Tko kaže da prostori u industrijskim zonama ne mogu biti atraktivni? Jedan moderno uređen poslovni prostor pronašli smo upravo u industrijskoj zoni Dračevac na periferiji Splita, interijer proizvodno poslovne građevine tvrtke Gumis. Sam uredski dio koji je bio projektni zadatak za uređenje interijera površine približno 760 kvadrata, raspoređeno na tri etaže. Studio zadužen za uređenje bile su Prostorne taktike iz Splita.
- Glavni cilj kod uređenja uredskog dijela prostora je bio zadovoljiti funkcionalnost i ergonomičnost u korištenju uz istovremeno kreiranje ugodnog i produktivnog okruženja proizvodnog dijela te prostora namijenjenih inženjerima, administrativnom i rukovodećem osoblju. Dragocjeni su nam bili komentari koje smo čuli od zaposlenika tvrtke, jer je projektiranje interijera proizvodne građevine sa svim specifičnostima koje s tim dolaze predstavljalo nesvakidašnji zadatak i izazov s obzirom na to da u području dizajna interijera trenutačno u Dalmaciji dominiraju projekti vezani uz stambene prostore, turizam ili IT sektor - rekla je Antonia Vuletić, arhitektica studija Prostorne taktike.
Minimalne intervencije
Drago im je što su investitori prepoznali da projektiran i osmišljen radni prostor i okruženje, dodaje, nije privilegija IT sektora. Suradnja je rezultirala kvalitetnim i promišljenim rješenjima.
Zadana shema rasporeda prostorija je bila definirana glavnim projektom te se koncept bazirao na minimalnim intervencijama u skladu s čime su projektirane manje, ali funkcionalno značajne korekcije kako bi se prostor maksimalno prilagodio budućim korisnicima i njihovim potrebama te specifičnom režimu i standardu korištenja.
Na razini prizemlja uz sami proizvodni pogon su ulazni lobby, ured proizvodnje, spremišta gume i gumenih proizvoda te ostale servisne prostorije.
INDUSTRIJSKI KARAKTER
Na prvom katu se nalaze ured inženjera, kantina s kuhinjom, svlačionice i ostale servisne prostorije te prostor za manje sastanke. Na drugom katu su uredi direktora, voditelja te inženjera s prostorom za sastanke, administracija, čajna kuhinja i servisne prostorije te skladišni prostor i arhiva.
- Polazišna točka projektnog rješenja je kodiranje različitih segmenata poslovanja u niz prostornih sekvenci metodom "color codinga", u skladu s koloritom vizualnog identiteta tvrtke.
Kontrast crno-bijele boje dominira i proteže se prostorima komunikacija, žuta zajedničkim prostorima i predstavlja akcente na različitim mikro lokacijama unutar objekta, a siva i crna uz dodatak ploha u drvenom dekoru glavnim uredima i administracijom - objašnjava Luka Cvitan, arhitekt istog studija, te dodaje kako je, komplementarno kolorističkom razdvajanju i naglašavanju različitih tipova prostora, izvedena i reljefna signalizacija u vidu piktograma s namjenama i smjerovima kretanja.
Fokus rješenja je industrijski karakter prostora te translatiranje vizualnog identiteta tvrtke u prostor. S obzirom na to da je Gumis potentna hrvatska kompanija poznata po custom made rješenjima, koja djeluje na inozemnom tržištu, arhitektima je bilo važno postići ujednačeno oblikovanje kroz cijeli imidž tvrtke, od vizitke do prostora unutar kojeg se proizvodi i radi.
STALOŽENOST
Elementarne i čiste plohe koje dominiraju interijerom, nenametljiva dimabilna rasvjeta i dekonstrukcija prostora s perspektivom i kontrastima boja uspješno su pomirile zahtjeve za staloženošću radnog prostora s atraktivnošću i prepoznatljivošću.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....