BARBARA CORCORAN

"Umjetna inteligencija mijenja tržište nekretnina, agenti koji je prigrle imat će prednost" tvrdi stručnjakinja

 PLANET PHOTOS/PLANET/PROFIMEDIA/PLANET PHOTOS/PLANET/PROFIMEDIA

Umjetna inteligencija donosi trajne promjene u gotovo svim sektorima, a tržište nekretnina nije iznimka. Poznata američka poduzetnica i investitorica Barbara Corcoran, poznata i kao "Kraljica njujorškog tržišta nekretnina", ovu tehnološku revoluciju vidi kao pozitivnu priliku za razvoj na tržištu koje se ne treba bojati.

U objavi na LinkedInu, Corcoran ističe da AI neće zamijeniti agente jer je u poslu s nekretninama presudan ljudski faktor koji uključuje povjerenje, emocije i osobni kontakt. Umjesto toga, vjeruje kako će uspješni agenti iskoristiti prednosti umjetne inteligencije kako bi unaprijedili svoje poslovanje i povećali učinkovitost. Istaknula je pet ključnih načina na koj smatra da će AI zauvijek promijeniti tržište nekretnina.

image

Novi alati omogućuju bolju optimizaciju vremena, prezentaciju objekta, "filtriranje" kupaca i druga poboljšanja

/SHUTTERSTOCK

1. Automatizacija administrativnih zadataka

Administrativni poslovi često oduzimaju dragocjeno vrijeme koje agenti mogu bolje iskoristiti za rad s klijentima ne bi li razvili i unaprijedili one vještine koje umjetna inteligencija neće zamijeniti. AI alati poput Mave omogućuju automatizaciju zadataka poput kreiranja marketinških sadržaja, analiza tržišta i izrade izvještaja o usporedivim prodajama.

"Dokumenti koje ste prije morali proučavati sat vremena, sada možete analizirati u dvije ili tri minute. Agenti sada brže i jasnije komuniciraju s klijentima putem e-mailova i poruka" istaknula je Corcoran za Moneywise.

2. Naprednija korisnička podrška

Kvalitetna komunikacija ključna je za uspješnu prodaju, a AI može dodatno personalizirati pristup kupcima. To uključuje i mogućnost prevođenja jezika u radu s međunarodnim klijentima.

Jedan od korisnih alata u ovom segmentu je Roof AI, koji pomaže agentima da pruže personaliziranu uslugu tijekom cijelog procesa kupnje ili najma nekretnine.

3. Pisanje opisa nekretnina

Opis oglasa može presuditi hoće li nekretnina privući pažnju potencijalnog kupca. AI alati poput ChatGPT-a u ovom slučaju mogu generirati jasne i atraktivne opise u samo nekoliko sekundi.

Barbara Corcoran ovdje naglašava kako korištenje AI tehnologije štedi vrijeme i poboljšava čitanost oglasa, a osim spomenutog chat GPT-a tu je i Sidekick koji dodatno omogućuje izradu oglasa, organizaciju kalendara i e-mailova, sažimanje dokumenata te povlačenje željenih podataka.

PROČITAJTE JOŠ Ovoliko je zaradio prvi AI agent za nekretnine

4. Realistične virtualne ture

Virtualni obilasci nekretnina postali su standard u industriji još prije nekoliko godina, a umjetna inteligencija podiže i njihovu kvalitetu na novu razinu. Corcoran vjeruje da će zahvaljujući AI-ju ture postati još realističnije i informativnije te da će se, pomoću njih, još kvalitetnije "filtrirati" kupci koji su uistinu zainteresirani.

Primjer takvog alata je CubiCasa, koji agentima omogućuje izradu detaljnih virtualnih prikaza prostora.

image

Novi alati omogućuju bolju optimizaciju vremena, prezentaciju objekta, "filtriranje" kupaca i druga poboljšanja

/SHUTTERSTOCK

5. Generiranje ciljanih leadova

Uspjeh u poslovanju s nekretninama ovisi o stalnom priljevu novih klijenata. AI može pomoći agentima da lakše identificiraju i dopru do potencijalnih kupaca ili prodavatelja, što štedi vrijeme i povećava prihode.

U svojoj je objavi još istaknula i kako alati poput Top Producer i Offrs omogućuju generiranje ciljanih posjeta na oglase nekretnina, koji se lakše pretvaraju u "stvarne klijente". Iako se mnogi boje da bi tehnologija mogla ugroziti radna mjesta, ona vjeruje da će umjetna inteligencija biti koristan saveznik agentima koji su spremni učiti i prilagoditi se. Oni koji budu znali iskoristiti nove alate, bit će ti koji će oblikovati budućnost tržišta nekretnina, smatra ova poznata poduzetnica.

U svijetu, sve više agencija i platformi za nekretnine implementira AI kako bi unaprijedile korisničko iskustvo i optimizirale poslovne procese. Primjerice, američka platforma Zillow koristi umjetnu inteligenciju za prediktivnu analizu cijena, što korisnicima omogućuje preciznije procjene tržišne vrijednosti nekretnina.

U Velikoj Britaniji, agencija Purplebricks koristi chatbotove temeljene na AI-ju za komunikaciju s klijentima, dok švedska tvrtka Homerun Brokers koristi strojno učenje za preporuke stanova koji najviše odgovaraju navikama i preferencijama korisnika. Čak i tradicionalne banke, poput HSBC-a, uvode AI za bržu obradu zahtjeva za hipotekarne kredite.

image
AMY SUSSMAN/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA/AMY SUSSMAN/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA

Barbara Corcoran je američka poduzetnica, investitorica, autorica i televizijska ličnost, najpoznatija kao jedna od investitorica u popularnoj emisiji „Shark Tank“. S posuđenih tisuću dolara, 1973. godine osnovala je The Corcoran Group, danas jednu od najpoznatijih agencija za nekretnine u New Yorku koju je 2001. prodala za 66 milijuna dolara.

Poznata je po svom direktnom, iskrenom i često duhovitom pristupu u poslu. Često govori o važnosti samopouzdanja, kreativnosti i ustrajnosti. Unatoč disleksiji i lošim ocjenama u školi, izgradila je karijeru od nule, što je čini inspiracijom mnogim mladim poduzetnicima, osobito ženama.

PROČITAJTE JOŠ Ovu je kuću projektirala umjetna inteligencija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 18:38