SUPERSHE ISLAND

Otok zamišljen kao mjesto za osnaživanje žena na kraju prodan muškarcu: ‘Ne znam što ću s njim, nemam posebnih planova‘

Fjärdskär je površine 8,5 hektara, a do njega se može brodom ili helikopterom

 MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

Na malom privatnom otoku Fjärdskär, površine 8,5 hektara, u blizini Raseborga, glavnoga grada arhipelaga 100 kilometara jugozapadno od Helsinkija, još ne tako davno odvijao se poseban projekt - SuperShe Island. Bio je to luksuzni ženski retreat u vlasništvu Kristine Roth, njemačko-američke poduzetnice koja je stekla bogatstvo u tehnološkoj industriji i odlučila novac uložiti u ideju potpune ženske autonomije. Otok je od 2018. do 2023. godine bio utočište gdje muškarcima nije bilo dopušteno ni kročiti, mjesto na koje su žene dolazile kako bi se, neometane od vanjskog svijeta, posvetile sebi, svom tijelu, zdravlju, snovima i poslovnim ambicijama.

image

Otok se nalazi usred arhipelaga stotinu kilometara udaljenom mod glavnoga grada Finske

MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image

Žene koje su odsjedale na otoku uživale su u predivnom pogledu

MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image

Na otoku su smještene četiri luksuzne kolibe

MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

Kristina Roth kupila je otok 2017. godine i pretvorila ga u ekskluzivni wellness resort namijenjen isključivo ženama. Život na otoku bio je minimalistički, ali duhovno raskošan: priroda, mir, organska hrana, meditacije, joga, kupanje u hladnom moru, sauna i večere uz vatru. Smještaj se sastojao od samo četiri elegantne drvene kuće koje su mogle primiti do osam žena istovremeno, čime se čuvala intimnost i osjećaj zajedništva.

image

Svi su objekti na otoku namijenjeni osnaživanju članica grupe

MEDIADRUMWORLD.COM/VLADI PRIVATE/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image
MEDIADRUMWORLD.COM/VLADI PRIVATE/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image
MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

Sudjelovanje u retreatima bilo je moguće samo nakon što bi kandidatkinje prošle proces selekcije. Izbor gošći bio je rigorozan, jer je Kristina Roth osobno ocjenjivala prijave prema tzv. ‘SuperShe DNA-u‘, što je uključivalo ocjenjivanje ambicije, avanturističkog duha i osjećaja za zajedništvo. Za prvu je sezonu stiglo čak 8000 prijava, a odabrano je njih 120. Neki mediji, poput pouzdanog The Guardiana, taj su proces nazvali elitističkim i isključivim. Vlasnica otoka odbacivala je takve optužbe i tvrdila je da ideja nije stvoriti luksuzno utočište, već zajednicu žena koje su željele osobni, profesionalni i duhovni rast. Tjedni boravci koštali su i do 5000 eura, no interes je bio golem.

image
CATHERINE AEPPELMEDIADRUMWORLD.C/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image

Kolibe su minimalistički opremljene, ali luksuza ne nedostaje

MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image
HELI BLĺFIELDMEDIADRUMWORLD.COM/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

Program je uključivao svakodnevne tjelesne aktivnosti, vođene radionice, nutricionistička savjetovanja, ali i predavanja o financijskoj neovisnosti. Sve je bilo podređeno ideji jačanja ženske energije, bez prisutnosti muškaraca, što je izazvalo dvojne reakcije javnosti. Dok su jedni hvalili projekt kao prostor sigurnosti i slobode za žene, drugi su ga nazivali elitističkim, pa čak i regresivnim. Posebno su ga kritizirali mediji poput The Suna i već navedenog The Guardiana, koji su isticali kako se ideja inkluzivnosti ne može graditi na isključivanju.

image
MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image
MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA
image
MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

Unatoč kritikama, SuperShe Island je neko vrijeme imao snažan utjecaj. Gošće su se vraćale kući osnažene, umrežene i inspirirane. Mnoge su izgradile nova prijateljstva, pokrenule projekte, promijenile karijere. Otok je u tom razdoblju bio i medijski fenomen, o njemu su pisali Forbes, CNN, Business Insider, a Kristina Roth postala je lice alternativne ženske utopije, modernog feminizma koji koristi luksuz kao alat za emancipaciju.

image
MEDIADRUMIMAGES/ @SOTHEBYSEA/MEDIA DRUM WORLD/PROFIMEDIA

No, projekt nije preživio. Godine 2023., Roth je odlučila prodati otok. Razlozi nikada nisu u potpunosti objašnjeni, ali nagađa se da su logistički i organizacijski izazovi, kao i pandemijske okolnosti, pridonijeli gašenju ideje. Web stranica SuperShe prestala je s radom, zajednica se raspršila, a sam otok ponuđen je na tržištu nekretnina kao ekskluzivna privatna oaza. Ponovno je postao ono što je bio prije - lijepi komadić prirode, ali bez posebne misije.

Na elitnom otoku izbila brutalna svađa, vlasnik dao u oglas luksuznu vilu, a onda je učinio nešto neoprostivo, sad mu prijeti milijunska tužba

Krajem 2023. godine otok je prodan, a kupio ga je Dejan Mihov za približno milijun eura. Mihov je nakon kupnje izjavio da nema konkretne planove za otok dok ga ne preuzme. Nakon toga, više se nije izjašnjavao u javnosti o sudbini otoka, koji se i dalje nalazi na popisu agencija specijaliziranih za prodaju otoka, ali bez istaknute cijene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 10:46