STANOVANJE

Hrvatske dizajnerice Lidija i Kristina upozoravaju: ‘Zbog ove boje zidova kupci ne žele niti razmisliti o kupnji stana‘

Dizajnerice iz Studija Edit otkrivaju kojih će pet boja osigurati bržu prodaju stana, a dodale su i vrijednu smjernicu

Koje boje odabrati za stan koji želite brže prodati?

Proces prodaje nekretnine često je kompleksan i traži da uzmete u obzir mnoge faktore, od cijene do lokacije. No jedan od važnijih, a često zanemarenih elemenata jest vizualni dojam. Upravo on najviše utječe na emociju kupca, a znamo da većina ljudi nekretninu kupuje srcem - stan im jednostavno "sjedne" na prvu. A kako to postići? Vrlo jednostavno - pravim izborom boja zidova. Dizajnerice Kristina Duran Grob i Lidija Tomas Matijević iz Studija Edit otkrivaju kojih će pet boja osigurati bržu prodaju stana, a dodale su i vrijednu smjernicu. Pa, krenimo.

image

Lidija Tomas Matijević i Kristina Duran Grob

STUDIO EDIT

‘Jedino ovako ćete napraviti ‘wow‘ efekte bez velikih zahvata u svom stanu. Ovaj trik sa žaruljama i zavjesama je ključan...‘

Ulazni prostor - prvi dojam

Hodnik je prva stvar koju kupac vidi i tu se stvara prvi dojam. Ako je prostor tamne boje, poput sive ili smeđe, atmosfera može djelovati sumorno i zatvoreno. S druge strane, jarke i zastarjele boje poput marelice ili limun-žute mogu djelovati jeftino. Najbolji izbor su svijetli tonovi - bijela ili off-white nijanse koje otvaraju prostor, djeluju svježe i pozivaju kupca da nastavi istraživati stan.

image

U hodniku kupac stječe prvi dojam stoga se preporučuje izbjegavati tamne i sumorne boje

Igor Ploskin/Getty Images

Dnevni boravak - srce stana

Ovo je prostor u kojem kupci najviše zamišljaju sebe i obitelj, pa zidovi ne bi smjeli odvlačiti pažnju. Ako su vam zidovi jarkih tonova boja poput crvene ili zelene, preporuka je da ih neutralizirate bež nijansom, ugodnim greige ili sivim pastelnim tonom ili jednostavno ponovno off-white varijantom s toplim podtonom. Neutralni zidovi omogućuju kupcu da prostor zamišlja po vlastitu ukusu i stilskom senzibilitetu.

image

Uvijek je bolja opcija za bržu prodaju stana svjetliji zid, a ne tamni

Eoneren/Getty Images/istockphoto
image

Dnevni boravak s bijelom boja zida je pun pogodak za potencijalne kupce

/Studio Edit
image

Isti dnevni boravak s žutom bojom zida može odbiti potencijalne kupce jer žuti kolorit ‘ne sjeda svakome dobro‘

/Studio Edit

Spavaća soba - oaza mira

Spavaća soba treba biti ugodna i pozivajuća, a to teško postižu boje poput tamnozelene ili jarko žute. Neutralne i pastelne nijanse uvijek su siguran izbor - svjetlosiva, bež ili svjetloplava stvaraju mirnu atmosferu i lako se kombiniraju s većinom namještaja. Ako već imate lijepo pogođenu boju u dnevnom boravku, slobodno je ponovite u spavaćoj sobi - to daje kontinuitet i sklad stanu.

Lidija i Kristina uredile su stan profesionalnog sportaša preko videopoziva: hit detalj je boksačka vreća iznad kreveta!

Svjetlo - prirodno i umjetno

Nijedna boja neće izgledati dobro bez dovoljno svjetla. Zato je važno prije dolaska kupaca podići rolete i skloniti teške zavjese kako bi prostor djelovao veće i svježije. Dnevno svjetlo izvlači pravu ljepotu boja, a umjetna rasvjeta može potpuno promijeniti dojam. Ako koristite hladne, plavkaste žarulje, zamijenite ih toplijima (oko 3000K). Toplo svjetlo stvara ugodu i pomaže zidovima da izgledaju mekše i privlačnije.

image

Možda ste ljubitelj crvene boje, ali ona može djelovati odbojno i agresivno potencijalnim kupcima

A-wan/Getty Images/istockphoto

Boje koje treba izbjegavati

Koliko god voljeli jarke ili tamne nijanse, pri prodaji stana one gotovo nikada nisu dobra ideja. Crna, tamnoplava, jarkocrvena ili ljubičasta djeluju preteško i odvlače pažnju s prostora. Također, pretjerano "optimistične" nijanse poput jarkonarančaste ili limun-žute mogu ostaviti dojam zastarjelog interijera. Uvijek se držite neutralnih tonova jer su najbolja pozadina za maštu potencijalnog kupca

image

Nemojte dočekati kupce s navučenim, teškim zavjesama i slabim osvjetljenjem

Ekaterina_marory/Getty Images/istockphoto
image

Kuhinja i blagovaonica s tamnosivom bojom zida nije dobra opcija jer ‘zatvara‘ prostor i čini ga neprivlačnim

Vicnt/Getty Images
image

Ista kuhinja i blagovaonica s bijelom bojom zida je bolja opcija za potencijalne kupce jer ‘otvara‘ prostor i čini ga privlačnijim

Vicnt/Getty Images

Zaključak

Prodaja stana ne ovisi samo o njegovoj kvadraturi ili cijeni, nego i o emociji koju izaziva kod kupca. Neutralne, svijetle i ugodne boje zidova pomažu stvoriti osjećaj prostranosti i daju slobodu kupcu da zamišlja svoj život u tom prostoru. Ukratko - jednostavne, neutralne nijanse i dobro osvjetljenje ključ su da vaš stan kupcima "sjedne" na prvu.

Boja zidova svakako može pomoći pri boljem plasmanu stana na tržištu, no kako ne biste pogriješili u odabiru, najsigurnija opcija je zatražiti savjet dizajnera interijera ili osobe specijalizirane za stiliziranje doma. Oni mogu uzeti u obzir stil koji prevladava u prostoru i vrstu namještaja, dakle sve elemente koji s bojom zidova čine ukupan dojam interijera. Više o radu dizajnerica iz Studija Edit pogledajte na njihovom Instagram profilu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 10:34