ZAGREBAČKI VELESAJAM

Još danas svratite na sadržajno bogat međunarodni sajam

Eksplozija dobrog namještaja. Evo što vrijedi vidjeti na Ambienti 2019. Ovogodišnji sajam predstavlja svoje izlagače u poznatom paviljonu 5 Zagrebačkog velesajma te time najavljuje novi koncept pod umjetničkim vodstvom Nikole Radeljkovića i Ade Kezić koji osmišljavaju Design Zone

Konceptualno redizajnirana Ambienta 2019. - međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije svečano je otvorena u utorak i održava se do nedjelje, 13. listopada, na već odavno poznatoj lokaciji Zagrebačkog velesajma.

Sajam Ambienta i Zagrebački velesajam ove su godine događaju pristupili s malom transformacijom, pa se prvi put za izlaganje najatraktivnijeg dijela sajma, tzv. Design Zone, koristi prostor galerije paviljona 5. Spomenuti paviljon pedesetih je godina projektirao istaknuti hrvatski arhitekt Marijan Haberle, što je svakako činjenica koja daje na važnosti novim odlukama organizatora Ambiente.

Nikola Radeljković, dizajner i osnivač kolektiva Numen/For Use koji kurira ovogodišnji Design Zone, s dizajnericom Adom Kezić posebno ističe važnost uključivanja paviljona 5 u sajam Ambienta. - To je ono što nama treba, Hrvatskoj i Zagrebu. Ovakav prostor je idealan za ovaj tip manifestacija. Paviljon 5 pruža predivne mogućnosti, od prostrane galerije do izrazito važnog pritoka prirodnog osvjetljenja kroz cijeli prostor. Izbor ovog paviljona doista je moment koji uveličava ovaj događaj. Samim tim se, osim na Ambientu, skreće pozornost i na važnost Velesajma, tu se radi prije svega o valorizaciji baštine, ali to je ujedno i jedinstveni prostor kreacije i razmjene.

Na prvom levelu paviljona 5 smjestili su se neki novi neobični izlagači sa svježim idejama, a na galeriji su prostore zauzeli najpoznatiji hrvatski i svjetski proizvođači i dizajneri namještaja

NAGRADE

Osim već spomenutog redizajna Ambiente, ove je godine sadržajni fokus na stanovanju i tematskoj priči o ideji, dizajnu, arhitekturi, gradnji i hrvatskoj proizvodnji. Kao i prijašnjih godina, ali s nekoliko tisuća četvornih metara više, na Ambienti u deset paviljona izlaže 461 izlagač iz Hrvatske uz one inozemne iz 28 zemalja.

U paviljonu 10a poznati hrvatski brend Prostoria ima “garažnu rasprodaju” svojih prvih serija gotovo svih kolekcija

Ono što ove godine iznimno privlači pozornost šire mase je već spomenuti paviljon 5 i njegov Design Zone. Mi smo bili pozvani da budemo dio novinarskog žirija i između izlagača u Design Zoneu izaberemo nama najbolje i dodijelimo već tradicionalnu nagradu novinarskog žirija za kategorije prezentacije, proizvoda i dizajna. Pobjednike smo pronašli na galeriji: Milla & Milli, u vlasništvu Ksenije i Ivića Pašalića koji prezentiraju vrhunske proizvode od hrvatskog drva s ekološkim certifikatom, osvojili su našu pozornost te dobili nagradu za najbolju prezentaciju i svoj izložbeni prostor koji rekreira šumu svojim neobičnim izgledom i zvukovima. Dobitnik u drugoj kategoriji je Dizzcioncept, koji svojim proizvodima donosi rješenja za male prostore, kao što je, primjerice, modularni kuhinjski monoblok za vanjske i unutrašnje prostore Nota dizajnera Darka Špiljarića koji je odnio nagradu za najbolji proizvod. Treća je bila kategorija najboljeg dizajna i u njoj je nagrada otišla bosanskohercegovačkoj tvrtki Artisan.

