"Ako netko nestane, ja ću biti Poirot", našalio se putnik iz Indije vrteći svoj brk dok je čekao u privremenoj čekaonici u palermskom botaničkom vrtu gdje se doista mogao osjetiti duh Agathe Christie.
Oko četrdesetak putnika upravo se spremalo ukrcati na talijansku repliku legendarnog Orient Expressa – vlaka koji je proslavio belgijskog detektiva.
Uz espresso i sicilijanske cannolije, putnici su se znatiželjno promatrali, baš kao u krimiću. No, jedina misterija ovog puta bila je hoće li njihovo putovanje do Rima ispuniti sva romantična očekivanja.
La Dolce Vita Orient Express krenuo je s prometovanjem u travnju, s ciljem da oživi glamur i nostalgiju zlatnog doba željezničkih putovanja. Sastavljen od obnovljenih vagona iz 1960-ih, vlak je već vozio kroz Toskanu, Veneciju i duž Ligurske obale – sve vožnje rasprodane. Sada je, po prvi put, krenuo na jug – od Palerma do Rima – a na ovo premijerno putovanje bio je pozvan i novinar Guardiana.
Povratak zlatnog doba putovanja
Originalni Orient Express krenuo je 1883. i godinama povezivao Pariz i Istanbul, sve dok ga 2009. nisu potisnuli brzi vlakovi i jeftini letovi. No, duh luksuznog putovanja nije nestao – novi vlakovi i dalje privlače one koji traže eleganciju i mir daleko od gužvi aerodroma.
"Tržište luksuznih željezničkih putovanja ubrzano raste", kaže analitičar Dario Minutella. "Nije to više isključivo za milijardere – ima mnogo putnika koji traže iskustvo, a Italija s obalom, prirodom i kulturom nudi idealan okvir."
Na kolodvoru u Palermu dočekao ih je menadžer vlaka Stefano Sgambellone sa savršeno uniformiranim osobljem.
"Još 1883. Orient Express bio je simbol sporog, ali luksuznog putovanja. Danas je ‘slow travel‘ opet u modi", rekao je.
Za razliku od venecijanskog Simplon-Orient-Expressa, koji se fokusira na iskustvo u vlaku, La Dolce Vita nudi i sadržaje izvan njega – od satova kuhanja i obilazaka srednjovjekovnih gradića do večera u privatnim talijanskim domovima.
"Putnici biraju La Dolce Vitu ne samo zbog luksuza, nego zato što je to najbolji način da se otkrije Italija", kaže Sgambellone.
Put kroz srce Italije
Vlak je iz Palerma krenuo u 10:30, klizeći uz sjevernu obalu Sicilije i pružajući poglede na gradove Cefalù i Messinu te udaljeni otok Salinu. Ručak je osmislio chef Heinz Beck iz rimskog restorana La Pergola s tri Michelinove zvjezdice, a popodne je bilo rezervirano za obilazak Taormine i njezina grčkog teatra.
Projekt La Dolce Vita dio je suradnje između brenda Orient Express (u vlasništvu francuske grupe Accor), talijanske luksuzne kompanije Arsenale i državnih željeznica Ferrovie dello Stato Italiane. Planirano je ukupno šest vlakova s itinerarima dugim od jedne do tri noći. Cijene počinju od 3.060 eura po osobi za dvodnevno putovanje kroz Toskanu, a najskuplje dostižu više od 11.000 eura.
Paralelno, talijanske željeznice oživljavaju i napuštene pruge kroz program Timeless Tracks, kojim se potiče održivi turizam i istraživanje manje poznatih krajeva, uz karte već od pet eura.
Putnici u ovom vlaku stigli su iz cijelog svijeta – bile su tu obitelji iz Indije i Škotske, američki pisac, talijanski diplomat i pariški par navikli na duga putovanja vlakom. Među njima i arhitekti Britt Moran i Emiliano Salci iz milanskog Dimorestudia, autori retro interijera nadahnutih 1960-ima.
"Vidjeli smo ga već, ali doživjeti ga iznutra – to je nešto posebno", rekao je Moran.
Nakon noći na Siciliji, vlak je trajektom prešao na kopno, zatim nastavio obalom Kalabrije i zaustavio se u Maratei, prije dolaska u Rim.
Kad je ujutro stigao na postaju Ostiense, svi su putnici djelovali zadovoljno. Iako su se ukrcali kao stranci, nakon dva dana luksuznog putovanja kroz Italiju, iskrcali su se kao prijatelji.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....