COOL MJESTO

Andrea i Marijana oživljavaju salonske susrete starog Zagreba: Spojile su svoje strasti i znanja u jedinstven prostor za evente

Nova adresa u Zvonimirovoj postaje epicentar događanja, inspiracije i inovativnog dizajna za sve generacije

U samom središtu Zagreba, na četvrtom katu zgrade u Zvonimirovoj ulici, smjestio se Salon 6. Prostor površine 200 metara kvadratnih, raspoređenih u pet međusobno povezanih, stilski uređenih salona i pripadajućih prostorija, zamišljen je kao multifunkcionalna platforma za kreativne, kulturne i privatne sadržaje: od brunch evenata, lansiranja proizvoda i medijskih događanja, do podcast snimanja, radionica, izložbi i intimnih prezentacija.

Iza projekta stoje Andrea Turić, koja već dugi niz godina spaja kreativnost i organizaciju, pretvarajući ideje u projekte koji educiraju i inspiriraju, i Marijana Drezgić Petrak, koja godinama gradi karijeru na spoju strategije, komunikacije i organizacije događanja.

image
Biljana Blivajs/Cropix

Sama ideja rodila se u Andreinoj mašti. Kao producentica kulturnih događanja, dokumentarnih serijala i umjetničkih programa, navikla je prepoznavati potencijal projekata koji oblikuju kulturni život Zagreba i šire zajednice.

- Bila sam upoznata s prostorom od ranije i kada se ukazala prilika za prenamjenu, odlučila sam u njega pretočiti svoju ljubav okupljanja ljudi - govori Andrea.

Stan je bio očuvan, ali prazan i bez karaktera. Osim manjih zahvata na zidovima, nije zahtijevao dodatne građevinske radove. Proces uređenja Andrea je započela sama. Postojeći stilski elementi - zlatni lusteri, ručno kreirane štukature i čak tri kaljeve peći, divne stilske komode, stolove i stolce, zatečeni u prostoru koji je ranije bio namijenjen na dnevni najam - podsjećali su ju na salonske susrete starog Zagreba.

image

Inspiracija su bili salonski susreti, a jednostavnost i čistoća naziva Salon sasvim dovoljna uz dinamično uređenje prostora

Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix

Međutim, preopterećena brojnim odlukama i zadacima, nije bila sigurna kako svoje ideje pretočiti u prostor, kako ga oblikovati i uklopiti u suvremeni kontekst. Tada se projektu pridružuje Marijana, koja se kroz rad u diplomaciji, marketingu i vlastitom poslovanju specijalizirala za kreiranje i vođenje događanja koji povezuju ljude te stvaraju dodanu vrijednost poslovnoj i društvenoj zajednici. Niz njezinih ideja pomogao je da se prostor i priča oblikuju u skladnu, prepoznatljivu cjelinu.

Nastavljaju tradiciju, ali u suvremenom obliku

Saloni su u Zagreb stigli kao odraz srednjoeuropske građanske kulture, s uzorima u Beču i Budimpešti. Već početkom 19. stoljeća oblikovali su društveni život Gornjeg grada. U raskošnim stanovima i palačama takozvane salonijerke, obrazovane žene, okupljale su intelektualce, umjetnike i goste na glazbenim večerima, privatnim kazališnim izvedbama i političkim razgovorima.

Kroz povijest su bili alternativni, intimni prostori slobodne misli, daleko od formalnih institucija. U njima se otvarao prostor za razgovore, izlaganja, radionice, performanse i druga događanja koja su uvijek nosila dozu pažnje, estetike i namjere.

- Takvi prostori nisu nastajali slučajno, bili su svjesno oblikovani kako bi podržali određene aktivnosti, osjećaje i ideje. Svaki susret imao je jasnu svrhu i opravdanje, a naglasak je bio na dijalogu, razmjeni ideja i prisutnosti. Salonijerke, tihe, ali moćne pokretačice kulturnih i društvenih promjena, birale su goste i određivale ton razgovora. Njihovi su prostori bili mjesta gdje su se ideje testirale, povezivale i razvijale. Funkcija salona, u svim oblicima, bila je jasna: njegovanje kulture, umrežavanje, oblikovanje estetike i otvaranje vrata novim idejama. Salon 6 nastavlja tu tradiciju u suvremenom obliku - kao prostor koji promišljeno podržava kreativnost, suradnju i smislen susret - kažu Andrea i Marijana.

