Odgovor na klimatske promjene

Dizajneri predlažu podmornice za proizvodnju ledenih santa na Artiku

Tim dizajnera pod vodstvom Farisa Rajaka Kotahatuhaha predložio je ponovno zaleđivanje Arktika kao odgovor na klimatske promjene. Indonezijski dizajner i njegov tim stručnjaka osmislili su vozilo slično podmornici koje bi prikupljalo vodu i ponovno je zamrzavalo, stvarajući tako minijaturne modularne sante leda

Indonezijski dizajner radio je na prototipu sa suradnicima Dennyjem Lesmanom Budijem i Fierom Alifa za međunarodno natjecanje u organizaciji Association of Siamese Architects. Tim je na natjecanju dobio drugu nagradu za svoj prijedlog geoinženjeringa da ponovno zamrzne Arktik i pretvori morsku vodu u nova ledena polja.

via GIPHY

Arktički ocean je izgubio 95 posto svog najstarijeg leda u posljednja tri desetljeća. Ovo intenzivno topljenje povezano je s globalnim zagrijavanjem, a stvorilo je ekološku neravnotežu na Arktiku. Utjecalo je prirodni prehrambeni lanac Arktika, tjerajući ribe, tuljane, vukove, polarne medvjede u sve manja područja.

Farisov tim je nastojao stvoriti prototip za "ponovno stvaranje ledenih santa" u dijelovima Arktika smrzavanjem morske vode u šesterokutne blokove leda koji se gnijezde zajedno kako bi tvorili nove veće sante.

"Glavni cilj ove ideje je obnova polarnog ekosustava, što ima izravan utjecaj na ravnotežu globalne klime", rekao je dizajner dodajući da je u ovom scenariju "bolje spriječiti nego liječiti".

Koncept je proaktivan odgovor na pitanja vezana za topljenje zemljinog polarnog leda. Dizajneri su smatrali kako se trenutno više pažnje posvećuje zaštiti gradova od porasta razine mora, a da se ne rješavaju problemi na samom izvoru.

U New Yorku, arhitektonska tvrtka BIG radi na sustavu obrane od velikih poplava kako bi zaštitila Donji Manhattan od plimnih naleta, dok su Hassell i MVRDV predložili niz mjera namijenjenih zaštiti San Francisca i okolnog zaljeva od oštrog oceana.

Potopljena bi podmornica poput broda sakupljala morsku vodu u središnji šesterokutni spremnik, a zatim bi turbine koristili za puhanje spremnika hladnim zrakom i ubrzavanje procesa zamrzavanja.

Tijekom ovog postupka, plovilo bi se vratilo na površinu mora, a spremnik bi bio pokriven i zaštićen od sunčeve svjetlosti. Sustav obrnute osmoze bi filtrirao dio soli iz vode kako bi se ubrzao proces.

Jednom kada bi voda bila zamrznuta, brod bi se ponovno potopio, ostavljajući iza sebe "ledenu bebu" s volumenom od 2.027 kubika. Te minijaturne sante leda zajedno bi se spojile u oblik saća kako bi tvorile veću santu leda.

Izvor: dezeen.com

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 07:12