glina vs ekran

Pažljiva alkemija keramike i zašto smo u posljednje vrijeme svi očarani njome

 Unsplash
Glineni predmeti nude toplinu, taktilnost i dubinu koji se suprotstavljaju staklenoj, prozirnoj strogosti svijeta punog tehnologije

Jeftina i zadovoljavajuća na dodir, gledanje i za igranje, keramika je doživjela renesansu posljednjih godina, ali to zapravo ne bi trebalo biti iznenađenje. Živimo u dobu trenutnog zadovoljstva, u kojem se sve što bismo ikada mogli poželjeti ili zatrebati - barem prividno - može nabaviti, naručiti ili pozvati putem tog sjajnog ekrana telefona koji dodirujemo cijeli dan, bilo da se radi o večeri ili spoju.

Glina je apsolutna antiteza.

Za pretvaranje u nešto potrebna je pažljiva alkemija; miješanje zemlje, vatre, vode i zraka s dugogodišnjim iskustvom i puno strpljenja.

Potrebna je koncentracija, vrijeme i nered, ali na kraju toga dolazi nešto što može trajati vječno. Nije ni čudo što toliko ljudi otkriva uzbuđenje u izradi, s porastom obrta i tečajeva.

Apetit za keramikom nije samo u izradi, nego i u posjedovanju. Prošle je godine postavljen novi rekord za jedan komad gline kad je djelo cijenjene umjetnice Magdalene Odundo iz 1988. godine Angled Mixed Colored Piece prodano na aukciji za 240.000 funti. Činjenica da je živa umjetnica, a ne jedna od poslijeratnih velikana kao što su Lucie Rie ili Hans Coper, pokazuje kako je keramika postala važan sektor tržišta suvremene umjetnosti.

Ova kontradikcija gline čini je zanimljivom. Bezvrijedna je. To je doslovno promjena zemlje. Ono što ju čini zapaženom su vještina, strast i, naravno, osjećaj. Vjerojatno se svi možemo sjetiti tanjura na kojima smo odgajani ili šalica u kojima nam je baka poslužila čaj.

Možda svi imate svoju nespretnu posudu koju ste napravili na satu likovne umjetnosti ili ukras iz trgovine suvenirima, ili svijećnjak kupljen na odmoru. Vrijednost keramike je tako osobna, a na neki način slike ili skulpture jednostavno nisu.

Glineni predmeti nude toplinu, neprozirnost, taktilnost i dubinu koji se suprotstavljaju staklenoj, prozirnoj strogosti svijeta punog tehnologije. Suvremena scena dinamična je i raznolika, ali postoji velika sklonost prema komadima koji prihvaćaju njihovu ručnu izradu. Nesavršeno, grubo, čak i ružno.

Keramika ima moć - poput sobnih biljaka ili umjetnosti na tekstilu, koje su posljednjih godina oboje u porastu popularnosti - unijeti malo analognog života u inertne prostore u pretežno digitalnom svijetu. Oni mogu promijeniti karakter domaćeg okruženja i promijeniti način na koji se osjećamo iz dana u dan. To nije ništa novo, ali je činjenica koja se ponovno cijeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 22:54