Jedan od najpoznatijih švedskih agenata za nekretnine, Fredrik Eklund, kaže da njegovi klijenti, slavne osobe, sve više troše na kućni "biohacking", tražeći da njihovi luksuzni stanovi i vile budu opremljeni hladnim bazenima, saunama, jacuzziima i IV infuzijama. Umjesto odlaska u toplice ili sportske klubove, zvijezda serije Million Dollar Listing kaže da svoje wellness gadgete instaliraju izravno u domovima. Ovi dnevni rituali popularni su među najuspješnijim američkim poduzetnicima, uključujući izvršne direktore tvrtki poput Whole Foodsa, Thrive Marketa i Norges banke.
Biohacking je, u najširem smislu, praksa optimizacije vlastitog tijela i uma korištenjem različitih tehnika, tehnologija i navika kako bi se poboljšale fizičke i mentalne performanse, zdravlje i dugovječnost. Može se opisati i kao “uradi sam” pristup biološkom eksperimentiranju na sebi, često kombinirajući znanost, tehnologiju i lifestyle. S obzirom na trendove u poslovnom svijetu, ovaj novitet na tržištu nekretnina dolazi kao logična posljedica.
Fredrik Eklund, poznati agent i zvijezda Million Dollar Listing New York, uvijek prati najnovije trendove u luksuznom stanovanju. Služeći slavne klijente poput Sarah Jessice Parker, Nicka Jonasa i Jennifer Lopez, on ispunjava sve njihove zahtjeve za luksuznim sadržajima.
Novi "must-have" među bogatim vlasnicima kuća jest kućni biohacking, luksuzni stanovi s infracrvenim saunama, infuzijama vitamina, hladnim bazenima i jacuzziima. "Slavne osobe imaju svoje posebnosti jer mogu biti vrlo specifične, uključujući i privatnost. Postoje trendovi koji dolaze i prolaze. Trenutno, i to već dugo traje, popularan je wellness trend", ispričao je Eklund za Fortune.
Bogati koji prakticiraju jutarnje hladne kupke i saune nisu novost. Američki poduzetnici poput Davea Aspreya i ekscentričnog Bryana Johnsona dugo su zagovarali "biohacking" u potrazi za vrhunskim uspjehom. Mnogi poslovni lideri, uključujući Jacka Dorseya iz Squarea, filantropkinju Melindu French Gates i TV osobu Guya Fierija, ne mogu poreći dobrobiti hladnih kupki. No, trend wellnessa nadmašio je teretane i spa centre; Eklund kaže da bogati žele sve ove pogodnosti u udobnosti vlastitog doma.
"Posebno u gradovima poput New Yorka ili Miamija, wellness sadržaji obično su u zgradi ili u kompleksu. Ali sada se ide dalje, ljudi ih žele u svom stanu. Radimo projekt u kojem će stanovi imati hladne bazene, jacuzzi i infracrvene saune, ne samo zajedničku teretanu ili spa u zgradi", dodao je Eklund.
Ipak, ove luksuzne pogodnosti zahtijevaju znatan trošak. Saune na američkom tržištu mogu koštati od 1.720 do 8.620 eura, dok kvalitetni hladni bazeni dosežu i 11.180 eura. Eklund napominje da je jedna od luksuznih zgrada koju je prodao prije nekoliko godina, točnije u 40 Bleeker ulici u Manhattanu, bila među prvim nekretninama u kojima su instalirani ovi sadržaji.
"Trend se intenzivira, što je sjajno. Posebno smo odabrali tog stanara tako da, recimo, ako imate mamurluk, možete sići iz penthousea na prizemlje i dobiti "infuziju vitamina". To je primjer od prije nekoliko godina, ali dobro pokazuje što ljudi danas traže", pojasnio je poznati stručnjak.
Dok je sam Bryan Johnson postao svojevrsni simbol bogatih koji žele živjeti zauvijek, mnogi drugi poslovnjaci i vlasnici tvrtki također vide potencijal wellness aktivnosti za poboljšanje učinka. Primjerice, u pravom nordijskom duhu, izvršni direktor Norges Bank Investment Managementa, Nicolai Tangen, budi se u 6 ujutro i započinje dan vježbanjem. Odmah nakon treninga ide na kupku u ocean i saunu, a ovaj svoj ritual opisuje kao "ključ sreće".
Jason Buechel, direktor tvrtke Whole Foods vrijedne 9,5 milijardi dolara, također već godinama prakticira wellness rutinu koju naziva "super protokol hack", a koja se sastoji od 30 minuta u infracrvenoj sauni, dvije do tri serije od po tri minute izmjeničnih hladnih i toplih kupki te hladnog bazena. "Hladnoća je definitivno neugodna dok je radite, ali tijelo se nakon toga osjeća fantastično", rekao je Buechel za Fortune prošle godine.
Filozofiju svoje tvrtke o zdravijem životu slijedi i Nick Green, suosnivač i CEO Thrive Marketa. Za njega to znači odmor i relaksaciju u hladnom bazenu odmah uz spavaću sobu. "Instalirao sam drvenu saunu i ledenu kupku na balkonu naše spavaće sobe i trudim se raditi 20 minuta vruće i 5 minuta hladno, dva do tri puta tjedno", otkrio je svojedobno za Fortune.
Kuće i stanovi s "biohacking" filozofijom tako postaju sve češći predmet želje bogatih i uspješnih Amerikanaca, pa su vlastiti spa centar i prostor za vježbanje, uz sve popularnije "biohacking" dnevne prakse i ritam, mnogima od njih prva stavka na koju obraćaju pažnju prilikom razgledavanja svog budućeg doma.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....