Prije i poslije

Makeover učionice u zagrebačkoj školi: Profesorica zasukala rukave i oduševila sve

 Darko Tomaš/Cropix
Od klasičnog, očekivanog mjesta do onog koje budi misli, emocije i ideje

Nikolina Šimunović akademska je slikarica. Imala je 26 samostalinih i 40-ak skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu (Prag, New York, Ferrara, Firenca....). Osim slikarstva, aktivno stvara u nizu likovnih područja, tehnika i medija, i to na području interijera, dizajniranjem namještaja i ostalih predmeta za dom. Pedagoškim radom bavi se od 2005. godine kao profesorica likovne kulture u Osnovnoj školi grofa Janka Draškovića u Zagrebu i upravo je taj njezin posao bio razlog našeg posjeta i ove priče. Naime, Nikolina je vodila projekt makeovera učionice glazbene i likovne kulture.

image
Darko Tomaš/Cropix
image
Akademska slikarica Nikolina Šimunović pedagoškim se radom bavi od 2005. godine te radi kao profesorica likovne kulture u Osnovnoj školi grofa Janka Draškovića u Zagrebu
Darko Tomaš/Cropix

- Makeover me posebno veselio jer je to prostor u kojem provodim jako puno vremena kao profesorica likovne kulture. U učionici je bio stari, dotrajali namještaj koji je zamijenjen novim. Postojeći parketi su se obrusili i osvježili novim lakom - opisuje Nikolina i dodaje da je sredstva za obnovu učionice osigurao Grad Zagreb, odnosno Gradski ured za obrazovanje.

image
Ormar ima jednostavne plohe i linije u crvenoj, plavoj i žutoj boji u kombinaciji s crnom, sivom i bijelom
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix

STALAK ZA KLAVIJATURE

- Ravnateljica Danica Rajković vjerovala je mojem izboru, tako da sam pri uređenju imala odriješene ruke. Tvrtka koja je izradila namještaj imala je sluha za sve naše ideje i želje. Nismo se odlučili za standardni školski namještaj, nego su nam izradili namještaj po želji i određenim mjerama. Želja mi je bila da bude funkcionalan i da ima mjesta za učeničke mape jer radim s velikim brojem učenika. Zato sam i htjela da bude mjesta za radove, a ujedno da ima otvoreni dio gdje se oni mogu izložiti. Ima jako puno prostora za pohranu stvari, što je jako bitno. Sve je lijepo složeno iza ploha. Uredno je, što je bitno za koncentraciju učenika. Bitan je i raspored namještaja i ostalih elemenata kako im ne bi odvlačio pažnju i narušavao koncentraciju - objašnjava profesorica Nikolina Šimunović i ističe kako se u učionici izradio i stalak tj. spremište za klavijature po nacrtu profesora glazbene kulture Armannda Fillipija, koji je mislio na svaki detalj. Jednostavnog je dizajna, a kada se otvori, uvodi učenike u svijet glazbe. Profesor je planirao gdje će biti raspoređena tehnika unutar učionice i gdje će se postaviti zvučnici, što je jako važno za postizanje optimalnog zvuka.

image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix

A čime su se inicijalno vodili kod projekta makeovera učionice? Što su htjeli postići?

- Za početak mi je bilo bitno naći nekoliko ključnih elemenata koji će obilježiti prostor. Inspiracija je bila slika pod nazivom 'Kompozicija s crvenom, crnom, žutom i plavom' slikara Pietera Cornelisa Mondriana. Prostorom dominira veliki ormar koji izgleda kao slikarsko platno jednostavnih ploha i linija u crvenoj, plavoj i žutoj boji u kombinaciji s akromatskom crnom, sivom i bijelom bojom. Uz razigrani ormar, za zidove sam odabrala svjetliji ton sive, koja je vrlo elegantna, neutralna i nenametljiva. Zbog njezine neutralnosti lako se može kombinirati s ostalim bojama i učeničkim radovima. Siva ujedno utječe na poboljšanje kreativnosti. Stolci i stolovi jednostavnih su linija u sivim tonovima s pokojim akcentom crvene, žute, plave i crne boje da se povežu s ormarom. Učionica je puna detalja, učeničkih radova koji su oplemenili prostor. Naša škola ima certifikat ekoškole, pa na satu likovne kulture posebnu pozornost pridajemo procesu reciklaže. Razne materijale prikupljamo i pretvaramo u skulpture i lampe koje krase učionicu. Važan element u učionici je rasvjeta, gdje su učenici kombinirali razne materijale u izradi, plastične čaše, žicu špagu, drvo...

image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix

ZAVJESE

Zanimljivo je što lampe, kada se upale, bacaju sjene te stvaraju crtež na zidu. Sa svojim razigranim oblikom u kontrastu su sa strogim oblicima klupa, a u cjelini dobro funkcioniraju. Neutralni elementi sive uz dječje crteže i slike stvaraju jedinstvenu atmosferu - govori profesorica Šimunović i dodaje da učionica obiluje prirodnim svjetlom, pa se zato odlučila za bijele zavjese s razigranim točkastim uzorkom u kombinaciji s crnim gustim zavjesama za zamračenje kada se koristi projektor.

- To je genijalan trik za zamračivanje učionice jednim potezom - kaže profesorica, koja je pločice i vrata obrusila i premazala primerom tj. pripremila podlogu za oslikavanje.

image
Na satu likovne kulture pozornost se pridaje procesu reciklaže. Razni materijali se prikupljaju i pretvaraju u skulpture i lampe
Darko Tomaš/Cropix

- S učenicima sam oslikala površine bojama na bazi vode. Kada su se slike osušile, prelakirala sam ih lakom radi lakšeg održavanja. Učenicima je bilo zanimljivo što su promijenili podlogu za slikanje, uživali su u rješavanju izazova i stvaranju novog prostora - otkriva profesorica i za kraj kaže da je konačni cilj cijelog ovog projekta bio da se učenici u učionici osjećaju opušteno, da je atmosfera tog prostora, u kojem mogu kreativno rješavati životne izazove, otkriti skrivene talente, ostvariti puni potencijal te razvijati senzibilnost, ugodna te to bude mjesto gdje im se budi interes za stvaranjem i gdje otkrivaju u sebi ono nepoznato i neistraženo.

- Kad otvore vrata učionice, da otvore vrata misli, emocije, ideje - zaključuje profesorica Nkolina Šimunović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 12:03