Iako je u savjetima uređenja prevladavalo mišljenje da prostor treba ostati neutralan, bez suvišnih obilježja, one su odlučile krenuti suprotnim smjerom: unijeti u njega snažan identitet, svjesno riskirajući. Pokazalo se da je upravo taj odmak postao njegova najveća snaga.

U Zagrebu je otvoren KO:KE Space, tamo se mogu održavati izložbe, koncerti, druženja, korporativni događaji... zavirili smo unutra

- Najteži izazov bio je pronaći ravnotežu između zatečene monumentalnosti i suvremene funkcionalnosti. Kako naglasiti ljepotu visokih zidova i štukatura, a da ih ne uguše? Kako oplemeniti prostor bojom i namještajem, a da se pritom sačuva njegova grandioznost? - priča Marijana, dodajući kako je za konačnu vizualnu koherentnost zaslužan Bojan Drezgić, dizajner i scenograf koji je njihove ideje pretočio u konkretan oblik.

image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix

- Prvi njegov potez bili su scenografski elementi u obliku lukova, u početku tek gomila dasaka, no kada su bili postavljeni, prostor je napokon ‘progovorio‘ i priča je dobila svoj okvir. Za nas je to bio trenutak kada je sve sjelo na svoje mjesto i dobilo smisao. Scenografski elementi su bili svojevrsna točka na i kad su stigli u prostor. Svojom pojavom stvaraju dodatnu dimenziju kreativnosti, prostor ulovljen između prošlosti i suvremenog - dodaje.

image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix

Upravo iz tih lukova proizašao je i vizualni identitet Salona 6, logo i grafička rješenja koja dijele istu osobinu kao i prostor, modularnost i suptilne varijacije koje ga čine jedinstvenim.

- Bojan je prostoru dao prepoznatljivu mješavinu elegancije, funkcionalnosti i topline, s detaljima koji čine da se u njemu osjećate i profesionalno i domaće u isto vrijeme. Rezultat je prostor u kojem se povijesni duh salona susreće s modernim dizajnom, koji jednako dobro prima izložbu fotografija, vinsku degustaciju ili strateški poslovni sastanak - kaže.

image
Biljana Blivajs/Cropix
image

Ovaj prostor specifičan je po svojoj modularnosti i fleksibilnosti. Čine ga pet vizualno povezanih Salona koji zajedno tvore jedinstvenu cjelinu

Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image

Stolovi su praktični i lagano prenosivi, što je velika razlika od stilskih komoda, koje su se ‘ugnijezdile‘ u svoje pozicije

Biljana Blivajs/Cropix

Ovaj prostor specifičan je po svojoj modularnosti i fleksibilnosti. Čine ga pet vizualno povezanih Salona koji zajedno tvore jedinstvenu cjelinu, dok kružni raspored pruža bezbroj mogućnosti za kreativno oblikovanje svake priče, kroz pet različitih "poglavlja". Naime, svaki salon mijenja funkciju s lakoćom; namještaj se jednostavno rotira, spaja ili uklanja, omogućujući prostoru da raste i oblikuje se po potrebi. Svaki Salon moguće je unajmiti zasebno ili "privatizirati" cijeli prostor.

Saloni nose nazive iz purgerskog govora

HOH (hoh - otmjeno, impresivno)

Salon veličine 21 m2, prepoznatljiv po zlatnom zidu ispred kojeg se nalazi scenografski element u bordo boji. Ovaj je prostor idealan za lansiranja, pop-up izložbe i snimanja, a može se koristiti i kao zajednički prostor za pauzu za kavu.

