Atraktivni prostor

Tvrtka Gumis iz Splita: I mi smo htjeli poticajan interijer kakav imaju IT tvrtke i hoteli

 Darko Škrobonja
Uređenje prostora proizvodno orijentirane tvrtke. Žuta u zajedničkim prostorima predstavlja akcente na različitim mikro lokacijama
Uređenje prostora proizvodno orijentirane tvrtke. Žuta u zajedničkim prostorima predstavlja akcente na različitim mikro lokacijama

Tko kaže da prostori u industrijskim zonama ne mogu biti atraktivni? Jedan moderno uređen poslovni prostor pronašli smo upravo u industrijskoj zoni Dračevac na periferiji Splita, interijer proizvodno poslovne građevine tvrtke Gumis. Sam uredski dio koji je bio projektni zadatak za uređenje interijera površine približno 760 kvadrata, raspoređeno na tri etaže. Studio zadužen za uređenje bile su Prostorne taktike iz Splita.

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

- Glavni cilj kod uređenja uredskog dijela prostora je bio zadovoljiti funkcionalnost i ergonomičnost u korištenju uz istovremeno kreiranje ugodnog i produktivnog okruženja proizvodnog dijela te prostora namijenjenih inženjerima, administrativnom i rukovodećem osoblju. Dragocjeni su nam bili komentari koje smo čuli od zaposlenika tvrtke, jer je projektiranje interijera proizvodne građevine sa svim specifičnostima koje s tim dolaze predstavljalo nesvakidašnji zadatak i izazov s obzirom na to da u području dizajna interijera trenutačno u Dalmaciji dominiraju projekti vezani uz stambene prostore, turizam ili IT sektor - rekla je Antonia Vuletić, arhitektica studija Prostorne taktike.

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

Suradnja investitora i arhitekata je rezultirala kvalitetnim i promišljenim rješenjem na zadovoljstvo obje strane

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

Minimalne intervencije

Drago im je što su investitori prepoznali da projektiran i osmišljen radni prostor i okruženje, dodaje, nije privilegija IT sektora. Suradnja je rezultirala kvalitetnim i promišljenim rješenjima.

Zadana shema rasporeda prostorija je bila definirana glavnim projektom te se koncept bazirao na minimalnim intervencijama u skladu s čime su projektirane manje, ali funkcionalno značajne korekcije kako bi se prostor maksimalno prilagodio budućim korisnicima i njihovim potrebama te specifičnom režimu i standardu korištenja.

Na razini prizemlja uz sami proizvodni pogon su ulazni lobby, ured proizvodnje, spremišta gume i gumenih proizvoda te ostale servisne prostorije.

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

Glavni cilj kod uređenja uredskog dijela bilo je zadovoljiti funkcionalnost i ergonomičnost

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

INDUSTRIJSKI KARAKTER

Na prvom katu se nalaze ured inženjera, kantina s kuhinjom, svlačionice i ostale servisne prostorije te prostor za manje sastanke. Na drugom katu su uredi direktora, voditelja te inženjera s prostorom za sastanke, administracija, čajna kuhinja i servisne prostorije te skladišni prostor i arhiva.

- Polazišna točka projektnog rješenja je kodiranje različitih segmenata poslovanja u niz prostornih sekvenci metodom "color codinga", u skladu s koloritom vizualnog identiteta tvrtke.

Kontrast crno-bijele boje dominira i proteže se prostorima komunikacija, žuta zajedničkim prostorima i predstavlja akcente na različitim mikro lokacijama unutar objekta, a siva i crna uz dodatak ploha u drvenom dekoru glavnim uredima i administracijom - objašnjava Luka Cvitan, arhitekt istog studija, te dodaje kako je, komplementarno kolorističkom razdvajanju i naglašavanju različitih tipova prostora, izvedena i reljefna signalizacija u vidu piktograma s namjenama i smjerovima kretanja.

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

Fokus rješenja je industrijski karakter prostora te translatiranje vizualnog identiteta tvrtke u prostor. S obzirom na to da je Gumis potentna hrvatska kompanija poznata po custom made rješenjima, koja djeluje na inozemnom tržištu, arhitektima je bilo važno postići ujednačeno oblikovanje kroz cijeli imidž tvrtke, od vizitke do prostora unutar kojeg se proizvodi i radi.

image
Darko Škrobonja

Kontrast crno- bijele dominira i proteže se prostorima komunikacija

image
Darko Škrobonja
image
Darko Škrobonja

STALOŽENOST

Elementarne i čiste plohe koje dominiraju interijerom, nenametljiva dimabilna rasvjeta i dekonstrukcija prostora s perspektivom i kontrastima boja uspješno su pomirile zahtjeve za staloženošću radnog prostora s atraktivnošću i prepoznatljivošću.

Tvrtka Gumis bavi se strojnom obradom metala i plastike te izradom gumenih proizvoda od gume i metala po mjeri te su se tijekom godina najviše usmjerili na brodski sektor, prvenstveno na inozemne tvrtke koje imaju brodove za kružna putovanja.

- Nekoliko smo se puta selili, kako su potrebe tvrtke rasle. S ovom proizvodnom lokacijom željeli smo stvoriti, prije svega, ugodnu radnu atmosferu za naše kolege. Prostor u kojem će se vidjeti da se velika važnost posvetila detaljima, kvaliteti izrade i mogućnostima koje svaki od njih ima koristeći ovaj prostor. Željeli smo pokazati da i proizvodno orijentirane tvrtke mogu stvoriti i imati svoj estetski privlačan prostor - kaže Marin Lukić, jedan od direktora tvrtke Gumis.

Prije projekta uređenja interijera, izrađen je vizualni identitet tvrtke u grafičkom studiju Lomarr Design Studio te je iskorišten koloristički kao vodilja za kodiranje pojedinih prostora unutar interijera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 23:54