RAZGOVOR S VLADIMIROM ŽERJAVIĆEM

"Kupaca će biti sve manje, a prodavatelji bi, s ionako previsokim cijenama, trebali biti fleksibilniji"

 SHUTTERSTOCK; RE/MAX
Hrvatsko tržište nekretnina je specifično samo za sebe i puno puta do sada smo vidjeli da kod nas vrijede neka druga pravila, odnosno promjene se događaju s vremenskom odgodom i teško ih je prognozirati, kaže Žerjavić

U Zagrebu je pod medijskim pokroviteljstvom Jutarnjeg lista održana RE/MAX konvencija koja je okupila vodeće agente za nekretnine koji posluju unutar RE/MAX franšize. Prema riječima Vladimira Žerjavića, regionalnog direktora RE/MAX-a, razgovaralo se o uspjehu RE/MAX-a u proteklih nekoliko godina, strategiji razvoja, planovima te o gradnji karijere uspješnog agenta za posredovanje nekretninama i kako ostati na vrhu. Gost predavači iz Slovenije i Portugala pričali su o suradnji RE/MAX-a na razini Europe, o pristupu klijentima, strategiji agenta za ostvarenje vrhunskih rezultata i važnosti timova u daljnjoj tržišnoj ekspanziji.

- Veseli nas što smo nakon četiri godine, spriječeni nesretnom koronom koja nam je puno toga lošega donijela, ali nas je primorala naučiti prihvatiti promjene u poslovanju, tržištu i tehnološkim rješenjima, napokon ponovo održali RE/MAX konvenciju. Izuzetno smo zadovoljni eventom koji je imao internacionalni karakter, timskom energijom koju smo opet osjetili te posjetom više od 200 ponajboljih agenata - rekao je Žerjavić.

image
BORIS KOVAČEV/CROPIX

U Zagrebu se najviše traže dvosobni stanovi od 45 do 75 kvadrata, vrijednosti između 150.000 i 190.000 eura

* Koja izlaganja i iskustva su Vam bila najzanimljivija?

- Najzanimljivije je bilo stručno izlaganje našeg kolege Nuna Ricarda iz Portugala koji je već godinama broj jedan RE/MAX franšizer u Europi u čijoj grupi franšiznih ureda u Portugalu, Španjolskoj i Italiji djeluje više od 1.000 agenata. Interesantno je bilo slušati kolegu koji ima uvjerljivo vodeću poziciju u branši, s 35 tržišta tržišnog udjela u Portugalu, na koji način grade svoje poslovanje, koju praksu koriste, kako educiraju svoje agente i koliko je važno ustrajati. Za motivacijski dio pobrinula se naša draga gošća zlatna parolimpijka stolnotenisačica Sandra Paović, koja je nas je sve nadahnula, motivirala i inspirirala svojim govorom.

* RE/MAX ima poslovni model franšize. Kako funkcionira franšiza u nekretninama i koje su prednosti takvog poslovnog modela?

Naša vizija je izgradnja najvećeg i najinovativnijeg nekretninskog sustava na tržištu u okviru kojeg djeluju visoko kvalificirani agenti koji pružaju najprofesionalniju uslugu našim klijentima. Već četrnaestu godinu u Hrvatskoj, po uzoru na RE/MAX International kojem pripadamo, bilježimo rast. Posebnu pažnju posvećujemo širenju RE/MAX mreže u Hrvatskoj pa tako otvaramo vrata ljudima koji žele slobodu, vrijedan izazov i uzbudljivu priliku koja dolazi s izgradnjom vlastitog posla s nekretninama. Vlasnici RE/MAX franšiznih agencija za posredovanje nekretninama posluju sami za sebe uz potporu najjačeg nekretninskog branda koji već godinama zauzima vodeće mjesto između najbrže rastućih globalnih franšiznih sustava prema časopisu Entrepreneur. U takvom poslovnom okruženju onima koji se žele okušati na tržištu nekretnina puno je lakše uspjeti nego da se probijaju isključivo vlastitim snagama.

image

Vladimir Žerjavić, regionalni direktor RE/MAX-a

RE/MAX
image

Konvencija je u Zagrebu okupila vodeće agente za nekretnine što posluju pod franšizom RE/MAX

RE/MAX

* Koliko dugo postoji hrvatski ured, kako je osnovan, koliko vas ima?

