Nekad brojke, danas materijali, boje i teksture, tako bi se mogao opisati poslovni put Bojana Lehpamera, direktora Colštok interijera, "mlade” i perspektivne zagrebačke stolarske tvrtke, čiji se namještaj, ormari, kuhinje, stolovi, pa čak i kupaonski komadi, već nalaze u stanovima i kućama diljem Hrvatske.
Po struci ekonomist, nakon deset godina u bankarskom sektoru odlučio je napraviti zaokret, odnosno zatvoriti vrata korporativnog ureda i otvoriti ona stolarske radionice. Trenutak u kojem se odlučio za ovakvu drastičnu promjenu bio je onaj kad je krenuo u preuređenje stana na zagrebačkoj Savici za svoju obitelj i naišao na čitav niz problema u procesu adaptacije i opremanja.
Umjesto Excel tablica, zato danas u rukama drži medijapan, furnir, ratan i, kako nam otkriva, radi ono što je možda oduvijek trebao, zanat duboko ukorijenjen u njegovoj obitelji, u kojoj su se čak pet generacija bavile, pa i danas bave, stolarstvom u okolici Samobora.
Priče koje žive u domovima
On je tu priču odlučio prilagoditi današnjim potrebama kupaca i najnovijim trendovima na tržištu, i upravo tako nastao je Colštok interijer. Počeci, priznaje, nisu bili lagani. Neke je stvari, kako o materijalima, tako i o poduzetništvu, učio u hodu, no danas je zadovoljan razvojem svog poslovanja.
- Kad više od tri stoljeća prenosiš znanje iz ruke u ruku, ne radiš samo namještaj, stvaraš priče koje žive u domovima generacijama. U Colštok interijeru zato spoj tradicije i modernog dizajna nije samo poslovna filozofija, nego način na koji dišemo i radimo svaki dan - kaže Bojan koji sa svojim timom u izradi namještaja prati svjetske trendove, ali se i drži onih provjerenih koje kupci i dalje najviše traže.
- Osim bijelih i 3D fronti, koje su vječni favorit, sve se više klijenata odlučuje za nesvakidašnje boje. Radili smo, primjerice, „baby blue” kuhinju koja je donijela svježinu i mladenačku vibru u prostor, zatim kuhinju u boji crnog vina, odnosno „burgundy” nijansi koja je trenutno totalni hit, a među zanimljivijim projektima koje smo odradili je i jedna kašmir kuhinja u kombinaciji s crnim staklom - kaže Bojan koji je u željama i zahtjevima svojih klijenata posljednjih mjeseci zamijetio da se sve češće pojavljuje još jedan materijal.
- Pravi „must have“ posljednjih mjeseci su ormari od ratana. Zahtjevni su, traže puno ručnog rada i pažnje, ali unose prirodnost i upečatljivu teksturu u prostor pa ne čudi da su popularni - smatra Bojan te dodaje da su sve traženije i lakirane mat površine koje su otporne na otiske prstiju, ali i prirodni materijali poput drveta ili furnira.
Oni spašavaju stari namještaj, a svaki komad koji izađe iz njihova studija umjetničko je djelo
- Ljudi danas traže više od lijepog komada, žele da materijal priča priču, da traje i da se uklapa u njihov stil života - zaključuje ovaj poduzetnik kojem su, nakon odrađenog posla, zadovoljstvo klijenta i njihova preporuka najveća nagrada.
Nema kompromisa
Ono što Bojan naglašava kao najveću prednost namještaja po mjeri je upravo njegova prilagodljivost prostoru.
- Nema kompromisa tipa „lijepo mi je, ali mi je previsoko” ili „super izgleda, ali mi ne stane posuđe”. Svaki komad izrađen je baš za osobu koja ga koristi i baš za prostor u kojem će stvoriti najveći potencijal - kaže Bojan koji među najvećim izazovima namještaja po mjeri izdvaja onaj za kupaonice.
Kad bi zidovi mogli govoriti, ovdje bi ispričali zanimljive priče... Kuća u Lovranu kao niti jedna
- To je naizgled jednostavan prostor, ali kupaonica krije mnoge zamke. Prvo što savjetujemo klijentima je da ne podcjenjuju vodu i vlagu. Nije svaki materijal za kupaonicu, koliko god lijepo izgledao u katalogu - kaže Bojan i dodaje da je u ovom prostoru izuzetno važna i ergonomija.
- Ako se svaki put morate sagnuti po fen ili se protezati do police s ručnicima, to vas brzo izludi. Zato prolazimo s klijentima njihove navike, jer se kupaonica mora prilagoditi njima, a ne oni njoj - otkriva sveobuhvatni pristup dizajniranju i izradi namještaja kojim se jasno može vidjeti njihov potpis u interijeru, kao u primjeru koji nam pokazuje u kući u Istri koju su potpuno opremili u skladu s traženim stilom, materijalima, detaljima, ali i svakodnevnim navikama i potrebama klijenta.
- Kroz projekte često upoznam klijente bolje nego neke svoje „stare” prijatelje. Znam gdje skrivaju četkicu za zube, koliko im treba da pronađu omiljeni ručnik, pa čak i tko ujutro prvi pušta vodu u tušu - smije se Bojan.
Transparentnost u poslovanju
U Colštok timu trude se i „demistificirati” stolarski posao izrade namještaja te svojim klijentima, i prije formiranja same ponude, temeljito objašnjavaju svaku stavku, svaki komad materijala, svaki vijak koji će ugraditi.
- Upravo su transparentnost u poslovanju i jasne cijene usluge i namještaja za koje jamčimo da će biti kvalitetni, funkcionalni i postojani, ono po čemu želimo biti prepoznatljivi i u čemu smo već na dobrom putu - kaže Bojan kojem, iako uz izradu namještaja jedva nađe slobodnog vremena, nimalo ne nedostaje korporativni svijet, tablice i sastanci u košulji, koje su zamijenili stolarski metar, prašnjava radionica i zaštitno odijelo.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....