Cool mjesto

Uređenje IT ureda. Zahtjev? Prilagodljivo i ugodno!

 (C)MARKO MIHALJEVIĆ
Zajedničke prostorije su više prigušenog kolorita. Unutar ureda stvorene su različite atmosfere

PROFIL

  • INFO: NTT Data Hrvatska uredi
  • LOKACIJA: centar Zagreba
  • PROJEKT: arhitektica Nera Jelaska

Volimo urede IT tvrtki jer nas uvijek iznova oduševe inovativnim dizajnom koji je melem za oči. Ovaj mjesec posjetili smo jedan takav radni prostor, a riječ je o uredima NTT Data Hrvatske, odnosno hrvatske podružnice jedne od top-10 svjetskih IT konzultantskih kompanija koja je u većinskom vlasništvu jedne od najvećih japanskih korporacija - NTT (Nippon Telegraph and Telephone).

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

Prevladavaju uglavnom prirodni materijali visoke zvučne apsorpcije kao što su vuneni flic i tepis

NTT Data u Hrvatskoj se fokusira na razvojne projekte na Salesforce platformi kao jednoj od vodećih svjetskih CRM platformi.
Njihovi uredi nalaze se u centru Zagreba, u Amruševoj ulici, a projekt adaptacije i uređenja interijera vodila je arhitektica Nera Jelaska. Prostori tvrtke NTT DATA sastoje se od dva velika open space ureda, s mogućnošću dodavanja dodatnih radnih stolova, velike i male sobe za konferencije, kuhinje, blagovaonice te lounge prostora za neformalne prezentacije i evente.

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

Svijetlo vs. prigušeno: Radne prostorije tj. uredi su svijetli i prozračni kako bi se demistificirala stigma da informatičari vole tamne i mračne prostore, a vaze, tegle, svijećnjaci, mirisna ulja, kuglice, tekstilni i keramički ukrasi glavne su dekoracije ovog prostora

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

- Vizija uređenja nije bila unaprijed zadana, nego se kristalizirala u procesu kroz analizu radnih procesa tvrtke, sagledavanje mogućnosti koje nudi prostor, budžet i vrijeme potrebno za adaptaciju. S obzirom na mogući kratkoročni najam prostora, jer je eksponencijalni rast IT tvrtki realna procjena, donesena je odluka da se uređenju pristupi racionalno, kako bi se izbjegle neopravdane investicije, te da se pritom ne odstupi od osnovnih zahtjeva investitora, a to je ponuditi radnicima praktičan i ugodan radni prostor - objasnila je arhitektica i dodala kako su upravo zato funkcionalne stvari zapravo odigrale i ulogu dekora. Tako su kao ploče za pisanje korištene staklene ploče u boji, akustične ploče za upijanje zvuka i podni tapisoni dodaju boju i taktilnost prostoru, tribine za sjedenje unose malo dinamike, a završna obloga od tapisona odlično upija zvuk, kao i biljke u prostoru.

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

Oni se fokusiraju na razvojne projekte na platformi Salesforce kao jednoj od vodećih svjetskih platformi. Idemo u njihove odlično uređene poslovne prostore...

Pitali smo arhitekticu koji su joj bili glavni izazovi u realizaciji ovog projekta.

- Brzorastući IT sektor specifičan je zbog nepredvidivosti. Tvrtke i timovi rastu eksponencijalno i teško je predvidjeti sve scenarije. Zato je izazov projektirati njihove interijere, koji moraju pratiti korak s razvojem tvrtke i tehnologije, a to u projektiranju znači osigurati polivalentne prostore koji će moći apsorbirati sve promjene. Prostor ove tvrtke projektiran je tako da može apsorbirati i trostruko povećanje tima bez utjecaja na komoditet - istaknula je Nera Jelaska.

Dodala je kako je odabir materijala također proizašao kao odgovor na manjkavosti prostora. Prevladavaju prirodni materijali visoke zvučne apsorpcije kao što su vuneni filc i tepisi (zbog problematike akustike prostora, odnosno velike jeke).

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

image
(C)MARKO MIHALJEVIĆ

Dio ureda koji djeluje poput šanka u nekom kafiću, a gdje se zaposlenici opuštaju za vrijeme pauze, kratko popričaju, razmijene ideje ili, pak, pojedu nešto i popiju kavu ili l čaj

- Uredi su svijetli i prozračni, kako bi se demistificirala stigma da informatičari vole tamne i mračne prostore, a zajedničke prostorije su više prigušenog kolorita. Unutar ureda stvorene su različite atmosfere, koje su onda utjecale i na raznoliko i drugačije korištenje različitih prostora. Pri odabiru boja korišten je Visual Guideline, vizualni identitet tvrtke s prevladavajućim nijansama plave boje, uz pokoje akcente- opisuje arhitektica. Najveći dio namještaja koji je sada u uredu rađen je po mjeri prema nacrtima arhitektice u suradnji s lokalnim izvođačima. Unutar radnih kubikula zaposlenik ima privatnost, može sebi prilagoditi prostor od visine stola i stolice do pozicije ekrana, te tako barem djelomično personalizirati svoj radni prostor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. travanj 2024 09:13