Memo, novi kućni robot startupa Sunday Robotics iz američkog Mountain Viewa, predstavljen je kao uređaj koji prvi pokušava prijeći granicu između laboratorijske robotike i stvarnih, svakodnevnih poslova u domu - ali na jedinstven način. Dok su dosadašnje generacije kućnih robota uglavnom programirane kako bi radile jednostavnije kućne poslove, Memo se prikazuje kao sustav koji uči ponašanje ljudi i prenosi ga na realne predmete, površine i situacije kakve se susreću u obiteljskim domaćinstvima.
Sunday je tvrtka koja je dvije godine radila u tajnosti, okupljajući tim stručnjaka s prestižnih sveučilišta. Umjesto da robota programiraju i treniraju u idealnim uvjetima, uveli su pristup koji su nazvali Skill Capture. Kućanstva koja sudjeluju u programu, njih 500, dobila su 2000 posebnih rukavica koje upijaju sve mikropokrete potrebne za poslove koje obavljamo već automatski: podizanje čaše, ispiranje tanjura, punjenje stroja za pranje posuđa, vađenje rublja iz perilice, slaganje odjeće...
Prikupljeno je podataka za više od milijun sekvenci, a zatim su ih spojili s modelima koji manipulaciju uče ne samo vizualno nego i kroz silu, trenje, težinu i krhkost različitih materijala. Takav pristup omogućio je demonstracije koje su privukle veliku pozornost jer ne izgledaju kao koreografija, nego kao spontani rad robota u neredu stvarnog doma.
Memo je, na primjer, skupljao tanjure i čaše sa stola, slagao ih u perilicu, oponašajući tako svakodnevnu rutinu članova obitelji. Posebno je odjeknula scena u kojoj robot jednom rukom podiže dvije tanke vinske čaše i nosi ih do sudopera bez oštećenja. U drugoj demonstraciji priprema espresso i samostalno rukuje portafiltrom, dozira kavu, postavlja šalicu i pokreće aparat, a sve to bez jednostavnih makronaredbi ili skrivenog daljinskog upravljanja.
Iz Sundaya tvrde da je upravo raznolikost podataka presudna: robot uočava sobe koje nisu pospremljene, prenatrpane kuhinjske elemente, posuđe različitih oblika, tamnije prostore i sve one detalje koji se ne mogu predvidjeti u kontroliranom okruženju. Umjesto da se robot prilagođava prostoru, tvrtka pokušava postići da se Memo prilagođava svim (nepredvidljivim) uvjetima. To je razlog zbog kojeg je sustav dugo bio razvijan bez ikakvih medijskih najava; tek kad su pokazali stabilne rezultate u seriji od dvadesetak javnih demonstracija, odlučili su ga predstaviti.
Za pokretanje proizvodnje tvrtka je osigurala 35 milijuna dolara investicija putem fondova Benchmark i Conviction. U prvoj fazi robot neće biti dostupan širokom tržištu; pokrenut je program Founding Family Beta koji će omogućiti pedeset odabranih kućanstava da krajem 2026. godine prime numerirane jedinice i pruže podatke o svakodnevnom korištenju. Tvrtka smatra da upravo takav odnos s korisnicima može izgraditi pouzdanost potrebnu za uređaj koji ulazi u kućni prostor i manipulira predmetima sentimentalne i materijalne vrijednosti.
Iako se o komercijalnom izdanju još ne govori, već sad je jasno da se Memo pozicionira kao jedan od najambicioznijih pokušaja približavanja opće upotrebljive robotike običnom domu. Njegov razvoj pokazuje smjer u kojem bi se kućni roboti mogli kretati u nadolazećim godinama: ne prema savršenom stroju, programiranom u tvornici,nego prema uređaju koji postupno uči od ljudi.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....