Renovacija doma ne samo da je fizički i psihički zahtjevan posao, već je iznimno iscrpljujuć po vaš novčanik, stoga je uvijek zanimljivo vidjeti kada netko u tome uspije s minimalno sredstava.
Jedno od iznenađujućih rješenja pronašla je Sarene Kloren iz Južnoafričke Republike, koja je za portal Iol.co otkrila kako je svoju kupaonicu gotovo u potpunosti opremila - preko Temua.
"Nedavno sam renovirala kupaonicu i na zaprepaštenje (a i užas) svojih prijatelja, kupila sam svu sanitarnu opremu na Temuu. Da, Temuu. Toj online trgovini u kojoj jednog trenutka gledate kuhinjske alate, a već sljedećeg preuređujete cijelu kupaonicu", ispričala je Sarene.
Temu je posljednjih godina stekao globalnu popularnost zahvaljujući izuzetno niskim cijenama proizvoda iz Kine, ali i kritikama zbog upitne kvalitete. Međutim, trend naručivanja opreme iz inozemstva postaje sve češći, osobito među mlađim kupcima i onima koji žele luksuzan izgled po pristupačnoj cijeni. Sarene kaže da nije požalila što je riskirala.
Zlatni luksuz za trećinu cijene
Prilikom potrage za kupaonskim elementima u bijelo-zlatnim nijansama, u lokalnim trgovinama naišla je na ograničen izbor i previsoke cijene. Tada se sjetila da je ranije preko Temua kupila sudoper za kuhinju s dodacima, i to po cijeni prosječne slavine.
Nakon što je u tražilicu upisala "zlatne slavine", algoritam joj je počeo nuditi tuševe, sifone, držače i sve ostalo što joj je trebalo. Košarica se brzo napunila, a rezultati su je iznenadili.
"Samostojeća miješalica za tuš i kadu sa svim dodacima koštala je oko 1200 južnoafričkih randa (58 eura). U lokalnoj trgovini tražili su gotovo 14.000 randa (680 eura). Set za tuširanje koštao me 1300 randa (64 eura), dok je sličan u trgovini bio 6000 randa (295 eura). Čak je i kanalica za tuš od 50 cm u zlatnoj boji bila dvostruko jeftinija", nabrojala je Sarene.
Ukupno, procjenjuje da je potrošila čak 70 posto manje nego da je sve kupovala na licu mjesta.
Neugodna istina
Sarene priznaje da je bilo nekoliko tehničkih prepreka, poput priključaka koji nisu odgovarali lokalnim standardima, ali majstor je problem riješio s dodatnim dijelovima. Veće iznenađenje bile su reakcije prodavača u klasičnim trgovinama.
"Kada bih spomenula Temu, odmah bi uslijedili negativni komentari. Ali vidjela sam da i lokalni vodoinstalateri sve češće nabavljaju opremu online za svoje klijente. Tržište se mijenja i ljudi žele više za manje novca", objašnjava.
Paketi su stizali unutar desetak dana, a čak i povrat proizvoda bio je jednostavan - jednu pogrešno naručenu slavinu Temu je preuzeo u roku od 24 sata i odmah vratio novac.
Novi trendovi
Ovakav primjer nije izoliran. Platforme poput Temua, Alibabe ili AliExpressa u posljednjih nekoliko godina privlače kupce diljem svijeta koji žele luksuzan izgled, ali nemaju ogroman budžet. Popularnost takvih narudžbi raste i zbog algoritama koji nude povezane proizvode, što olakšava kompletnu transformaciju prostora.
S druge strane, skeptici upozoravaju na rizike - osim na kvalitetu, žale se na dulje vrijeme dostave, različite mjere i potencijalne tehničke neusklađenosti. Ipak, kao što Sarene pokazuje, s malo planiranja i pomoći majstora, moguće je uštedjeti znatne svote i pritom dobiti elegantan, moderan prostor.
Iako su njezini prijatelji bili skeptični, Sarene tvrdi da bi sve ponovila.
"Ako imate majstora koji zna prilagoditi opremu i možete pričekati nekoliko dana na dostavu, dobit ćete luksuzan izgled kupaonice za trećinu cijene. Isplati se riskirati", zaključuje. Ipak, ostaje za vidjeti koliko će njezin ‘ubod‘ s Temua zaista potrajati.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....