Prije nekoliko godina, točnije 2018., u velikom natječaju magazina D&D - Dom i Dizajn naziva Grand Prix birali smo najljepši apartman i kuću za najam. Stručni žiri sastavljen od najpoznatijih arhitektonskih imena Hrvatske tom je prilikom odabrao kuću Franco u Omišu kao najbolji tj. najatraktivniji objekt za najam u našoj zemlji.
Franco je tradicionalna dalmatinska kamena kuća u središtu starog grada Omiša. U potpunosti je renovirana između 2014. i 2017. godine i pretvorena u mali arhitektonski dragulj. Sada vlasnici kuće Franco, obitelj Generalić, imaju novu arhitektonsku poslasticu koju vam danas predstavljamo. Riječ je o apartmanu u Omišu ukupne površine čak 280 kvadratnih metara koji nosi službeni naziv - Flora.
Ljetni broj magazina D&D u prodaji! U opsežnom vodiču doznajte sve o mobilnim kućama
Projekt potpisuje naš poznati studio Mario Furčić, arhitektura & interijeri, a ovom prigodom Mario nam je ispričao sve o obnovi i uređenju ovog objekta.
- Radilo se o kompletnoj obnovi postojeće stare kuće. U jednom smo trenutku ozbiljno razmatrali rušenje i izgradnju nove kuće, no odlučili smo ipak sačuvati postojeću građevinu iako i danas nismo sigurni je li to bila najisplativija odluka - objašnjava arhitekt Mario Furčić i dodaje da su mu zahvaljujući prethodnim uspješnim suradnjama klijenti dali veliku slobodu.
- Inspiraciju sam pronašao u samom kontekstu, tj. u Omišu, gradu s gotovo 2000 godina povijesti, punom kontradikcija i u kulturi i u prirodi. Taj osjećaj prenio sam u oblikovanje interijera kroz formu igre i višeslojnosti izraza, tzv. mnogolik. Kuća Flora inspirirana je istoimenom božicom cvijeća i proljeća, čiji su kult stari Rimljani slavili upravo u ovom kraju. Bujna dalmatinska vegetacija u proljeće, s jakim, vibrantnim bojama, izravno je utjecala na izbor palete, dok su antički elementi poput polukružnih lukova i kaneliranih stupova bili ključni oblikovni motivi.
Ako bih morao sažeti prostor u jednoj rečenici, bila bi to: "Igralište za božicu Floru." Ta mi je misao omogućila da se opustim, zaboravim na sva pravila i prepustim nestrukturiranoj igri u interijeru - priča arhitekt Furčić i otkriva da se u kući u prizemlju nalaze kuhinja, blagovaonica, boravak i spa zona dok je na katu pet spavaćih soba, od kojih svaka ima vlastitu kupaonicu. Svaka prostorija je specifična po nečemu.
Primjerice, boravak je obrubljen zavjesama da bi se postigao nestvarni dojam prostora, a strop je ostavljen potpuno "čist" s indirektnim svijetlom, što stvara dojam da lebdi. Zavjese stvaraju igru i uz vjetar i uz njihovo povlačenje. Sofe su lagane i mogu se prearanžirati u trenutku, to je model sofe Juno našeg proizvođača Pleme, koji je dopunio tu temu igre u interijeru. U jednom trenutku svi mogu gledati TV, u drugom se okupiti u krug, a u trećem gledati van. Studio Botanike je napravio odabir biljaka, a umjetnik Rino Banko je tu postavio svoj rad iz serije "Portali".
Blagovaonica, pak, ima ogroman teški stol za desetero ljudi, na čijim su krajevima segmenti kaneliranog antičkog stupa, a na krajevima nitko ne sjedi da bi pogled bio nesmetan. Na drugom kraju prostorije je jedna antička niša, pomalo sakralnog osjećaja. Kao i svugdje, zavjese ispred zidova i indirektna rasvjeta stvaraju taj nestvarni dojam nekog drugog svijeta. Stolice Thonet došle su iz austrougarske kulture koja je također prisutna u Omišu na svakom koraku. Omiš je sjecište mediteranske i kontinentalne kulture.
Nadalje, kuhinju definiraju baš ti geometrijski oblici, mali hommage arhitektu Aldu Rossiju.
- Stubište je početna točna cijelog dizajna, od njega je sve krenulo. Izvođači su mislili da to stubište ne vodi nikamo! Jedan od najstarijih arhitektonskih elemenata ostavljen je kao neka antička ruševina u interijeru. Kada su ga izbetonirali, nije više bilo povratka. Na kraju, spavaće sobe su spojene s kupaonicom i upravo je umivaonik inspiriran antičkim elementom akvedukta, što je baš primjerena asocijacija.
Od kuće sa štalom napravili su jednu od najljepših oaza u unutrašnjosti Istre
Iznad svakog kreveta umjetnik Rino Banko napravio je jedan "site-specific" rad, inspiriran antičkim skulpturama kojih je mnoštvo izloženo u Omiškom muzeju, antičkim porculanom, te se nadovezao na "multiform" temu koja se provlači kroz cijeli interijer. Sve je to bilo vrlo intuitivno, s otvorenim mnoštvom mogućih interpretacija - opisuje Mario Furčić i nastavlja da je željeni, konačni stil interijera bio nešto u stilu "magičnog realizma", kao u slikama našeg slikara Stančića ili Talijana Giorgia de Chirica. Ondje gdje se prošlost i sadašnjost susreću u kulisama prostora, stvarajući atmosferu snoviđenja.
Interijer je inspiriran bujnom dalmatinskom vegetacijom: prevladavaju jarke nijanse ljubičaste, žute i zelene. Jedina boja koju priroda nije ponudila u cvijeću, crvena, korištena je za isticanje ključnih "arheoloških" arhitektonskih elemenata.
Inače, svi komadi su rađeni po mjeri u studiju arhitekta Marija Furčića, u suradnji sa stolarskom radionicom Carek Interijeri. - Dizajn je bio izrazito složen. Noćne lampe u sobama moj su autorski dizajn i izrađene su 3D printanjem. Terrazzo korišten u kuhinjama, klupicama i stolićima također je "custom-made", s kamenčićima prikupljenima s omiške plaže - govori arhitekt koji nam je otkrio i što mu je bilo najizazovnije u cijelom ovom projektu.
- Najizazovnije je bilo uvjeriti 75-godišnjeg investitora da sve što je zamišljeno ima smisla, iako često nije imalo smisla. Zašto smo stavljali zavjese preko zidova? Zašto radimo stepenice koje ne idu nikamo? Na kraju se i on opustio - smije se M. Furčić i dodaje kako mu je draga anegdota i to što se uvijek s gradilišta kući vraćao s bocom ulja kao poklonom klijenta, a taj običaj je klijent nastavio i do danas!


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....