Kako u jednom prodajnom prostoru - čiji je glavni cilj uspješno poslovanje - kreirati jedinstveni prostorni doživljaj u interijeru povezan s vrijednostima tog brenda? Odgovor leži u bihevioralnoj analizi, čiji se zaključci primjenjuju izravno kroz prostorni dizajn, od izrade jedinstvenog kreativnog koncepta, dizajna interijera, dizajna doslovno svih komada namještaja u prostoru, pa sve do izvedbenog projekta i vođenja projekta do otvorenja.
Takve prostorne analize provodi jako mali broj stručnjaka u Hrvatskoj, a kako to izgleda u praksi, pokazale su nam dizajn strateginja Ivana Validžić Varga iz studija Sperto i arhitektica Marina Brletić iz Brikolera, zadužena za dizajn prostora. U ovom slučaju, riječ je o novoj knjižari Verbum, nedavno otvorenoj u trgovačkom centru Mall of Split, koju su dizajnirale od nule.
Klijent ih je odabrao upravo zbog njihova strateškog pristupa u dizajnu interijera.
- Prilikom istraživanja uočili smo da moramo produžiti vrijeme boravka kupaca u knjižari, ali i da pojedini segmenti, kao što su način izlaganja proizvoda, komunikacija, signalizacija, izlozi, imaju prostora za napredak. Cilj nam je bio unaprijediti cjelokupno korisničko iskustvo, razmišljajući pažljivo o svakom koraku koji kupac poduzima - od ulaska u prostor do načina na koji dolazi do proizvoda. Sve to implementirano je unutar ugodnog i promišljeno dizajniranog okruženja u kojem kupci rado borave, istražuju i vraćaju se - kaže Ivana Validžić Varga.
Površina knjižare je 152 kvadrata, a sastoji se od manjeg spremišta i prodajnog prostora od 133 kvadrata.
- Prije je tu bio drugi prodajni prostor, pa smo samo radili nove knauf pregrade u stražnjim prostorima, promjenu podnih obloga, bojanje zidova, stavili smo potpuno nova rasvjetna tijela i instalacije. Ono što je bio najveći izazov bio je kratak rok izvedbe - dodaje.
Zanimljivo, ono za što su pretpostavljali da će biti najzahtjevnije - drvene grede na stropu s pravilnim rasterom - realizirano je brzo i bez komplikacija, zahvaljujući izvrsnim stolarima. S druge strane, naizgled jednostavne stvari, poput svjetleće reklame, riješene su u posljednji trenutak.
- Upravo u tome leži čar ovakvih projekata, nepredvidivost koja traži dobru koordinaciju, povjerenje i brzo donošenje odluka - ističe.
U ovom prostoru želja je bila stvoriti osjećaj mira i introspekcije, što je postignuto korištenjem toplih, neutralnih tonova, taktilnih materijala (drvo, tkanina) i ugodnog osvjetljenja koje ne zamara oči.
- Korištena boja je posebna tema jer smo zadirali u promjenu boje brenda, koja je do sada bila potpuno drugačijeg tona crvene koji je poticao na akciju, brzinu, impulzivnost, a kod nekih osoba može izazvati i napetost ili čak nelagodu. Novi ton crvene djeluje smireno, sofisticirano i stabilno te taj ton povezujemo s toplinom, elegancijom i dubinom. Uključivanje ove boje doprinijelo je stvaranju intimnije atmosfere koja dodatno ‘grije‘ i donosi ugodnu atmosferu - opisuje Marina Brletić.
Prirodni materijali poput drveta korišteni su za većinu polica, što dodatno unosi toplinu u prostor, dok je manji dio u crvenoj boji kako bi se naglasila posebna kategorija proizvoda, ali i akcentirale pojedine zone na gondolama.
- Konceptom smo definirali da fokus stavimo na strop i pod - baš kao korice knjige, što je rijedak slučaj u većini prodajnih prostora te ih se uzima zdravo za gotovo, zanemarujući činjenicu da isti prekrivaju najveću površinu u prostoru. Strop smo ostavili otvoren i prebojili ga u crveno, a ispod instalacija smo postavili rešetkasti raster od drvenih greda kroz koji smo provukli glavnu rasvjetu, tako da rasvjeta i ovješena stropna konstrukcija čine cjelinu povezanu s policama i cjelokupnim interijerom. Na podu smo koristile pleteni vinil te smo njime obložile i zidnu policu na kojoj se izlažu proizvodi, čime smo postigle zanimljiv efekt - pojašnjava Ivana, dodajući kako su ponosne i na dizajn signalizacije u prostoru, koja je potpuno fleksibilna i lako izmjenjiva s jedne pozicije na drugu, omogućujući vrlo jednostavno preslagivanje kategorija.
Svi elementi u prostoru izrađeni su po mjeri, kupljeni su jedino tehnička oprema, rasvjeta i podovi, a trenutačno razvijaju i poseban Verbum mirisni potpis koji će se uskoro implementirati u prostor.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....