Žena s rolicom toaletnog papira oko vrata. Čovjek sa salatom na glavi, s golim grudima u plahti, nježno drži veliki pehar crnog vina. Dijete s malim ljubičastim anđeoskim krilima pozira na vrhu gomile - opet - toaletnog papira... Ljudi već tjednima rekreiraju djela likovne umjetnosti pomoću kućanskih predmeta i na Instagramu objavljuju svoje uratke.
U vrijeme kad su muzeji i galerije zatvorene, a sve informacije i znanja vezana za umjetnost dostupna jedino na webu, ove su slike formirale živu arhivu stvaralaštva u izolaciji. Deseci tisuća rekreacija pojavljuju se pod oznakama #mettwinning, #betweenartandquarantine i #gettymuseumchallenge. Neke su napravili profesionalci, ali ima i vještih djela amatera.
Anneloes Officier vjeruje da je njezino kućanstvo u Amsterdamu pokrenulo ovaj spontani val imitiranih djela. Naime, već mjesec dana prikuplja prijave i objavljuje ih na svom Instagram računu @tussenkunstenquarantaine. Izazov koji je pokrenula upućuje na nizozemsku TV emisiju "Tussen Kunst en Kitsch", čiji naslov znači "između umjetnosti i kiča".
"Preko 24.000 prijava je pristiglo na naš hashtag", rekla je 31-godišnja gospođa Officier, novinarki New York Timesa, dodajući da su se uključili i zaposlenici Rijksmuseum-a, Metropolitan muzeja umjetnosti, Louvre-a, Getty-a i Hermitagea. Kreatori ponekad sami nameću vlastita pravila i ograničenja, poput ograničavanja broja rekvizita ili vremena utrošenog za stvaranje replike.
Francesco De Grazia, 25-godišnji klasični gitarist sa Sicilije, nakon što su mu otkazani svi koncerti i događaji kojima se veselio, odlučio je vrijeme prikratiti oponašajući slike starog majstora Caravaggio-a, dok čeka da ova noćna mora prođe.
U intervjuima s više desetaka sudionika u izazovu različitih profila - među kojima je bio japanski glumac koji živi u Londonu i socijalni radnik iz Azerbejdžana - svaka je osoba spomenula osjećaj lakoće koji je potekao iz trenutka pretvaranja da je netko drugi. Govorili su i o svojoj ljubavi prema umjetnosti i muzejima. Postoji mnogo ljudi kojima nedostaje tihi društveni čin gledanja umjetnosti s drugima. A vama?
Komentari
0