Baviti se nekretninama dinamičan je i često nepredvidljiv posao. Možda na prvu ne djeluje tako, kada pogledate cijene nekretnina i postotke koje agenti zarađuju od prodaje, ali i činjenicu da kada god netko svoju nekretninu stavi u prodaju i naglasi da ne želi agenciju, agenti neumorno zovu i "dosađuju" prodavatelju želeći se ubaciti i zaraditi.
To je ono što mi kao neutralni promatrači vidimo i osjećamo, ali svaka priča ima dvije medalje, pa tako i ova. S Miodragom Lacićem, vlasnikom i agentom u agenciji Prestige nekretnine iz Zagreba, pričamo o tome kako je zarađivati kruh od posredovanja i savjetovanja u nekretninama, s kakvim se ljudima pritom sve susretao, je li imao neke sulude situacije te o pravilima, što nikako ne raditi u poslu prodaje stanova, kuća, zemljišta i poslovnih prostora.
- Bavim se posredovanjem već osam godina, a samostalno u svojoj agenciji sedam godina. Mi smo mala agencija i fokus nam je na osobnijem pristupu klijentima. Velika većina nekretnina u našoj ponudi bazira se na preporukama naših klijenata. Nikada u ponudi nemamo preveliki broj nekretnina, što nam omogućuje da se svakoj nekretnini maksimalno posvetimo. Veliki napor ulažemo u to da naši klijenti, bili to kupci ili prodavatelji, budu zadovoljni konačnim rezultatom prodaje, odnosno kupnje. Imamo zbilja dobrog odvjetnika koji se itekako razumije u nekretninsko pravo, a jednom je prilikom komentirao da za nas, zapravo time i za naše klijente, radi potpuno pravične kupoprodajne ugovore koji nijednu stranu ne ostavljaju s osjećajem nesigurnosti i nelagode, što smatramo izrazito bitnim prilikom svake kupoprodaje - objasnio je Miodrag Lacić način na koji posluje njegova agencija Prestige nekretnine.
PROČITAJTE JOŠ Novi broj magazina D&D još kratko u prodaji! Velika tema broja: mali stanovi
Nastavlja kako čvrsto vjeruje da bi svaki agent, odnosno posrednik trebao prvenstveno biti educiran, poznavati zakone i propise kako bi mogao i svoje klijente sigurno voditi kroz proces kupoprodaje. Posrednik, ističe, mora pošten prema svojim klijentima, iskren i otvoren, a nikako ne smije prikrivati činjenice i dovoditi ih bilo kakvu zabludu.
- Velika je prednost kada agent u nekretninu koju pokazuje dolazi pripremljen, ali da je spreman i naknadno odgovoriti na bilo koje pitanje na koje možda u danom trenutku ne zna odgovor. Ljudi nas plaćaju da im damo informacije, a ne da ih sami moraju otkrivati. Agent nikako ne smije biti bahat i umišljen, za nas ne bi smjela postojati glupa pitanja, postoje samo glupi odgovori. Kad nas netko angažira, angažira nas upravo zbog našeg znanja i iskustva, u suprotnom ne bi postojala potreba za posrednicima - priča Miodrag Lacić, koji je tijekom svoje karijere radio sa svakakvim ljudima.
- Sve to ide u opis i radost posla - smije se i dodaje kako za njega više ne postoje "čudni" zahtjevi ili priče. Ipak, prisjeća se kako je zahtjev jednog kupca bio da nekretninu koju je htio kupiti pogledaju kasno u noć, oko dva ili tri ujutro, a sve kako bi se uvjerio da se ne čuje vlak. Pruga je od kuće bila udaljena nekih kilometar i nešto, a klijent se poprilično naljutio kad je Miodrag odbio jer mu je, kaže, bilo nezgodno obitelji s troje djece koja je živjela u kući prenijeti taj zahtjev.
- Jedan kupac me pak tražio da se istušira u stanu koji smo razgledavali kako bi provjerio je li pritisak vode na devetom katu dovoljno dobar. Na kraju smo pustili vodu u tušu na pet minuta, ali ipak bez tuširanja. Imao sam i jednog kupca koji je ni manje ni više doslovno ‘šnjofao‘ po kući tražeći vlagu. Ništa tu ne bi bilo neobično da nije počeo otvarati i garderobne ormare i ladice. Naravno da sam ga zaustavio. Nije kupio tu kuću. No, najkomičnije je bilo kada je ista žena tri puta u dva tjedna dogovorila razgledavanje iste kuće, svaki put s drugog broja telefona i s drugim imenom i prezimenom, a na razgledavanjima se pojavljivala svaki put s drugim zaručnikom! Naravno, svaki put se uredno upoznavala sa mnom kao da me vidi prvi put - sa smiješkom se prisjeća Miodrag Lacić, kojeg smo upitali i ima li nešto na što ne bi pristao da ga prodavatelj/kupac traži.
- Naravno, kao prvo, tu je nešto što bi trebalo biti standardno za sve, u prodaju nikad ne stavljamo nekretnine opterećene sudskim sporovima, kada je ishod mogući gubitak vlasništva. Svaku nekretninu koju prodajemo obavezno provjeravamo i u tijeku procesa prodaje kako bismo bili sigurni da nije došlo do promjena koje bi mogle biti nepovoljne za bilo koju stranu u kupoprodaji. Osim takvih situacija, koje se zapravo i podrazumijevaju, ima i drugih.
Ponekad prodavatelji traže da ne objavljujemo slike njihove nekretnine koju prodajemo, a jedan prodavatelj je inzistirao da prodajemo njegovu kuću bez razgledavanja. Po njemu je sama lokacija bila dovoljna informacija za prodaju. Naravno, odbili smo. U prodaji smo imali i stan gdje su suvlasnici bili otac i kćer, u jednakim omjerima. Otac je zahtijevao da dogovorim s kupcem da se na ugovoru prikaže jedna cijena, a da se njemu samom direktno isplati razlika, u gotovini, a da kćer ne zna ništa o tome. Naravno, i to smo odbili - iskren je M. Lacić, koji nam je otkrio i što se u prodaji nekretnina nikada, ali baš nikada ne bi smjelo raditi.
- Prvenstveno se kupac nikada ne smije namjerno dovoditi u zabludu po bilo kojem pitanju oko nekretnine koju kupuje. Uvijek je bolje biti transparentan i otvoren, tada su i svi potencijalni problemi rješivi. Isto pravilo vrijedi i za prodavatelje. U javnosti, nažalost, vlada percepcija da su agenti ti koji ‘pumpaju‘ cijene nekretnina. Najveća pogreška koju agent može napraviti je uvjeriti ili podržati prodavatelja u uvjerenju da njegova nekretnina vrijedi puno više od onoga što ona stvarno vrijedi, a samo iz razloga kako bi tu nekretninu uvrstio u svoju ponudu. Takve nekretnine onda u konačnici ostanu neprodane sve dok prodavatelj i sam ne shvati da je pretjerao s cijenom. Rekao bih ipak da većina agenata zna svoj posao i nikada neće svjesno obmanuti prodavatelja jer i sam od takvog posla u konačnici nema ništa - zaključuje.
PROČITAJTE JOŠ Prvi AI agent za nekretnine zaradio nevjerojatnih 95 milijuna eura


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....