Paviljon 5 Zagrebačkog velesajma projektirao je pedesetih godina istaknuti hrvatski arhitekt Marijan Haberle i predstavlja baštinu

IZLAGAČI

Nenadmašni u obradi drva i zavodljivim linijama artisanovci bez sumnje stoje u vrhu dizajnerskog svijeta te smo im dodijelili nagradu za relativno nov proizvod Wu lounge chair koji je dizajnirao Studio Pang. Osim nagrađenih, na galeriji se smjestila i Prostoria - jedan od najnagrađivanijih hrvatskih proizvođača fotelja, stolica, naslonjača. Postoria je uvijek u samom vrhu s prezentacijom i proizvodima i općenito svojom pojavom, u njezinu izložbenom prostoru našla se i nedavno predstavljena garnitura Lowlife koja svojim futurističkim dizajnom dominira cijelim prostorom. Tu je još nezaobilazni Nunc - đakovački proizvođač namještaja od autentičnog drva Slavonije uz pomoć svjetski priznatih dizajnera.

Ove godine sadržajni fokus Ambiente je na stanovanju i tematskoj priči o ideji, dizajnu. arhitekturi, gradnji i hrvatskoj proizvodnji. U 10 paviljona izlaže 461 proizvođač iz Hrvatske i 28 izlagača iz inozemstva

Na drugom dijelu galerije, osim poznatih imena kao što su Regeneracija, koja se bavi reciklažom tekstilnih materijala i izradom vrhunskih tepiha, i Blue Tag, koji je relativno nov brend proizvoda za uređenje, smjestile su se i dvije izložbe: “Young Balkan Designers 2019.” i izložba iz MUO-a Zagreb “Između htijenja i realnosti”. Tema izložbe Muzeja za umjetnost i obrt je industrija i dizajn namještaja u Hrvatskoj između 1945. i 1990. Donosi okvirni pregled produkcije industrije namještaja u Hrvatskoj poslije 1945. do 90-ih godina s asortimanom nekih od najznačajnijih tvornica tog razdoblja. Također kontekstualizira temu prezentiranjem mehanizama funkcioniranja proizvodnje, svih čimbenika u nizu dizajn - proizvodnja - prodaja te uloge dizajnera u tom procesu, uvjetovanih i specifičnostima tadašnjih društveno-političkih i ekonomskih okolnosti. Ujedno ukazuje na kontinuitet kao zalog za sadašnjost i budućnost industrijske proizvodnje i dizajna namještaja u Hrvatskoj. Izložba ne tematizira samo razvoj dizajna namještaja tijekom desetljeća nego i prolaznost naših života po promjenama komada koje smo svi nekada imali u kućanstvu tijekom godina.

Nagrade novinarskog žirija odnijeli su proizvođači Milla&Milli za prezentaciju, Dizzconcepts za proizvod i Artisan za dizajn

DRUGA PRIČA

Na prvoj razini paviljona 5 smjestio se malo drugačiji koncept. Manji izlagači su na površinski manjim prostorima izložili po nekoliko svojih uočljivih proizvoda. Ono što privlači pozornost jer je drugačije od svega je sklopiva kolijevka dizajnerice Valentine Sunek Marendić ili My Pet Nap, dizajnerske kućice od drva za ljubimce, ali za zatvoreni prostor. Također se mogu istaknuti brendovi poput Tech Gardena, Bokarta, Stolarije Košec i drugih, ali ostavit ćemo nešto i vama za istraživanje.

Osim iznimno kvalitetne i domišljate zone paviljona 5, među najzanimljivijima je i ona u paviljonu 10, gdje Prostoria ima “garažnu rasprodaju”. Riječ je o proizvodima iz prvih serija gotovo svih kolekcija, koji su bili na sajmovima, u salonima i na izložbama, te od tkanina iz prijašnjih kolekcija. Proizvodi su uglavnom na popustu od 40 posto, ali ako ste vrijedni, možete pronaći i one koji su sniženi čak 60 ili 80 posto. Vremena još ima. Sajam traje još danas i sutra te nećete pogriješiti ako ovaj vikend navratite do Zagrebačkog velesajma.

Foto: Nikola Radeljković, Srđan Vrančić/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 01:44