‘SVE DAM, SAMO DA PRODAM!‘

Besplatni helikopteri, sportski automobili, eseji, DJ-i... Evo kako sve vlasnici nekretnina pokušavaju privući interes kupaca

Da biste prodali nekretninu, ponekad je potrebno dodatno se potruditi

 NANO CALVO/VWPICS/PROFIMEDIA

Uobičajeni oglasi za prodaju nekretnine, u kojima se pored fotografija nalaze osnovni podaci i tražena cijena, najuobičajeniji su način prodaje. Kad objavite oglas, možete se spreiti na duže čekanje - naročito ako vaša percepija vrijednosti nekretnine i njena realna vrijednost baš i nemaju previše veze jedno s drugim. Ali neki se prodavači odluče stvari okrenuti naglavačke i svoje domove ponuditi na načine koji izazivaju pozornost medija i javnosti - umjesto klasičnih razgledavanja, odluče kupce privući neobičnim, pa čak i pomalo bizarnim metodama, od organiziranja nagradnih igara i online dražbi do razmjena za neočekivane predmete.

Jedan je američki par iz Kalifornije svoj dom prodao putem natječaja za najbolji - esej. Umjesto da zainteresirani polože polog ili ponude određenu svotu novca, tražili su da im napišu tekst od 200 riječi na temu ‘Zašto baš ja zaslužujem živjeti u ovoj kući‘. Uz esej, zainteresirani su morali uplatiti (za američke uvjete simboličnu) kotizaciju od oko (preračunato) 200 eura. Pristiglo je više od 2000 eseja, a pobjednik je kuću dobio bez hipoteke i dugova. Prodavači su tvrdili da im je ovakav pristup omogućio da pronađu osobu koja će cijeniti njihov dom jednako kao i oni, dok su mediji natjecanje prozvali ‘najromantičnijom prodajom kuće u Americi‘.

image

Uobičajeni natpisi ‘Prodaje se‘, postavljeni na pročelje kuće, nisu idealno rješenje

RUELLERUELLE/ALAMY/PROFIMEDIA

Na Novom Zelandu, vlasnik farme odlučio je svoju nekretninu ponuditi na online aukciji bez početne cijene. Zainteresirani su mogli licitirati od 0 eura, a kako se aukcija razvijala, iznos je rastao do gotovo 1,2 milijuna eura. Iako je takav potez mnoge šokirao, vlasnik je tvrdio da je to najbolji način da se postigne ‘stvarna tržišna vrijednost‘ i da se privuče maksimalan broj kupaca. Aukcija je pratilo više tisuća ljudi iz cijelog svijeta, a pobjedničku je ponudu na kraju dao (ipak) lokalni investitor.

U Kanadi, jedan je vlasnik stana odlučio izbjeći posrednike i klasične oglase te je organizirao privatni ‘open house party‘. Potencijalni kupci nisu dolazili samo razgledavati stan - dočekali su ih DJ, kokteli i catering. Ideja je bila stvoriti atmosferu u kojoj će gosti već tijekom večeri moći zamisliti kako bi bilo živjeti tamo. Iako je metoda bila nekonvencionalna, isplatila se jer je stan prodan izravno jednom od posjetitelja za 480.000 eura.

image

Ovaj je par osvojio kuću vrijednu 4 milijuna funti na lutriji, kao i ‘džeparac‘ od 250.000 funti

SWNS/SWNS/PROFIMEDIA

Posebnu pozornost izazvao je slučaj Britanca iz Devona koji je odlučio prodati svoju kuću organizirajući lutriju. Umjesto oglašavanja po tržišnoj cijeni, ponudio je srećke po 2 eura, a kupac srećke ulazio je u bubanj za izvlačenje pobjednika. U početku je planirao prodati oko 250.000 srećki, ali interes je bio toliko velik da je broj narastao na čak 500.000. Na kraju je izvukao sretan broj i predao ključeve kuće novom vlasniku, dok je sam zaradio više nego što bi dobio klasičnom prodajom.

Primjer iz Nevade pokazuje kako je ponekad dobra priča bolja od spuštanja cijene. Vlasnica prostrane obiteljske kuće odlučila je ponuditi svoj dom zajedno s besplatnim sportskim automobilom Lamborghini Gallardom, koji je sam po sebi vrijedio više od 150.000 eura. Oglas je izazvao lavinu interesa, ne toliko onih koji su željeli kuću, koliko zaljubljenika u sportske automobile. Ipak, upravo ta medijska pažnja dovela je ozbiljnog kupca koji je prepoznao da dobiva i luksuzni automobil i imanje po cijeni nekretnine.

Ova se kuća prodaje bez klasične garaže, ali parkirati možete odmah do - radnog stola!

U Australiji je jedan prodavatelj otišao korak dalje - uz kupnju kuće na idiličnoj obali ponudio je i besplatno vjenčanje na istom imanju. Ponuđena ceremonija uključivala je organizatora, dekoracije, catering i smještaj za mladence i goste, procijenjene vrijednosti oko 20.000 eura. Ideja je bila privući mlade parove koji sanjaju o zajedničkom životu na romantičnoj lokaciji, a kuća je tako dobila posebnu emocionalnu vrijednost. Nekoliko mjeseci nakon objave, javio se par koji je prihvatio ponudu i doista se vjenčao u svom novom dvorištu.

Jedan njujorški vlasnik penthousea iskoristio je slabost ljudi prema životinjama. Uz luksuzan stan s panoramskim pogledom na Manhattan, novi je kupac dobio i psa pasmine labradoodle, s pedigreom, vrijednog oko 3000 eura. Potez se pokazao iznimno marketinški uspješnim – oglas je obišao društvene mreže, a vlasnik tvrdi da je imao više od pedeset razgledavanja u prvom tjednu.

Vlasnici dobili dojavu pa ispod kuće otkrili nacistički bunker. Ono što je pisalo na zidu ledi krv u žilama

Još jedan zanimljiv primjer stiže iz Kanade, gdje je vlasnik kuće u planinskom području odlučio privući ljubitelje adrenalina. Kupac koji bi ponudio najbolju cijenu dobivao je i helikopter Robinson R44, vrijedan oko 300.000 eura, zajedno s malom privatnom pistom u dvorištu. Oglas je izazvao zanimanje čak i onih koji nisu planirali preseljenje, a prodaja je zaključena već za nekoliko tjedana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 16:37