvatske. Smještajni kapaciteti su unaprijed popunjeni, a domaći proizvođači jagoda - okupljeni u Udrugu jagodara Zagrebačke županije - osiguravaju da na stolovima bude lokalno i svježe. Pjenušci, naravno, dolaze isključivo s Plešivice, od vinara koji rade prirodnim metodama, a sve etikete su usklađene s nacionalnim zakonima o vinarstvu. Ove godine sudjeluje 13 vinara, a kriteriji za sudjelovanje će se dodatno formalizirati već sljedeće godine, kako bi se osigurala još viša razina kvalitete i profesionalnosti.
Osim vina i jagoda, 2025. festival donosi i umjetnički sadržaj - akademska kiparica Marina Stoponja otvorit će vrata svog imanja posjetiteljima, gdje će biti postavljena njezina skulptura jagode, pop-up dućan, sladoled od jagoda i pjenušca, te mogućnost slikanja u prirodi.
Festival zadržava format bez klasične ulaznice, točnije ne plaća se sudjelovanje već se svaka konzumacija u vinariji plaća zasebno, kao u bilo kojem ugostiteljskom objektu. Ove godine organiziran je i old school prijevoz pod imenom OLD JACK, koji posjetitelje vozi od perivoja Dvorca Erdödy prema vinarijama i natrag, a dostupan je i taksi prijevoz. Sve je osmišljeno kako bi svaki gost mogao sam kreirati svoj doživljaj: koje će vinarije posjetiti, koje će pjenušce kušati, koje jagode odabrati i koju glazbu poslušati.
Kako zaključuje Petra Masnec, posebna vrijednost festivala je u tome što prvi posjet vrlo često ne ostaje i posljednji - gosti se vraćaju, upoznaju nove vinare i ponovno se spajaju s okusima Plešivice. I upravo taj kontinuitet, od lokalne ideje do ozbiljne vinske priče, čini ovaj festival ne samo atraktivnim vikend događajem, već i važnim dijelom identiteta regije.
U programu sudjeluju Vinogradarska kuća Braje, Dobra berba, Coletti, Gregorić, Griffin Ivančić Winery, Ivančić, Jagunić vina | Plešivica, Korak winery, Vina Kurtalj Kurtalj, Režekov podrum, Vino Sirovica, Šember winery, Tomac & Bajda te Hotel Princess.
Kao najmanja, ali iznimno perspektivna vinska regija, Plešivica hrabro nameće nove trendove i prednjači kvalitetom svojih vina i pjenušaca, zahvaljujući strasti, smjelosti i predanosti lokalnih vinara.
Tih dana cijela Plešivica diše kao jedno – vinari otvaraju vrata svojih vinarija i dvorišta, dijeleći s posjetiteljima plodove svog rada, ljubavi prema vinu i kraju iz kojeg dolaze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....