NOBL (nobl - otmjeno, plemenito)

Najveća prostorija povezana sa Salonom Fayn i Salonom Fesh te izlazom na balkon. Salon Nobl svoju otmjenost prikazuje kroz prekrasne štukature, zlatni luster, originalan kamin i tepih velikih promjera. Sa svojih 35 m2 savršen je za panele, predavanja i PR evente.

FAYN (fajn - dobro, fino, nježno)

Sa svojim zelenim zidom donosi u isto vrijeme smirenost i kreativnost. Scenografski element se tu nalazi u zelenoj boji, okružen biljkama, i čini prirodnu protutežu stilskoj komodi koja se nalazi u prostoru. Autentičan prostor za radionice, umjetničke susrete i opuštenu razmjenu znanja unutar 30 m2.

FESH (feš - zgodno, stasito, svježe)

Prostorija povezana sa Salonom Nobl i direktnim ulazom u Salon Cayt, što omogućava laganu privatizaciju obaju prostora. U prostoriji se nalaze bijela kaljeva okrugla peć, impozantna stilska komoda, kao i treći scenografski element u bordo boji. Prostor unutar 29 m2 poziva na razgovore s karakterom u obliku strateških sastanaka ili okruglog stola.

CAYT (cajt - vrijeme, trenutak)

Direktno povezana sa Salonom Fesh, što omogućava laganu privatizaciju obaju prostora. Prostor u kojem vrijeme dobiva novu dimenziju, uz manju stilsku komodu i plavu kaljevu peć. Nudi tihi kutak od 22 m2 za edukacije, brainstorminge i introspektivne susrete.

Ostatak stana čine ulaz s garderobom, prostrana i opremljena kuhinja te muški i ženski toalet - kupaonica u koju je vizualna toplina unijeta kroz postavljanje zavjesa, visećih biljaka i zlatnog lustera; on nastavlja zlatnu priču koja se prožima kroz cijeli prostor. Dugačak balkon iznad Zvonimirove ulice nudi, pak, pogled na HDLU i katedralu.

- Naš inventar je eklektičan po naravi, od stilskih stolaca do udobnih, modernih fotelja. Stolovi su praktični i lagano prenosivi, što je velika razlika od stilskih komoda, za koje volimo reći da su se ‘ugnijezdile‘ u svoje pozicije i bolje ih je tamo ostaviti. Osim namještaja, u prostoru se nalaze pomični TV ekrani koji, za razliku od projektora i platna, dopuštaju da se prezentacija odvija uz dnevno svjetlo, što je puno ugodnije za cjelodnevni rad na radionicama ili seminarima.

Kako u malu kvadraturu smjestiti 7 radnih mjesta, 14 korisnika i dovoljno skladišnog prostora, a da sve izgleda estetski privlačno?

Dodatno, kako je cijeli prostor svojevrsna kulisa, opremili smo se i ambijentalnim svjetlima koja mogu dodati boju zidovima, što često klijenti traže tijekom evenata. Imamo i rasvjetna tijela retro izgleda, ali suvremene izrade - nabrajaju poslovne partnerice, dodajući kako je u planu je i touchscreen ekran koji će brendovima omogućiti interakciju s gostima.

Jedan od težih koraka bio je, priznaju na kraju, naći odgovarajući naziv za prostor.

image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix
image
Biljana Blivajs/Cropix

- S već toliko detaljno složenom pričom u glavi i konceptom, stvarno je bilo teško naći naziv koji će živjeti to sve. Krenule smo od latinskih i francuskih izvedenica riječi koje divno izgledaju na papiru, ali se teško izgovaraju. Strana riječ u nazivu nije bila opcija, a istovremeno je bilo važno da nosi međunarodno značenje. Inspiracija su, na kraju, ipak bili salonski susreti, a jednostavnost i čistoća naziva Salon sasvim dovoljna uz dinamično uređenje prostora. Broj 6 je dodan zbog kućnog broja, Zvonimirova 6, uz spoznaju da zagrebačku društvenu scenu obilježavaju razna mjesta koja nose naziv po nekom broju: klub Jedinica, pizzeria Dvojka, bar Sedmica... - zaključuju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 11:19