- RE/MAX je vodeća svjetska agencija za posredovanje u prometu nekretninama koja posluje u više od 110 zemalja diljem svijeta. Ponosimo se činjenicom da nitko ne prodaje više nekretnina od RE/MAX-a. Prisutni smo na tržištu Hrvatske od 2009. godine i tržišni smo lider. Već četrnaestu godinu u Hrvatskoj, po uzoru na RE/MAX International kojem pripadamo, bilježimo rast. Do sada smo otvorili 30 franšiznih agencije za posredovanje u prometu nekretninama koje su pozicionirane u svim većim hrvatskim gradovima u okviru kojih djeluje više od 200 agenata te smo stvorili bazu od gotovo 9.000 nekretnina.

* Kakvo je trenutno stanje na hrvatskom tržištu nekretnina?

- Usprkos tome što osjetimo lagano usporavanje tržišta posljedično sveprisutnoj inflaciji i laganom rastu kamatnih stopa, potražnja u većini regija je još uvijek veća od ponude nekretnina tako da je tržište nekretnina u Hrvatskoj i dalje aktivn,o čemu u prilog ide ulazak Hrvatska u Shengen i Eurozonu. Najveća potražnja na obali je za apartmanima i kućama za odmor, a traže se i zemljišta za investicijsku izgradnju. Istra s obzirom na svoju blizinu tržištima iz okruženja prednjači po broju upita, no treba reći da podjednaki interes bilježimo i u drugim našim morskim županijama. U Zagrebu se s druge strane najviše traže dvosobni stanovi kvadrature 45 do 75 četvornih metara, vrijednosti između 150.000 i 190.000 eura, ali sve više kupci traže i kuće u široj okolici Zagreba te zemljišta za izgradnju, s obzirom da su cijene u većini gradova u Hrvatskoj uslijed značajnog rasta tržišta u zadnjih nekoliko godina postale nedostupne za dobar dio kupaca.

image
/SHUTTERSTOCK

Najveća potražnja na obali je za apartmanima i kućama za odmor, a traže se i zemljišta za investicijsku izgradnju

* Kakve trendove predviđate na tržištu nekretnina?

- Sigurno da makroekonomska i geopolitička zbivanja u svijetu, a pogotovo u Europi odakle dolazi puno naših kupaca, utječu na naše tržište nekretnina i usporavaju ga. No, osobno ne očekujem značajne promjene već lagane korekcije u smislu pomicanja fokusa s prodavatelja, kojih bi smanjenjem interesa za kupnju uslijed većih kamatnih stopa i inflacije ipak trebalo biti nešto više i trebali bi biti fleksibilniji sa već ionako previsokim cijenama, prema kupcima kojih će biti nešto manje zbog čega će im biti potrebno pružiti bolje korisničko iskustvo. Međutim, Hrvatsko tržište nekretnina je specifično samo za sebe i puno puta do sada smo vidjeli da kod nas vrijede neka druga pravila, odnosno promjene se događaju s vremenskom odgodom i teško ih je prognozirati, a kada se i dogode ne apliciraju se jednoliko na cijelo naše tržište već svaka regija ima svoje specifičnosti.

* Kakvi su poslovni planovi RE/MAX-a?

- Plan nam je ovu godinu ostvariti rast od 15 posto u prihodu, doseći brojku od 35 franšiznih ureda i 230 agenata. Dugoročni planovi uključuju rast u svim segmentima poslovanja od 30 posto do 2025. godine te strateški razvoj u tri smjera koji uključuju brand, tehnologiju i produktivnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. srpanj 2024 11:36