NOVO IKEA ISTRAŽIVANJE

Za polovicu građana Hrvatske dom je omiljeno mjesto, a najveću radost pružaju im zagrljaji s voljenima

 IKEA

Dom bi trebao biti mjesto na kojem osjećamo sreću, no za mnoge to nije uvijek slučaj. Više od trećine ljudi diljem svijeta smatra da je uživanje važno, ali ga ne osjećaju dovoljno u vlastitom domu. Tako je pokazalo ajnovije istraživanje tvrtke IKEA o životu kod kuće koje otkriva kako i zašto, u svijetu punom nesigurnosti i stalnih promjena, male i jednostavne promjene ipak mogu unijeti više radosti u naš svakodnevni život.

Sada već u svome 11. izdanju, istraživanje o životu kod kuće pruža usporedive podatke o tome kako ljudi diljem svijeta žive i što ih zaista čini sretnima kod kuće. Prošlogodišnje izdanje prepoznalo je osam ključnih potreba za bolji život kod kuće, kontrolu, udobnost, sigurnost, brigu, pripadnost, postignuća, težnje i užitak.

image
IKEA

Ovogodišnji uvidi, u koje su utkani uvidi u potrebe i navike više od 38.000 ljudi diljem 39 zemalja, pokazali su da iako mnogi ne uspijevaju ostvariti više užitka u svojim domovima, otkrivanje sreće ne treba biti komplicirano, često ju možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri.

Recept za sreću kod kuće, koji sugerira IKEA, ima četiri ključna sastojka.

1. Osjećati se dobro

Zdravlje, dobrobit i dnevne navike imaju značajan utjecaj na naš doživljaj doma, ali često im ne pridajemo dovoljan značaj. Čak 45 posto građana u Hrvatskoj tvrdi da im čist i uredan dom pomaže u održavanju dobrog mentalnog zdravlja, što ukazuje na to da uz dobru organizaciju možemo stvoriti životno okruženje u kojem ćemo se osjećati sretnije

Spavanje je najvažnija aktivnost za našu dobrobit – kako tjelesnu (49 %), tako i mentalnu (46 %). Za polovicu naših sugrađana dom je njihovo omiljeno mjesto, a čak 31 posto njih dijeli ga sa svojim kućnim ljubimcima.

image

Zdravlje, dobrobit i dnevne navike imaju značajan utjecaj na naš doživljaj doma

IKEA

2. Zabava

Hobiji, kreativnost i igra doprinose većem užitku kod kuće, no mnogima je teško staviti ih na prvo mjesto. Oko 11 posto građana u Hrvatskoj kaže da im dom pomaže izraziti njihovu razigranu stranu, dok su za njih 29 posto hobiji ključni dio njihova doma iz snova. Domovi koji potiču razigranost i kreativnost, pružaju veću sigurnost i osnažuju mentalno zdravlje.

Ipak, stavovi prema igranju su kulturološki uvjetovani te uz veličinu doma mogu utjecati na to koliko će ljudi svog vremena posvetiti igranju kod kuće.

3. Stvaranje ugođaja

Osobno uređenje prostora potiče osjećaj identiteta. U svome se domu dobro osjeća čak 70 posto vlasnika domova, dok je taj postotak nešto niži kod podstanara i iznosi 49 posto. U vremenu sve veće nesigurnosti, prostor koji odražava osobni stil jača emocionalnu povezanost s domom.

4. Povezivanje

Stvaranje prostora za druženje povećava svakodnevnu radost. Ljudi obožavaju druženje uz hranu pa tako 53 posto građana Hrvatske kažu da je obrok skuhan kod kuće zdraviji, dok 27 posto uživa u kulinarskim eksperimentima. Važna je i snaga zagrljaja, 47 posto građana Hrvatske tvrdi da im najveću radost donose zagrljaji s voljenima, a za 37 posto njih to čini smijanje s bližnjima.

image

Važna je i snaga zagrljaja, 47 posto građana Hrvatske tvrdi da im najveću radost donose zagrljaji s voljenima

IKEA

Stvaranje prostora koji potiču razgovor i druženje može uvelike utjecati na to da se ljudi kod kuće osjećaju bolje.

"Dom je mjesto sreće za dvije trećine ljudi na svijetu. No, jedna trećina ne uspijeva osjetiti tu sreću onoliko koliko bi htjeli. Naše izvješće o životu kod kuće otkriva da radost možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri. Mala svakodnevna djela mogu donijeti veliku razliku" istaknula je Belén Frau, globalna voditeljica komunikacija i pozicioniranja za IKEA maloprodaju (Ingka Grupa).

"Prisni odnosi, provođenje kvalitetnog vremena s voljenima i dom u kojem možemo biti ono što jesmo – ključni su. Pogotovo u ovim nesigurnim vremenima, dom treba pružiti i sigurnost i osjećaj zaštićenosti. U tvrtki IKEA želimo radost kod kuće učiniti pristupačnom za što veći broj ljudi" zaključuju u ovoj tvrtki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
20. srpanj 2025 14:58