Većinu života Chessie Domrongchai bila je poznata kao "maksimalistica" kada je riječ o ljepoti i načinu života. Kao bivša beauty influencerica, podučavala je tisuće pratitelja kako nanositi šminku, pronaći savršeni losion za tijelo i pratiti najnovije trendove, a njezin je dom nekoć bio poput trgovine s najnovijim rumenilima, parfemima i proizvodima za osobnu njegu, pažljivo izloženih u originalnim pakiranjima i s prepoznatljivim brendiranim etiketama. A onda je nastupilo "zasićenje".
Domrongchai je, naime, započela proces "vizualnog" raščišćavanja svog prostora i na društvenim mrežama počela dijeliti postupak uklanjanja etiketa s predmeta za svakodnevnu upotrebu. Ova naizgled mala promjena imala je značajan utjecaj na njezin dom i osjećaj ugode u njemu i oduševila njezine pratitelje koji su istu odlučili isprobati i u svojim domovima.
Prema Domrongchai, taj proces znači smanjenje "vizualne buke" u prostoru uklanjanjem nepotrebnih i ometajućih elemenata, poput brendiranja i ambalaže. To podrazumijeva, primjerice, uklanjanje etiketa s bočica deterdženta za suđe, gelova za umivanje i losiona koji stoje na izloženom mjestu. Inspiraciju je pronašla kod TikTok autorice @Figfeelings, no praksu je prilagodila vlastitim potrebama kako bi se istovremeno suočila s dugogodišnjom sklonošću pretjeranom kupovanju.
Poanta vizualnog raščišćavanja, naglašava ova djevojka, nije u tome da se posjeduje manje stvari, već da se pažnja preusmjeri s izgleda proizvoda na njihovu funkcionalnost. "Nitko ne treba pet losiona ili šest različitih šampona", objašnjava na Instagramu, dodajući kako se radi o praktičnoj upotrebi proizvoda, a ne o tome da prostor postane izlog za različite brendove.
Prednosti vizualnog raščišćavanja
Ova praksa, tvrdi Chessie, donosi ujedno psihološke i emocionalne koristi, pomaže u uštedi novca i unaprjeđuje fizički prostor pa smo izdvojili njezine najveće prednosti.
1. Manje vizualne buke i mentalnog nereda
Uklanjanjem etiketa i različitih logotipa, boja i fontova, prostor postaje "mirniji". Kada pogled nije preplavljen mnoštvom vizualnih podražaja, um se osjeća smirenije i fokusiranije. Prvi korak bio je uklanjanje etiketa s proizvoda u kupaonici, što je značajno smanjilo osjećaj nereda u tom prostoru.
Čak i ako se etikete ne čitaju svjesno, um ih i dalje pasivno registrira. Njihovo uklanjanje stvara opuštenije i harmoničnije okruženje, osobito u prostorima s velikim prometom poput kuhinje, kupaonice ili radne sobe.
2. Promišljenija potrošnja
Nestankom etiketa smanjuje se i želja za nepotrebnom potrošnjom. Proizvodi se počinju koristiti zbog svoje funkcije, a ne zbog brenda, što vodi manjem rasipanju i pažljivijoj, odnosno svjesnijoj kupnji.
3. Ušteda i održivost
Ovakav pristup rezultira znatno manjim brojem novih kupovina nepotrebnih kozmetičkih predmeta. Umjesto stalne potrage za "sljedećom najboljom stvari", razvija se dugotrajniji odnos s predmetima koji već postoje u kućanstvu. Osim vizualne jasnoće, Domrongchai ističe i financijsku korist, u samo mjesec dana uštedjela je stotine eura koje bi inače potrošila na proizvode koji su ju privlačili izgledom.
4. Estetska jednostavnost
Kada se proizvodi oslobode svih etiketa i naljepnica, u prvi plan dolaze materijali i oblici, tekstura staklenke, boja tekućine ili jednostavnost drvene četke. Ovaj oblik minimalizma unosi estetsku vrijednost u prostor bez potrebe za renovacijama ili skupim dekorativnim intervencijama.
"Svekrva mi je otkrila najbizarniji način čišćenja kupaonice. Isprobala sam i zaista djeluje!"
Iako vizualno raščišćavanje ima brojne prednosti, postoje kategorije proizvoda kod kojih etikete treba ostaviti zbog sigurnosti i praktičnosti. Prije svega to su lijekovi i vitamini, zbog uputa za doziranje, datuma isteka i sigurnosnih podataka, zatim sredstva za čišćenje i kemikalije zbog upozorenja i uputa za prvu pomoć, ali i proizvodi za osjetljivu kožu ili posebnu uporabu jer su originalna pakiranja važna za osobe s alergijama ili drugim zdravstvenim potrebama.
Chessie dodaje i da sentimentalni predmeti ili oni koji donose radost u svom izvornom obliku ne moraju biti "očišćeni", ali ako želite ujednačen interijer, stavite ih u zatvoreni ormarić ili kao ukras. Cilj vizualnog raščišćavanja nije u potpunosti ukloniti osobnost doma, već stvoriti prostor koji podržava "mentalnu jasnoću" i dopušta da pravo estetsko zadovoljstvo, odnosno predmeti koji bi se uistinu trebali istaknuti, dođu do izražaja.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....