Izložba DA, voDA!

Zagrebačka voda uskoro će se piti iz čaša domaćih dizajnera

Ocjenjivački sud je zbog kvalitete pristiglih rješenja odlučio da neće nagraditi samo jedno, već čak četiri

U Orisu Kući arhitekture otvorena je izložba DA, voDA! na kojoj se mogu razgledati radovi pristigli na natječaj za dizajnersko rješenje predmeta koji se koriste pri konzumaciji zagrebačke vode.

Taj su natječaj u povodu 140. obljetnice Zagrebačkog vodovoda raspisali Grad Zagreb, Zagrebački holding te Vodoopskrba i odvodnja. Time je u Hrvatskoj napravljen iskorak u dizajnu te njegovanju i vrednovanju vode kao ključnog prirodnog resursa. Ocjenjivački sud natječaja za dizajnersko rješenje predmeta koji se koriste pri konzumaciji zagrebačke vode odlučio je da neće dodijeliti prvu nagradu, no dodijeljene su po dvije jednakovrijedne nagrade, druga i treća. Tako drugo mjesto dijele rad Tokpotok i Manda, a treće Zgoda i Pitka.

Izrada predmeta krenut će sljedećih mjeseci. Izložba radova koji su pristigli na natječaj, kao i pobjednike možete pogledati u Oris Kući arhitekture do 26. siječnja.

NAGRAĐENI RADOVI

Od kuda su crpili inspiraciju?

TOKPOTOK

AUTORICE Bruna Gloković i Tanja Virag

Rad Tokpotok nadahnut je geografskim položajem Zagreba, tj. planinom koja nad njim stoji te potocima koji se slijevaju niz Medvednicu. Stiliziranjem planine i potoka dobili smo oblikovno rješenje našeg projekta, a ulijevanjem vode u proizvod postigli smo dinamiku i igru plavih linija i vode. Metaforičko je to oživljavanje proizvoda vodom koja pak u stvarnosti karakterizira i oživljava Grad Zagreb - ističu Bruna i Tanja.

MANDA

AUTORICE Iva Ćurković Spajić i Karla Glavaš

Inspiraciju smo pronašle u Manduševcu. Želja nam je bila na dosjetljiv način kroz legendu o Mandi identitetski i simbolički promovirati jedinstven prirodni resurs - zagrebačku pitku vodu. Težili smo da sustav proizvoda bude podjednako funkcionalan koliko i atraktivan - kazale su autorice.

ZGODA

AUTORI Market Kolektiv

Vodu smo željeli približiti urbanom stanovništvu na simboličnoj razini, povezujući ono izvorsko i izvorno zagrebačko. Dio s kojim smo najzadovoljniji je činjenica da smo konzumaciju komunalne vode pretvorili u ritual i dali joj na važnosti u kućanstvu na simboličnoj, funkcionalnoj i estetskoj razini - istaknule su Katarina Perić, Marita Bonačić i Iva Hrvatin iz Market Kolektiva.

PITKA

AUTORI Kristina Lugonja i Filip Havranek

Vizualni kod za isticanje kvalitete vode preuzeli smo iz prirode pa se postizanjem efekta njezina kretanja asocira na njezinu čistoću i pitkost - rekli su autori primajući priznanje. Govoreći o natječaju, kazali su da je riječ o posebnom projektu u Hrvatskoj jer prepoznaje važnost dizajnera u kreiranju identiteta grada - rekli su.

Foto: Niko Goga

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. veljača 2024 02:35