MADE IN CROATIA

Etno Motiv, domaći brend koji se bavi proizvodnjom hrvatskih tradicijskih tkanina

Sve je počelo kad je oživila zaboravljenu ljubav svoga oca, profesora na TTF-u: tkanje. Kupila je stari tkalački stroj i počela izrađivati tkanine tradicijskih motiva koje danas krase brojne ugostiteljske i privatne prostore. Upoznajte ju!

INFO: Hrvatske tradicijske tkanine
WEB: www.etno-motiv.hr
E-MAIL: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
FACEBOOK: @etnomotiv
INSTAGRAM: @etnomotiv

Etno Motiv je mala tvrtka koja se bavi proizvodnjom hrvatskih tradicijskih tkanina i od njih stvara stolnjake i nadstolnjake za domaćinstvo, ugostiteljstvo i suvenire, tkanine za odjeću, šalove... Svi su uzorci inspirirani i porijeklo vuku iz narodnih nošnji, narodnih vezova i ostalih motiva iz hrvatske baštine. Iza tvrtke i brenda stoji Ivana Hađina iz Zagreba, koju pitamo otkud ekonomistica u svijetu tkanina.

- Priča je starija od 20 godina kada je moj otac, koji je bio profesor na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, iz ljubavi prema tkanju stvorio ove tkanine i uzorke. Prestao je tkati kada je otišao u mirovinu, bez namjere da ponovno pokrene cijelu priču, no mene je to nekoliko godina intrigiralo jer sam vidjela da na tržištu ne postoji sličan proizvod, a postoji potražnja te mi se učinilo kao dobra poslovna prilika - objašnjava Ivana i otkriva da su kupnja i osposobljavanje tkalačkog stroja bili prava avantura.

- Skupila sam novac i kupila stari industrijski tkalački stroj koji smo mjesecima sastavljali, čistili i osposobljavali za tkanje te ponovno pokrenula proizvodnju. Nisam znala ništa o tkanju i tkaninama pa bez oca ne bih ništa mogla, no u međuvremenu sam dosta naučila i usput se zaljubila u cijeli taj proces, tako da to odavno za mene nije samo posao, nego nešto u čemu sam se pronašla i što uistinu volim raditi - kaže Ivana Hađina. S komercijalne strane, ideja ove ekonomistice bila je ponuditi ugostiteljima i raznim turističkim objektima dekorativne predmete koji će odražavati tradiciju i ukrašavati prostor na autentičan način.

- No, negdje usput sam shvatila da ti motivi imaju dušu, da ljude podsjećaju na mame i bake koje su tkale, na domove ukrašene tim utkanicama, na mirise i boje iz djetinjstva te da ja ne proizvodim samo tkaninu, nego na neki način stvaram i obnavljam uspomene - objašnjava Ivana. Što se tiče materijala, koristi se samo jedan.

- Jedina sirovina koju koristim zove se pređa, pojednostavljeno i laički rečeno: konac. Od njega tkanjem nastaje tkanina u metraži, najčešće u crvenoj boji, sve više i u raznim drugim bojama koje možda i nisu tradicionalne, ali ih kupci traže. Da bismo uopće mogli napraviti, primjerice, stolnjak, prvo moramo napraviti tkaninu. To je ono što najviše začuđuje ljude: kako to mislite, proizvodite tkaninu?! - smije se Ivana i dodaje kako je to zato što je danas, na žalost, rijetkost da se kod nas išta proizvodi.

- Slijedom toga je taj pojam 'proizvodnja tkanine' sam po sebi poprilično nevjerojatan, tako da dosta vremena provedem objašnjavajući da tkaninu proizvodim 'od nule'. Najkompliciraniji dio je izrada programa za tkanje određenog uzorka jer sav dizajn, pripremu i izradu radimo ručno, zbog starosti stroja koji nije kompjutoriziran. Za to treba imati puno strpljenja, vremena i preciznosti, no trud je uvijek nagrađen prekrasnim uzorcima - napominje. Kad se dovrši tkanje tkanine u metraži, stolnjaci se režu na određenu dimenziju, pripremaju za šivanje, šivaju, slažu i eventualno pakiraju, ovisno o namjeni. Osim činjenice da je Etno Motiv jedina tvrtka u Hrvatskoj koja se bavi komercijalnom proizvodnjom tkanina s tradicijskim motivima, velika prednost u odnosu na druge tkanine koje su dostupne na tržištu jest fleksibilnost po pitanju boja.

- Primjerice, artikl koji standardno proizvodimo u crvenoj boji, na zahtjev klijenta možemo izraditi u nekoj drugoj boji ili kombinaciji boja, i to je ono što sve češće radimo, čak i ako se radi o količini od samo nekoliko metara. To znači da klijent može dobiti svoj savršeni proizvod i kao takav se može uklopiti u sve ambijente, od eko gospodarstava do modernih prostora koji diskretno žele uklopiti tradicijske elemente. Takvu fleksibilnost u proizvodnji je uistinu teško naći i sve više klijenata to prepoznaje i koristi - objašnjava Ivana Hađina i dodaje kako za potrebe različitih projekata mogu napraviti i potpuno novi, često točno određeni uzorak, tako da proizvode puno personaliziranih kombinacija.

- Ograničenja postoje, a najčešće je riječ o širini tkanine (maksimalna širina je 140 cm) te samom uzorku. Kod nas se može naručiti stolnjak ili nadstolnjak po mjeri i tkanina u metraži - zaključila je Ivana.

Foto: Berislava Picek/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 08:44