Alternativni pristupi stanovanju sve više privlače pažnju, pogotovo u velikim gradovima poput Londona, tako da se pojam doma više ne veže isključivo uz kuću ili stambenu zgradu. Na rijeci Temzi, između Battersea i mosta Wandsworth, usidrena je jedna takva neobična nekretnina: Spitz, nekadašnja belgijska teglenica za prijevoz žita, uspješno transformirana u luksuznu kuću na vodi. Ova neobična, ali zadivljujuća rezidencija trenutno je u ponudi neobičnih nekretnina, s istaknutom cijenom od 1,5 milijuna funti (oko 1,75 milijuna eura).
Spitz je iz brodogradilišta isplovio davne 1931. godine, nakon čega je desetljećima plovio europskim kanalima, prevozeći žito i ostali teret. Danas, zahvaljujući impresivnoj adaptaciji, ova teglenica duga 40 i široka 6 metara više nije ni nalik plovilu koje je prije gotovo stotinu godina isplovilo po prvi puta. Njen vez, na pristaništu St. Mary’s u londonskom Wandsworthu, pruža ekskluzivnu privatnost i mir, a mjesto je i izvrsno prometno povezano s ostatkom grada.
Teglenica je na vezu koji je u zakupu još 116 godina, što je iznimno rijetko za ovakve objekte na vodi. U cijenu je uključeno i vlastito parkirno mjesto, kao i 24-satna sigurnost pristaništa.
Unutrašnjost broda Spitz oduzima dah već na prvi pogled. Glavni prostor čini velika otvorena kuhinja i dnevni boravak, ispunjeni prirodnim svjetlom zahvaljujući nizu prozora koji se protežu duž cijelog trupa. Materijali korišteni u uređenju su birani s pažnjom - drvo, čelik i tekstil, uravnoteženi između suvremenog i rustikalnog.
U stambenom se dijelu nalaze četiri prostrane spavaće sobe, svaka s vlastitom en-suite kupaonicom. Glavna spavaća soba prava je oaza luksuza jer su u njoj smješteni i kamin, walk-in ormar za garderobu i samostojeća kada, uz predivan panoramski pogled prema rijeci.
- Namjera nam je bila stvoriti prostor u kojem luksuz nije samo estetika, nego osjećaj - kaže sadašnji vlasnik David Karat, 52-godišnji poduzetnik koji se upustio u ovu ambicioznu transformaciju.
Teglenica je u potpunosti prilagođena za cjelogodišnje stanovanje. Termoizolacija je savršena, a ugrađeni su i sustav automatskog zbrinjavanja otpadnih voda, peć na drva te plinska i električna infrastruktura, sve u skladu sa suvremenim sigurnosnim normama. Prema dostupnim podacima, godišnja naknada za vez iznosi približno 4250 funti (4970 eura), dok servisno održavanje košta oko 900 funti (1050 eura) godišnje - troškovi su to koji se u kontekstu londonskog tržišta doimaju skromnima, osobito za takav stupanj komfora.
Na palubi se nalazi lijepa terasa s pogledom na Temzu, idealna za opuštanje, dok je gornja etaža broda rezervirana za terasu za sunčanje i salonski prostor, tako da sve izgleda kao hotelski penthouse na vodi.
- Volim započeti dan kavom na palubi, promatrajući galebove i riječnu struju. Ovdje lako zaboravite da ste u srcu jednog od najvećih gradova svijeta - dodaje David.
Pristanište St. Mary’s nije slučajan izbor. Nalazi se u zoni gdje rijeka miruje, a okruženje nudi spoj mira i udobnosti. U neposrednoj blizini veza nalaze se restorani, barovi, trgovine i fitness centri. Clapham Junction - jedno od najprometnijih željezničkih čvorišta u Europi - udaljeno je manje od 10 minuta hoda, a tu je i Thames Clipper, brzi brodski prijevoz koji vas za nekoliko minuta vodi do Westminster Bridgea ili Tower Bridgea.
Vlasnik teglenice, David Karat, Amerikanc iz New Yorka, kaže kako se u London zaljubio zbog raznovrsnosti kulture, ali i osjećaja slobode. Kad je pronašao Spitz, bila je to ‘ljubav na prvi pogled‘. Ipak, sad se vraća u SAD:
- Vrijeme je da krenem dalje, ali nadam se da će novi vlasnici osjetiti ono što sam i ja osjećao, mir i slobodu.
Iako priznaje da je ulaganje u brod daleko premašilo početni budžet, nije zažalio:
- Ne kupujete samo nekretninu, kupujete način života.
Spitz predstavlja simfoniju prostora i svjetla, povijesti i budućnosti, funkcionalnosti i estetike. Projekti poput ovog dokazuju da luksuz može imati dušu - i da dom može plutati, mijenjati perspektivu i nuditi nešto što nijedan stan ili kuća ne mogu: slobodu. Stoga, ako imate 1,75 milijuna viška...


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....