NEKI NOVI KLINCI I POSLOVI

Ovi influenceri imaju milijune gledatelja, a dok čiste po doma ‘zarađuju‘ ozbiljan novac. Upoznajte ih!

 /SHUTTERSTOCK

Carys Harding, 27-godišnja majka troje djece ima jedno od trenutačno najpopularnijih zanimanja na svijetu - influencerica je. S više od 100.000 pratitelja na TikToku i Instagramu, Carys uživa veliku popularnost i od društvenih mreža dobro zarađuje, a sada još i više jer, pazite sad ovo - čisti svoju kuću, a ljudi to masovno gledaju i prate. Oni je gledaju dok pere, briše prašinu, usisava... Ako ste od onih kojima je tako nešto nevjerojatno - onda ste vjerojatno u manjini jer je sve ovo o čemu vam pričamo dio popularnog trenda društvenih medija poznatog još i kao ‘resetiranje‘.

- Nikada nisam ni na trenutak pomislila da će rutine i način na koji je strukturiran moj svakodnevni život biti nešto što će ljude zanimati - tvrdi Carys. Nakon što je rodila svoje drugo dijete 2022. godine, shvatila je, nastavlja, da mora biti ‘još jednu razinu organiziranija‘ i počela uvoditi ‘večernje resetiranje‘ u svoju dnevnu rutinu. Kako objašnjava, svako resetiranje uključuje trčanje po kući, čišćenje kuhinjskih površina, pospremanje igračaka, pospremanje stvari i spremanje za sljedeći dan nakon što djeca odu spavati. Usput snima sebe, kasnije sve montira u kratke video isječke koje potom dijeli na svojim društvenim mrežama.

- Volim dijeliti stvari koje mi pomažu jer je teško biti mama. Ima puno toga što treba napraviti i o čemu treba aktivno razmišljati cijelo vrijeme - rekla je Carys Harding za BBC. Ističe da joj je važno da ono što dijeli bude relevantno, ali da joj nikada nije bila namjera da se drugi osjećaju ‘manje vrijednima‘.

- Ne želim da drugi misle da svoju kuću održavam čistom iz bilo kojeg razloga osim da si olakšam život - objašnjava.

PROČITAJTE VIŠE Proljetni broj magazina D&D u prodaji!

Carys govori kako želi da njezini video prilozi inspiriraju druge i da ih motiviraju. Ako se, pak, netko osjeća loše dok gleda njene objave i ima loše mišljenje o sebi, Carys preporučuje da ta osoba odmah prestane pratiti njezine profile.

Njezina kolegica, influencerica Emily Jones, kaže da je pokušala biti ‘100 posto iskrena‘ kada je sa svojih više od 13.000 pratitelja na Instagramu dijelila savjete za čišćenje koji štede vrijeme.

- Meni je svakodnevna stvar sređivanje kuće, čišćenje i pospremanje - kaže ova tridesetdvogodišnja majka dvoje djece i objašnjava kako pokušava raditi stvari u kojima, ako ima pola sata ili ima sat vremena dok beba drijema, sama sebi kaže - ‘u redu, radit ću samo pola sata‘, jer za nju je to ono što je realno.

- Ne možete čistiti cijeli dan, to je jednostavno nemoguće. Ja sam mama. Trudim se raditi više stvari u isto vrijeme. Imam dvoje male djece. Radim zapravo sve ono što se također događa u životu svih drugih u sličnoj situaciji - ističe Emily.

Na Instagramu postoji više od 11 milijuna objava pod hashtagom #cleaning i više od 2,6 milijuna za #reset. S gotovo dva milijuna pratitelja na Instagramu, TikToku, Facebooku i YouTubeu, 30-godišnja Rue Day iz Hertfordshirea jedna je od najistaknutijih britanskih utjecajnih osoba za čišćenje doma, piše Mondo.

Ru dijeli videozapise onoga što naziva "jednosatnim brzim čišćenjem", gdje si postavlja 60-minutni mjerač vremena i pokušava obaviti što više kućnih poslova.

- Radije bih provodila što manje vremena čisteći, a mislim da se i drugi ljudi tako osjećaju - naglašava Ru.

Napominje da većinu sadržaja na društvenim mrežama kreiraju žene, ali da se uključuje sve veći broj muškaraca.

- Slučajno je podjela u mom kućanstvu takva da ja malo više čistim od svog partnera i to samo zato što nisam svaki dan od 9 do 5 na poslu - objašnjava Ru.

Dodaje da ako govorimo o rodnoj podjeli kućanskih poslova, smatra da ne bi trebale iste obavljati samo žene. Nikako.

- Sada ima toliko muškaraca koje pratim na društvenim mrežama. Zapravo, kad vidim muškarca da radi isto što i ja, sretna sam - kaže Ru.

Dr. Stephanie Alice Baker, izvanredna profesorica sociologije na Sveučilištu City St George‘s u Londonu, kaže da ovaj trend na društvenim mrežama poznat i kao ‘resetiranje‘ ženama daje ‘osjećaj kontrole‘.

-Sada mogu unovčiti nešto što bi tradicionalno završilo kao neplaćeni rad - kaže dr. Stephanie Alice Baker i dodaje da sadržaji o životnom stilu postaju sve popularniji i među klijentima, a interes publike za isti već je dugo jak.

- Ovakav sadržaj je postojao i prije društvenih medija, samo što ga sada čini mnogo dostupnijim. Mediji i publika su se promijenili, ali želja za samopoboljšanjem prisutna je generacijama - objašnjava dr. Baker.

Dr. Seri Bradshaw, psihologinja sa Sveučilišta Swansea, napominje da postoji rizik da se ljudi mogu ‘lako prevariti‘ brzim videima čišćenja od 60 sekundi koji u stvarnosti zahtijevaju sate fizičkog rada.

- Mislim da je također lako biti zaveden da mislimo da bismo trebali biti sličniji ljudima na koje se ugledamo - dodala je. Ali dr. Bradshaw kaže da razumije privlačnost gledanja sadržaja za čišćenje.

- Čišćenjem učinkovito popravljate nešto što treba popraviti i to se događa vrlo, vrlo brzo. Prilično je umirujuće za mozak - pojašnjava dr. Bradshaw.

PROČITAJTE VIŠE ‘Ova metoda spasila mi je život, sad mi kuća blista svaki dan i imam vremena za sve‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 15:47