Poslovnica bez djelatnika

U Zagrebu otvorena banka budućnosti, ušli smo u nju: "Dio transakcija klijenti obavljaju sami"

Poslovnica OTP banke na adresi Jadranski trg 1, Rijeka

 Matija Djanješić/CROPIX
Sve novouređene poslovnice imaju moderan dizajn prožet ugodnom zelenom bojom OTP grupe

Dosad su preuredili šest poslovnica - dvije u Zagrebu i po jednu u Zadru, Splitu, Rijeci i Biogradu. U tijeku je preuređenje još triju poslovnica u Zagrebu i jedne u Zadru, a potom, u 2022., nastavljaju u svim dijelovima naše zemlje.

Živimo u vremenu intenzivne digitalizacije koja je donijela i nove načine komunikacije te se poslovanje s bankom u sve više situacija odvija putem digitalnih kanala i samoposlužnih uređaja. Sve to sa sobom nosi nove želje i potrebe klijenata te njihov dolazak u poslovnice postaje izuzetak, pa bi samim time trebao biti posebno iskustvo. Klijent dolazi u poslovnicu kada mu je potreban neki novi proizvod ili financijski savjet vezan uz neku životnu odluku. Za ostalo su im dostupne mobilne aplikacije, Internet bankarstvo i slično.

image

Novootvorena poslovnica OTP banke na Aveniji Dubrovink 16 u sklopu zagrebačkog Avenue Mall-a

Darko Tomas/CROPIX

OTP grupa, motivirana ovom promjenom, krenula je u rekonstrukciju svoje poslovne mreže, s ambicijom da u što kraćem vremenu poslovnice pretvore u moderno okruženje koje svojim prostorom i funkcionalnošću pruža njihovim klijentima ugodnu atmosferu i neposredan pristup. Sve novouređene poslovnice imaju moderan dizajn prožet ugodnom zelenom bojom OTP grupe. Prošle godine pokrenuli su velik projekt rekonstrukcije svoje poslovne mreže i do sada su preuredili šest poslovnica - dvije u Zagrebu i po jednu u Zadru, Splitu, Rijeci i Biogradu. U tijeku je preuređenje još triju poslovnica u Zagrebu i jedne u Zadru, i onda u 2022. nastavljaju u svim dijelovima Hrvatske.

image

OTP banka, Avenija Dubrovink 16, Zagreb

Darko Tomas/CROPIX

- Unatoč snažnoj digitalizaciji, koja se dodatno osnažila u vremenu pandemije, primijetili smo u ponašanju naših klijenata da im je poslovnica i dalje važan kanal komunikacije te da za određena pitanja ipak želimo imati ljudski kontakt - ističe Renata Barbić, koja je s kolegom Antom Jelavićem viši projektant u Odjelu nekretnina i investicija ove banke.

image

Novootvorena poslovnica OTP banke u Savskoj 25 u Zagrebu.

Darko Tomas/CROPIX

Klijenti banke imaju neposredan pristup djelatnicima, uz potrebnu diskreciju za razgovor o osobnoj financijskoj situaciji i planovima.

- Upravo je diskrecija nešto što su klijenti uvijek isticali kao važan faktor u dojmu u poslovnicama i osluškujući njihovo mišljenje zaključili smo da moramo promijeniti tlocrt poslovica i stvoriti ugodnu atmosferu, ovisno o tipu posla po koji je klijent došao - objašnjava Renata Barbić.

image

Poslovnica OTP banke u Bure centru u Biogradu na moru

Luka Gerlanc/CROPIX

Banke su prije 20 godina bile uglavnom hladna mjesta, mramorni prostor sa šalterima u nizu gdje klijenti stoje ispred djelatnika i obavljaju transakcije ili razgovore. S godinama se potreba za uslugama banke promijenila i korisnici se više nisu kratko zadržavali u poslovnicama, već su htjeli i mjesto gdje bi sjeli i razgovarali o svojim pitanjima. U novom dobu bankarstva klijenti sve više razgovaraju s djelatnicima banke.

image

Poslovnica OTP banke u Ulici Bleiburških žrtava u Zadru

Luka Gerlanc/CROPIX

- Iz tog su razloga ‘srušeni’ zidovi i prostor za korisnike je otvoren te se dobila prozračnost prostora, a takav open space smo igrom tepiha, pločica i boja odvojili u onaj koji je namijenjen za brze gotovinske transakcije i drugi dio koji je namijenjen razgovorima s klijentima, te napravili granicu između različitih potreba - objašnjava Ante Jelavić.

image

Renata Barbić i Ante Jelavić iz Odjela nekretnine i investicija OTP banke snimljeni su u zadarskoj poslovnici u kojoj se preuređenje također odnosilo na rušenje zidova i kreiranje “open space” prostora, a pojedine zone vizualno su odvojene podnim oblogama i bojama

Jure Mišković/CROPIX

Da bi osigurali dodatnu toplinu prostora, uveli su internu radiostanicu s nenametljivom glazbom. Treća zona je takozvana 24-satna zona, na koju su posebno ponosni jer su uspjeli napraviti da je po danu dio poslovnice, a za vrijeme kad je poslovnica zatvorena, postaje samostalna “poslovnica” bez djelatnika u kojoj klijenti koristeći uređaje poput uplatno-isplatnih bankomata ili DNT-a mogu obaviti gotovinske transakcije bilo kad. Reakcije njihovih klijenata kada prvi put dođu u novouređene moderne i udobne poslovnice su odlične...​

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2021 09:18