TRI IZLOGA

Gradski izlozi: Božićna rapsodija Martina Pohla ove je godine nešto decentnija

 Neja Markičević/Cropix
U njegovim izlozima uvijek ima zanimljivih predmeta, ovaj put patuljaka, košnica, tepiha na zidu, vila, lopata, granja iz vrta...

Uoči svakog Božića dizajner interijera Martin Pohl razveseli nas svojim otkačenim uređenjima izloga i lokala, što je ove godine dodatni plus jer je uokolo sve stislo nešto teško. Autor je poznatih zagrebačkih posebnih mjesta kao što je Program bar u Martićevoj i nekadašnjih lokala Divas, bara Hemingway kod HNK, Theatar kluba u Badalićevoj i restorana Carpaccio u Teslinoj ulici.

"NE" POMPOZNOSTI

Njegovo uvijek raskošno i zabavno uređenje ipak je nešto decentnije, ako se dobro poznaje njegov rukopis.

- S obzirom na situaciju, sve je smirenije i u manjim količinama nego prijašnjih godina. Pompoznost nije primjerena. Posebno se to za mene odnosi na zatvorene ugostiteljske objekte i lokal koji sam dugi niz godina s najvećom voljom uređivao, Program bar. To je svake godine bilo ludilo kad bismo ga dekorirali, od ideja do ekipe koja se redovito okupljala prilikom izrade, baš je bio pravi štimung Božića - kaže Martin Pohl te dodaje da će mu ekipa i božićni ugođaj ove godine neizmjerno nedostajati, a vjeruje da je tako i većini.

image
Neja Markičević/Cropix

Svaki od tri izloga i prostora, koje je ovaj dizajner uredio, ima različii koncept, ovisno o karakteru lokala i samog vlasnika te o lokaciji

image
Neja Markičević/Cropix
image
Neja Markičević/Cropix

Svaki od tri izloga i prostora, koje je ovih dana uredio, ima različiti koncept, ovisno o karakteru lokala i samog vlasnika te o lokaciji. Tako su izlog Optike Erjavec u Čazmi, koja nije velika gabaritima, nastanili patuljci i pčele, odnosno košnice.

- Volumenom skromni, a porukom dosta jasni, patuljci po mitologiji skrivaju i čuvaju blago pa je tu neka konotacija na blagostanje i lijepe predmete u optici. Pčele su simbol vrijednosti i truda, što simbolizira samu ovu optiku i njezine djelatnike. Za potpuni blagdanski ugođaj sve je dodatno ukrašeno zlatnim kuglicama koje simboliziraju med koji se izlijeva iz košnica, a to je i klasični božićni element dekoriranja - opisuje nam Pohl.

image
Neja Markičević/Cropix
image
Neja Markičević/Cropix
image
Neja Markičević/Cropix

NABRIJANO BOJAMA

Izlog iste optike u Jurišićevoj ulici u Zagrebu planiran je kao potpuni kontrast smirenijoj priči iz Čazme. Smješten u vrlo prometnoj ulici prepunoj raznih izloga, dosta je naglašen, mogli bismo reći pomalo agresivan, da bi bio uočljiv, iako tko pamti njihove lanjske izloge, moglo je to i više.

- Tri stvari karakteriziraju vlasnika optike: dizajn, ples i vrtlarstvo. I tako je nastao, kako smo ga prozvali, disco Božić izlog. Formom je jednostavan, ali bojama, materijalom i inventarom dosta nabrijan. Artikli u izlogu iz privatnog su fundusa vlasnika, iz njegova života. Riječ je o Moooi tepihu koji je u ovoj priči dobio novu funkciju, funkciju pozadinske obloge izuzetno jakog kolorita, dok Karman svjetiljke u obliku lopate i vila indirektnom rasvjetom dodatno naglašavaju boje i teksture izloga. Kocke u ogledalu još sve to reflektiraju i doprinose živosti izloga - objašnjava Pohl.

image
Neja Markičević/Cropix

POSEBNI KOMADI

Izlog salona ljepote Marina po svojoj funkciji kontra je ovim izlozima koji služe i za prezentaciju proizvoda za prodaju. Ovdje se ne izlažu prodajni artikli.

- Zahtjev je bio napraviti božićni izlog. U razgovorima i dogovorima došli smo do igre kontrasta između novog i korištenog, sjajnog i mat, modernog i tradicionalnog. Koristili smo stare daske koje imaju prekrasnu patinu i podloga su za blještavu božičnu priču načinjenu od srebrno bojanih grana i sjajnih srebrnih kuglica raznih veličina. Ideja je decentno, jednostavno i smireno, sa što manje boje - kaže Pohl.

image
Neja Markičević/Cropix

Sada je prigodno blagdanski uredio lokale Optike Erjavec u Jurišićevoj u Zagrebu i u Novačićevoj ulici u Čazmi te salon ljepote Marina u Preradovićevoj u Zagrebu.

image
Neja Markičević/Cropix

Na srebrnom drvu je bijeli natpis i rukom zapisano "Na tom mladom ljetu veselimo se".

U njegovim izlozima uvijek ima zanimljivih predmeta, ovaj put patuljaka, košnica, tepiha na zidu, vila, lopata, granja iz njegova vrta...

- Trudim se urediti što više jedinstvenih interijera s posebnim komadima jer se ne volim ponavljati. Nemam neki svoj zaštitni element koji mora nužno biti u svakom prostoru koji uređujem. Imam mali krug talentiranih osoba s kojima u suradnji te ideje ostvarujem. Najdraži materijal definitivno mi je drvo. Od samih početaka mojeg stvaranja tu zadaću uspješno ispunjava Slavko Fekeža, od najjednostavnijih zadataka pa do unikatnih, rukom rađenih komada u drvu, njemu ništa nije problem - odgovara Pohl.

Ipak, upravo je personalizirani karakter lokala ono što mu je važno za postizanje atmosfere, da se i karakter vlasnika osjeća u njima. Postoji, kaže, niz brendova koji ga oduševljavaju, ali najdraži mu je Moooi sa svojim dominantnim rješenjima za interijer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2024 20:22