Koncept uređenja potpisuje agencija Brigada, a zadatak je bio potaknuti posjetitelje na istraživanje i druženje.
Znate li kako se kaže ukusno na engleskom? Delicious. A na njemačkom? Lecker. Na francuskom je délicieux, na talijanskom delizioso, a na kineskom měiwèi. A na japanskom? Umami. Iza te riječi krije se zapravo više značenja. Umami je naziv za peti okus, uz slatko, slano, gorko i ljuto, a ako od hrane očekujemo da bude ukusna, onda i prostor u kojem objedujemo mora biti uređen s ukusom, zar ne? Tako je i prostor novog restorana Umami, otvorenog na zagrebačkim Vrbanima, inspiriran angažiranjem svih pet osjeta pod sloganom “Nahrani znatiželju”.
Otvorena kuhinja
Riječ je o drugom Umami restoranu u Zagrebu, za čiji je koncept i uređenje bila zadužena agencija Brigada, dio Bruketa&Žinić OM grupe. Zadatak agencije bio je u prostoru potaknuti na istraživanje, nastavljajući se na filozofiju vlasnika da svako jelo, eksperimentiranjem sa začinima, može biti “novo” i drukčije. – U prostoru je trebalo kreirati opuštenu i otvorenu atmosferu, s neočekivanim elementima koji potiču na interakciju.
Pet okusa i osjetila u prostoru je predstavljeno kroz pet boja: crvenu, zelenu, plavu, narančastu i žutu
Prva stvar koju ćete zamijetiti ulaskom u restoran cijevi su u jarkim bojama koje premrežuju stropove, asocirajući na kakav istraživački laboratorij. Pet okusa i pet osjetila predstavljeni su uporabom pet boja – crvenom, žutom, plavom, zelenom i narančastom, koje se u dominantnom motivu cijevi repliciraju kroz različite detalje, poput stolica i polica – opisuju u agenciji Brigada. Ostavljajući instalaciju vidljivom htjeli su simbolički postići osjećaj otvorenosti, jednako kao i konceptom otvorene kuhinje koja gostima omogućuje promatranje procesa pripreme hrane. Tome svakako pridonose i otvoreni kutak za kavu i čaj, koje posjetitelji nakon plaćanja na šanku sami toče, kao i “otvorena” pipa za vodu.
Stolice Umamice
Posebno neočekivan element u prostoru interaktivan je zid s mnoštvom kutija ispunjenih začinima s kojima gosti mogu eksperimentirati, kao i s drugim sitnicama poput društvenih igara.
Tu su i knjige i kuharice za dodatnu edukaciju o načinima kuhanja primijenjenima u restoranu, kako bi gosti naučili da i brza hrana može biti kvalitetna, zdrava i fina. Posebnost restorana je i to što se hrana nakon osobne ili telefonske narudžbe može nositi kući ili konzumirati u restoranu.
Sjedeća mjesta tako su zonirana za visoko, srednje i nisko sjedenje, s posebno dizajniranim “udobno-neudobnim” stolicama Umamicama, ovisno o tome čeka li se naručena hrana za van, jede li se zalogaj usput, jesu li posjetitelji sami ili u društvu. Kompletan namještaj Brigada je izradila po narudžbi, tako i najveći “community” stol namijenjen za veće grupe ili pojedince. I rasvjeta je custom-made, a dopire, naravno, iz stropnih cijevi.
Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....