Život na cesti više je od putovanja, sve više postaje - način života. Posljednjih godina sve se više ljudi odlučuje zamijeniti tradicionalni dom mobilnim – bilo da je riječ o kombiju, kamperu ili preuređenom autobusu. Ta sloboda kretanja, buđenje uz različite krajolike i mogućnost da se vlastiti dom vodi kamo god srce poželi, privlači mnoge u potrazi za jednostavnijim, ispunjenijim postojanjem.
Ali, nomadski život nije samo romantična slika zalazaka sunca i vožnje bez kraja; on donosi i izazove - od ograničenog prostora i logistike do prilagodbe svakodnevnim obavezama u neobičnim uvjetima. Kara i Nate dvojac je iz Nashvillea, SAD, koji je prigrlio stil života na cesti. Ovaj zanimljivi bračni par pretvorio je jednogodišnji plan putovanja u osam godina dugo putovanje s punim radnim vremenom. Ostvarili su svoj cilj da posjete 100 zemalja na svih sedam kontinenata.
Posljednjih nekoliko godina proveli su putujući puno radno vrijeme po Sjedinjenim Američkim Državama u preuređenom kombiju marke Sprinter. Iako vole svoj mali dom na kotačima, često ih zanima kako izgleda život u drugim vrstama mobilnih kućica. Kako je, primjerice, živjeti na splavu, jahti ili u maloj kući? Prije nekoliko godina pružila im se prilika isprobati život u školskom autobusu preuređenom u kuću. Bila je to izvrsna prilika da, bez trajne zamjene vozila, provjere jesu li donijeli pravu odluku kada su se odlučili za kombi.
Je li bolji život u kombiju ili autobusu? Na portalu Yahoo!Vreators ispričali su kako, zapravo, izgleda život na kotačima - i je li bolje putovati kamperom ili preuređenim autobusom.
Već pri samom ulasku u autobus, prva stvar koja ih je zapanjila bila je prostranost. U usporedbi s kombijem, autobus je djelovao gotovo kao pravi stan. Iza vozačevog sjedala nalazio se udoban dnevni boravak s dva dugačka kauča koji su se mogli pretvoriti u blagovaonski stol ili pomoćni ležaj. Kuhinja je bila prostrana, s velikim sudoperom, indukcijskim štednjakom, mikrovalnom pećnicom, tosterom, hladnjakom, zamrzivačem i kuhalom za vodu — sve potrebno za pripremu finog obroka.
U stražnjem dijelu nalazila se spavaća soba s pravim velikim krevetom, što im je posebno odgovaralo jer nije bilo potrebe svakodnevno slagati posteljinu i rasklapati krevet. Autobus je imao i peć na drva i električnu grijalicu, ali zbog mnogo prozora i velikog prostora grijanje je bilo izazovno jer se toplina brzo gubila.
Nasuprot tome, njihov kombi bio je znatno manji. Često su se morali doslovno mimoilaziti kad bi jedan od njih kuhao, a drugi pokušavao doći do stražnjeg dijela. Kuhinja nije imala mjesta za mikrovalnu pećnicu ili veći hladnjak, a sudoper nije bio dovoljno velik da bi se u njemu oprala obična daska za rezanje. Krevet u stražnjem dijelu služio je i kao stol, ured i blagovaonica. Svakodnevno slaganje kreveta znalo je biti zamorno, pa su često jeli ili radili iz kreveta. Ipak, kombi je imao više zatvorenih ormarića, što je pomoglo pri organizaciji prostora.
Ono što kombiju nedostaje u veličini, nadoknađuje praktičnošću. Lakše ga je zagrijati, a sve je uvijek nadohvat ruke, što svakodnevicu čini jednostavnijom i udobnijom.
Kad je riječ o vožnji i stilu putovanja, autobus je često bio nepraktičan. Zbog svoje veličine zahtijevao je pažljivo planiranje – kamo ići, gdje se može parkirati i koliko je prostora potrebno. Ulice, šumski putevi ili uska parkirališta često su bili nedostupni.
S druge strane, kombijem su mogli ići gotovo bilo gdje. Bez problema je stajao na standardnim parkiralištima, prolazio kroz zavojite planinske ceste i omogućavao više slobode i spontanosti. Kada bi vidjeli zanimljivo mjesto, mogli su se jednostavno zaustaviti bez previše razmišljanja.
Što se tiče energije i samoodrživosti, autobus nije imao solarne panele i zbog svoje veličine trošio je mnogo struje. Stalno su morali biti priključeni na električnu mrežu. Njihov kombi, s druge strane, imao je solarni sustav. Budući da je imao manje uređaja i manji prostor za grijanje, trošio je znatno manje energije, što im je omogućilo dulje boravke izvan mreže i veću samostalnost.
Kad su u pitanju kupaonice, autobus je ponovno bio u prednosti. Imao je pravu kupaonicu s tušem, WC-om za kompostiranje, umivaonikom i spremnikom tople vode dovoljnim za duga, topla tuširanja. Taj prostor djelovao je kao pravi luksuz.
U kombiju je kupaonica bila malena, a tuš i WC dijelili su isti prostor. Svako tuširanje značilo je da se cijela kupaonica smoči, a nije bilo ni dovoljno prostora za odlaganje toaletnih potrepština. Često su se, umjesto toga, tuširali na otvorenom ili koristili tuš u kampovima.
Na kraju, što je bolje? Sve ovisi o stilu putovanja.
Autobus je idealan za one koji žele više prostora, udobnosti i osjećaj stvarnog doma – pogotovo ako planiraju kraća putovanja ili boravke u kampovima. S druge strane, kombi je savršen za ljubitelje spontanih avantura, one koji vole istraživati izvan utabanih puteva i koji žele slobodu bez brige o parkiranju ili električnoj mreži. Iako nudi manje luksuza, pruža ono najvažnije – fleksibilnost i nezavisnost.
PROČITAJTE VIŠE Ovaj revolucionarni drveni kamper promjenit će vam pogled na mobilni život
Nakon svega, znali su da su napravili pravi izbor. Njihov stil života temelji se na pustolovinama izvan mreže i spontanom planiranju, a upravo im je kombi to omogućio. Ta sloboda čini njihova putovanja posebnima i vrijednima odricanja.
Dakle, ako se dvoumite između života u autobusu i života u kombiju, najvažnije je pitanje: kakav ste, zapravo, putnik?


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....