
Zašto obično kad može neobično, vjerojatno su se pitali dizajneri kad su dobili zadatak oblikovati novi prodajni prostor za prestižni brend Louis Vuitton. Rezultat: u prestižnoj zapadnoj trgovačkoj zoni Nanjing Road u Šangaju LV je otvorio atraktivnu trokatnu trgovinu/izložbeni centar nazvan jednostavno ‘The Louis‘, oblikovan poput luksuznog putničkog broda.
Impozantni objekt visok je 30, dug 114,5 metara, a zauzima oko 1600 m² površine. Vanjski dizajn zgrade podsjeća na kabinu broda izrađenu od setova prepoznatljivih LV kovčega, dok je trup prekriven blistavim monogramom tvrtke, što simbolizira putničku i pomorsku povijest brenda i povezuje luksuz s tradicijom luke Šangaj, kineskih vrata prema svijetu.
Unutar ovog jedinstvenog prostora posjetitelji mogu koračati kroz tri razine, tematski raspodijeljene između trgovine, kafića ‘Le Café Louis Vuitton‘ i edukativno‑spektakularne izložbe ‘Visionary Journeys‘, osmišljene u suradnji s arhitektom Shoheijem Shigematsuom iz OMA studija. Izložba se proteže kroz 10 prostorija, uključujući ‘Perfume Room‘ s kolekcijom vintage toaletnih kofera, ‘Book Room‘ s radovima Gaston‑Louisa Vuittona, ‘Sports Room‘ posvećen olimpijskim dostignućima te radionice u kojima se uživo demonstriraju zanatske vještine izrade kovčega.
Treći kat zauzima kafić ‘Le Café Louis Vuitton‘, gdje vrsni chef Leonardo Zambrino i slastičarka Zoe Zhou nude kombinacije okusa Istoka i Zapada: tu su ‘Monogram Ravioli‘ inspirirani lokalnim jiaozi pecivima, ‘Louis Hao‘ carpaccio od orade i delikatni deserti poput ‘Peach Charlotte‘ s čajem jasmina.
Investicija u ovako neobični objekt dio je širih napora LVMH Grupe i Jean‑Claudea Wua, predsjednika LVMH Greater China, da luksuzne trgovine iz mjesta kupovine transformiraju u kulturni i iskustveni prostor. Ova je strategija odgovor na općeniti pad potrošnje na luksuzne artikle u Kini kroz fokus na iskustveni luksuz koji bilježi porast interesa (+5 posto), dok prodaja klasičnih artikala ili stagnira ili pada.
Šangaj je, prema lokalnim vlastima, s preko 1200 novih ‘first store‘ lokacija u 2024. godini intenzivno gradio status globalne destinacije za ekskluzivne brendove - a ‘The Louis‘ se smatra najboljim primjerom te evolucije. Louis Vuitton tako ne samo pokazuje inovaciju u dizajnu trgovina, nego i potvrđuje nastavak ulaganja u kinesko tržište nakon višegodišnjeg fokusa na zemlje Zapada. Dok neki, poput Guccija, najavljuju zatvaranje poslovnica, LVMH kao odgovor šalje poruku strateškog fokusiranja: (retail) rijetkost je novi luksuz.
Takve ‘flagship‘ trgovine poput novootvorenog LV-ovog ‘The Louisa‘ omogućuju brendovima da i u teškim trenucima zadrže prestiž, privlačnost i emotivnu povezanost s klijentima i spreme se za rast kad tržište ponovno procvjeta.
Komentari
0