U Zaprešiću se smjestila mala radionica u kojoj nastaju neobični drveni komadi toliko posebni da odmah privuku pažnju. Tamo je Darko Vlahović, inače vrsni bas-gitarist koji svira u bendu Matije Cveka, u posljednjih nekoliko godina pronašao novu strast.
Dizajn ga je oduvijek privlačio - od dizajna proizvoda i arhitekture do uređenja interijera - a i ljubav prema drvetu, kaže, oduvijek je postojala. No tek je u razdoblju pandemije koronavirusa, kada je glazbeni angažman privremeno stao, ta strast prerasla u nešto ozbiljno. Tada je dobio ideju za svoj prvi projekt - drveni zidni ukras za stan.
- Prvotna ideja mi je bila napraviti wall art i nisam razmišljao dalje od toga, da bih se mogao nastaviti baviti time - govori nam Darko.
U početku je samo s osnovnim alatima i bez radionice izrađivao drvene predmete, a prijatelji i kolege su ga nakon nekog vremena nagovorili da osmisli ime brendu kako bi njegovi radovi dobili prepoznatljiv identitet.
Tako je nastao Darkwood, naziv koji su mu predložili kolege iz benda, a koji je ubrzo postao njegov zaštitni znak.
Njegovi kupci, kaže, najčešće su ljudi koji cijene ručni rad i eleganciju, a Darko bilježi i narudžbe izvan Hrvatske - iz Amerike, Kanade i Danske.
Put do kupaca dolazi putem preporuke, a Instagram profil mu služi kao galerija i katalog njegovih radova.
- Volim vau efekt kada na licu ljudi vidiš da su iskreno iznenađeni i zadovoljni time što vide. Ne mora svakome biti lijepo, ali volim kad prepoznaju trud koji stoji iza svega - ističe.
Kreativni proces
Za jednu drvenu sliku, kaže, treba mu oko pet radnih dana. Proces počinje u glavi - prvo vizualizira boje koje bi mogle prevladavati i veličinu komada, zatim reže drvo na stotine manjih komadića, miješa boje u desetak nijansi i lakira komade, što traje cijeli dan. Nakon toga slijedi slaganje kockica na podlogu, lijepljenje i završno lakiranje bezbojnim lakom.
- Premda ne zvuči toliko teško, cijeli proces traje barem 5-6 dana - objašnjava Darko i dodaje kako najviše treba preciznosti i strpljenja.
- Često stvari ne idu kako sam zamislio, pa moraš sve ispočetka. Ne postoji tipka Control + Z, nema Undo.
Drvo kao medij umjetnosti
Pri stvaranju svojih umjetnina koristi razne vrste drveta: hrast, jasen, orah, a ponekad i maslinu. Mekša drva poput jelovine i bora birana su zbog dostupnosti i svestranosti u obradi. Sviđaju mu se, kaže, nepravilnosti - rupe od crva, tragovi gljivica - jer, kako ističe, daju posebnu čar i karakter svakom komadu.
Epoksi smola pak, kaže, stolovima daje dodatnu eleganciju, a mogućnosti su gotovo neograničene - od prozirnih i neprozirnih smola do metallic efekata. Iako je epoksi smola dostupna već godinama, trend nije posustao, a potražnja i dalje postoji.
- Najveći izazov vezan uz rad s drvetom i epoksi smolom i dalje je prisutan. Pravila se moraju poštivati - od omjera miješanja do temperature prostora i vlažnosti zraka. Dok se smola suši, barem 72 sata, ne smijem raditi u radionici jer bi sitna prašina mogla pasti u smolu koja nije dovoljno suha - objašnjava.
Pogled u budućnost
Glazba je ostala njegova prva ljubav, a rad u drvu pretvorio se u paralelni, ali jednako intenzivan posao.
Spotify neprestano svira u njegovoj radionici dok stvara, a slobodno vrijeme provodi biciklirajući, planinareći, ispijajući kave i družeći se s obitelji.
- Počelo je kao hobi, a sada se drvo, slično glazbi, polako pretvara u glavni posao - priznaje.
Što se tiče budućih projekata, Darko je spontan i vodi se trenutnom inspiracijom. Upravo planira kolekciju pepeljara od maslinova drveta i epoksi smole te manje stoliće za kavu, a jednog dana nada se izradi vlastite bas-gitare.
- To se nikad ne zna, ovisi o raspoloženju i o tome što će me inspirirati.
Od svih svojih radova, ističe, posebno cijeni stalak za tablet od orahova drveta, izrađen u samim počecima, koji ga podsjeća na njegove prve korake u umjetnosti i na to koliko su bitni ustrajnost i strpljenje.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....