Obrazovna metoda

Uređenje dječje sobe prema Montessori metodi. 9 pravila za razvoj punog potencijala djeteta

 MöLLER, CECILIA/LIVING4MEDIA
Montessori metodu razvila je talijanska liječnica i odgajateljica Maria Montessori prema ideji: „ Pomozi mi da to učinim sam“

U obrazovnoj metodi koju je osmislila Talijanka Maria Montessori, atmosfera koja okružuje dijete samo je još jedan učitelj i trebala bi slijediti dijete.

Pobornici ove metode kažu kako ovakvim pristupom omogućuju razvoj punog potencijala djeteta, koje će u konačnici postati slobodna i nezavisna odrasla osoba. U sustavu Montessori, okruženje, odnosno dekoracija imaju važnu ulogu i smatraju se drugim učiteljem. Prema ovoj metodi, dječji mikrokozmos mora biti u potpunosti u skladu s djetetom kako bi se razvio njegov puni potencijal:

image
KLAZINGA, JANSJE/LIVING4MEDIA

1. Dobri omjeri

Namještaj i konstrukcije moraju biti dizajnirani u mjerama djeteta. Radi se sagledavanja okruženja kao vlastitog, u kojem će dijete biti sposobno proizvesti nešto komplicirano u potpunost samostalno, što je nemoguće ako su svi komadi namještaja veći od njega. Upravo iz tog razloga ne biste trebali urediti spavaću sobu za novorođenče poput spavaće sobe za sedmogodišnje dijete: prostor mora biti prilagođen dobi i veličini djeteta, a ne obrnuto.

image
MöLLER, CECILIA/LIVING4MEDIA

2. Najvažnije

Pritom sve mora biti: lijepo, skladno, čisto i uredno. To se postiže prirodnim svjetlom, neutralnim bojama i prirodnim materijalima.

image
MARDER, HOLLY/LIVING4MEDIA

3. Visina

Kreveti bi trebali biti na tlu ili dovoljno mali kako bi se dijete moglo bez pomoći njime koristiti.

image
HEINZE, WINFRIED/LIVING4MEDIA

4. Malo ogledalo

Preporučuje se neuništivo ogledalo postavljeno na visini djeteta kako bi dijete moglo razviti koncept o sebi.

image
BAUER SYNDICATION/LIVING4MEDIA

5. Sloboda kretanja

U spavaćoj sobi kao i u učionici, važno je da ima dovoljno prostora koji će mu dopuštati kretanje i aktivnost.

image
JALAG/SZCZEPANIAK, OLAF/LIVING4MEDIA

6. Vegetacija je uvijek prisutna

Priroda je ključni element za razvoj djeteta na fizičkoj, društvenoj i psihološkoj razini. Ako je moguće, djeca bi trebala imati sobu otvorenu prema prirodi ili, barem, s pogledom i prisutnošću biljaka i životinja.

image
BJöRNSDOTTER, MAGDALENA/LIVING4MEDIA

7. Rad na podu

Upravo na podu razvio se veliki dio ove metode učenja, stoga ga uvijek treba pokriti udobnim tepihom od prirodnih materijala.

image
VIEW PICTURES/LIVING4MEDIA

8. Kutak za razmišljanje

Preporučuje se stvaranje opuštenog kutka u kojem se dijete može odmoriti u tišini s elementima koji pozivaju na mirnoću poput foteljice ili klupice.

image
ZANDECKI, LUKASZ/LIVING4MEDIA

9. Red u spavaćoj sobi

I u razredu i kod kuće, treba se ojačati neovisnost djece. Oni bi se trebali oblačiti sami, pokupiti svoje igračke, pa bi im police i drugi elementi za pohranu trebali biti na dohvat ruke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 22:19