Ono što, između ostalog, volimo u ovo božićno vrijeme jest kreativnost koja se javi u mnogim ljudima. Jednostavno, ima nešto čarobno u prosincu kada poželimo izrađivati, sudjelovati, širiti granice mašte. Kako se to radi, pokazali su i učenici 2. razreda Osnovne škole kralja Tomislava na zagrebačkoj Trešnjevci. S učiteljicom Nedom Dečak ove su godine svoju učionicu pretvorili u pravi mali japanski kutak kako bi obilježili božićnu priredbu i radionicu s roditeljima. Tema projekta bila je "Božić u svijetu", a nakon upoznavanja različitih običaja, ovaj razred odabrao je Japan, zemlju bogate tradicije, simbolike i snažne poruke mira.
- Ideja za uređenje učionice proizašla je iz želje da se Božić ne promatra samo kao blagdan darova, već i kao vrijeme mira, zajedništva i nade. Japanska kultura dovela nas je do priče o djevojčici Sadako Sasaki, simbolu borbe za mir, te legende o tisuću origami ždralova koji ispunjavaju želje onome tko ih izradi. Tako je nastala i naša božićna poruka - miran Božić svima. Tijekom tri tjedna učenici 2.a razreda marljivo su radili na izradi origami ždralova. Iako su tek drugi razred, djeca su vrlo brzo naučila tehniku savijanja papira. Bili su iznimno motivirani, strpljivi i ustrajni, a svaki izrađeni ždral pažljivo su brojili. Izrada je zahtijevala preciznost i koncentraciju, ali i timski rad, jer je zajednički cilj bio izraditi tisuću ždralova - otkrila je za D&D ponosna učiteljica Neda Dečak.
Poseban trenutak projekta bila je, ističe, radionica s roditeljima, na kojoj je izrađen tisućiti ždral.
- Taj simboličan čin ispunio je učionicu ponosom, radošću i osjećajem zajedništva. Učenici 2.a razreda s pravom su ponosni na svoj trud i postignuće. Učenici su izveli i malu predstavu o Japanu, origami ždralovima i poruci mira, kojom su na poseban način roditeljima približili priču o Sadako i japanskoj kulturi - rekla je učiteljica.
Prigodno uređenje obuhvatilo je i školski hodnik, u kojem su svoj doprinos dali i učenici 2.b razreda s učiteljicama Jasenkom Stuhli i Lanom Fuketom. Oni su izradili velikog japanskog zmaja, koji je postao središnji ukras prostora, te 3D printane origami ždralove, od kojih neki svijetle u mraku, stvarajući poseban, gotovo čaroban ugođaj. Time je projekt dodatno obogaćen spojem tradicionalne umjetnosti i suvremene tehnologije.
Učionica i hodnik ukrašeni su i japanskim slovima, trešnjama u cvatu, lepezama, origami hramovima te plakatom o Japanu. Prevladavale su crvena, bijela i pastelne boje, a materijali su bili jednostavni i pristupačni, uglavnom papir i karton, dok je jedini financijski trošak bio origami papir.
- Posebnu vrijednost projektu dalo je i to što je pobudio veliki interes u cijeloj školi. Učenici drugih razreda i njihovi roditelji rado su dolazili razgledati učionicu i hodnik, upoznati se s japanskom kulturom te se diviti tisućama ždralova, a poruka mira i zajedništva proširila se izvan granica jednog razreda. Ovaj projekt pokazao je kako se uz malo sredstava, puno mašte i suradnje može stvoriti poseban božićni ugođaj. Najvažnije od svega, učenici su kroz kreativni rad učili o drugoj kulturi, razvijali strpljenje i poslali snažnu poruku mira – poruku kakvu Božić i nosi u sebi - zaključila je učiteljica Dečak.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....