Prilikom planiranja prodaje stana ili kuće, vlasnici često ulažu u razne renovacije kako bi povećali tržišnu vrijednost svog doma. Jedan od najvažnijih dijelova kuće kojem se posvećuje posebna pažnja je kuhinja, Međutim izbor materijala za kuhinjske ormariće može značajno utjecati na konačnu cijenu po kojoj će nekretnina biti prodana, piše Hunker.
Iako projekti renovacije kuhinje, baš kao i oni u kupaonici, često zahtjevaju najveći budžet, a upravo su ormarići obično najskuplji element, čineći između 20 i 40 posto ukupnih troškova renovacije, upravo ovakva renovacija može biti "kamen spoticanja" u kasnijoj realizaciji kupoprodaje. U pokušaju da uštede, mnogi se odlučuju za najpristupačniji materijal, ivericu, poznatu i po nazivu iveral.
Riječ je o materijalu izrađenom od komprimiranih drvenih ostataka poput piljevine i strugotina, povezanih smolom, te se obrađuje lakiranjem ili furniranjem kako bi se dobio estetski prihvatljiv izgled. Prednosti ormarića od iverice su jasne, niska cijena, lagana težina i upotreba recikliranih materijala, uz glatku završnu površinu. No, unatoč ovim prednostima, postoje ozbiljni nedostaci koji mogu negativno utjecati na vrijednost nekretnine pri prodaji.
PROČITAJTE JOŠ Ljetni broj magazina D&D u prodaji! Saznajte sve o mobilnim kućama
NAR Cost vs. Value Report izvješće američke udruge agenata za nekretnine pokazuje da renoviranje kuhinje obično donosi jedan od najboljih povrata ulaganja među kućnim renovacijama, često oko 60 do 70 posto vrijednosti ulaganja, no samo ako je riječ o kuhinjama s kvalitetnim materijalima i modernim završnim obradama.
Iverica koja je je znatno manje izdržljiva od punog drveta, šperploče ili čak MDF-a, s druge strane, ne spada u takve materijale- Osjetljiva je na vlagu i ne drži dobro vijke na duži rok, radi čega su kuhinjski ormarići od ovog materijala, u pravilu, kraćeg vijeka u odnosu na one od punog drva. Iako su ormarići od bijele iverice i do 30 do 50 posto jeftiniji od šperploče, kraći životni vijek znači da će se morati ranije mijenjati, što dugoročno zapravo može dovesti do većih troškova.
Prema pisanju Hunkera, današnji kupci stambenih nekretnina su vrlo dobro informirani i lako prepoznaju kvalitetu materijala. Jeftini i lošiji materijali zato mogu značajno narušiti njihov dojam o nekretnini, što se direktno odražava na njihovu ponudu za kupnju i konačnu prodajnu cijenu. Odabir niskokvalitetnih ormarića tako često smanjuje percepciju vrijednosti kuće.
S druge strane, ulaganje u kvalitetne materijale za kuhinju može se višestruko isplatiti. Podaci istraživanja CGP Real Estate agencije pokazuju da stanovi i kuće s novim, moderniziranim kuhinjama često premašuju početnu traženu cijenu, a prosječno je cijena takvih domova u SAD-u je u prosjeku 12 320 eura viša. Prema njihovoj analizi, kupci su spremni platiti više za kuhinje koje su napravljene od materijala koji će izdržati test vremena i tako, zapravo, dugoročno uštedjeti na ovoj, inače, skupoj pojedinačnoj investiciji.
S obzirom na ove činjenice, pri renovaciji i uređenju kuhinje, iako se radi o nekretnini koja je u pripremi za prodaju, treba uzeti u obzir preferencije budućih kupaca i možda ipak uložiti koji euro više. Time se zapravo višestruko povećava vrijednost i olakšava proces prodaje, budući da kuhinja od kvalitetnih i izdržljivih materijala privlači više zainteresiranih kupaca.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....