
Posljednjih godina sve je izraženiji trend korištenja velikih termo šalica za van, proizvoda koji više nije samo praktičan dodatak, već i simbol određenog životnog stila, a s američkih se ulica preselio i na hrvatske. Bilo da se radi o odlasku na posao, u teretanu ili jednostavno boravku kod kuće, velike šalice, i to najčešće zapremnine od 1 litre i više, postale su svakodnevica, osobito među mlađom generacijom koja ih ne propušta zabilježiti i na svojim društvenim mrežama.
Jedan od najistaknutijih primjera ovog trenda je američki brend Stanley, čija je šalica Quencher, u koju stane i više od jedne litre tekućine, postala viralan hit zahvaljujući društvenim mrežama, posebno TikToku. Osim što održava temperaturu napitka satima, što naravno čine i manje popularne termosice, ova je šalica postala i vizualni identitet brojnih lifestyle influencera, koji ju često povezuju s konceptima samopomoći, "clean girl" estetike i rutine. Cijena joj baš i nije sitnica jer se sa službene stranice u ovoj zapremnini može naručiti po cijeni od 55 do 70 eura.
PROČITAJTE JOŠ Ova je žena opsjednuta šalicama, pogledajte kolekciju
Ubrzo nakon Stanleyjasu i drugi su proizvođači poput Ikee, Tedija i Amazona, počeli nuditi pristupačne alternative, čime se trend proširio i izvan granica SAD-a, uključujući i Hrvatsku. S porastom popularnosti velikih termosica pojavio se i trend ismijavanja istih na društvenim mrežama pa su ubrzo dobile i naziv "velike glupe šalice".
Na TikToku i X-u (bivšem Twitteru) korisnici se uglavnom ismijavaju s ovakvim šalicama na način da ih prozivaju simbolom pretjerivanja, površnog lifestylea ili pretjeranog emocionalnog vezivanja za materijalne predmete, a neki skečevi i videi idu toliko daleko da njihovi autori satirično glume fitness trenerice ili "ovisnice" o vježbanju dok koriste svoju megalomansku šalicu.
Čak je i emisija Saturday Night Live prije nešto više od godinu dana emitirala skeč pod nazivom „Big Dumb Cups“, u kojem su glumice Dakota Johnson, Chloe Fineman i Heidi Gardner parodirale žene koje svoje velike šalice nose baš svugdje, od auta do kreveta, i tretiraju ih gotovo kao produžetak vlastite osobnosti.
“Ako ti auto eksplodira, ti nećeš preživjeti, ali tvoja šalica hoće” samo je jedna od izjava iz skeča koji je postao viralan, a na njega su se uvbrzo počeli nadovezivati korisnici društvenih mreža. „Moja djevojka ne pije vodu, ali stalno nosi Stanley šalicu – pretpostavljam da je to dekorativno“ i „Šalica toliko velika da ima svoj poštanski broj“ samo su neki od primjera usporedbi, a na TikToku su sve češći i „POV“video sadržaji, odnosno oni koji ukazuju specifičnu točku gledišta, a koji ironiziraju jutarnje rutine i pretjeranu brigu o „emotivnoj podršci“ u obliku litre matcha čaja.
Iako na prvu izgleda kao prolazna pomama dok istovremeno trend velikih šalica i dalje se drži među brijnim poznatim, ali i manje poznatim ženama, influencericama i ljubiteljicama treninga. Velike su šalice za van tako postale mnogo više od praktičnog alata za hidrataciju. Sada su i vizualni i kulturološki simbol današnjeg užurbanog, digitalnog načina života u kojemu mnogi sve teže organiziraju svoju svakodnevicu pa uz njih uvijek mora biti više od litre vode.
PROČITAJTE JOŠ Ovo je super rješenje ako ne znate gdje biste sa šalicama
Komentari
0