BITKA ZA NAFTNOG MAGNATA

Analitičari: Dionica INA-e vrijedit će 4000 kuna

Analitičari odbacuju priče da se mirovinci igraju mirovinama te kažu kako bi bilo dobro da na burzi bude više takvih igara kao što je ova s Inom

ZAGREB - Bitka za Inine dionice od danas se nastavlja na Zagrebačkoj burzi. Glavni igrači su i dalje hrvatski mirovinski fondovi, unatoč kritikama koje su dobili proteklih dana da se tom kupnjom Ine igraju našim mirovinama i da su mogli Ininu dionicu kupovati i po 1700 kuna, a nisu.

Financijski analitičari na to samo odmahuju rukom i kažu: - Da je barem više takvih ‘igara’ kao što je ova s Inom! Fondovi u toj igri, u najgorem mogućem scenariju, mogu izgubiti najviše 1 posto, jer MOL će uvijek biti spreman dati za dionicu 2800 kuna, a oni je sada kupuju po 2830.

Plinska matematika

Ali, mogu i zaraditi, što je puno izvjesnije, od 30 do 50 posto! Pa pokažite nam još neku dionicu s takvim izgledima, kažu analitičari.

Zarada od 30 do 50 posto na Ininoj dionici značila bi da mnogi računaju kako će ta dionica vrijediti od 3600 do 4200 kuna, više nego ikada do sada. Temelj za tu računicu je drastično smanjenje gubitaka na plinskom biznisu, koje će preuzeti država, kupci ili jedni i drugi. Već od 1. siječnja plin za kućanstva poskupljuje 12 posto.

Dobit iz Sirije

Nadalje, analitičari kažu da je Ina danas puno bolja kompanija nego što je bila 2008. godine, kad je MOL također nudio 2800 kuna za njenu dionicu. Već je tada bilo signala da bi MOL pristao dati i znatno više, do 3400 kuna. A samo na plinskom biznisu, kad se riješi gubitaka, računa se da će dobit Ine biti petstotinjak milijuna kuna veća nego sada.

Sljedeći razlog za rast dionice su polja u Siriji koja će donijeti stotinjak milijuna eura dobiti. I najvažnije, modernizacija rafinerije Rijeka pretvara Inu u velikog izvoznika, prije svega u Italiju, Sloveniju i Austriju. Talijani imaju rafineriju u Montovi, u vlasništvu MOL-a, koja ne može opskrbljivati cijelu sjevernu Italiju. Slovenija je isključivi uvoznik goriva, a godišnje troši više od tri milijuna tona derivata. Austrija također ima premale rafinerijske kapacitete za svoje potrebe, a Mađari tu ne mogu uskočiti s vlastitom proizvodnjom jer je njihova rafinerija već sada prenapregnuta i za njihovo, domaće tržište.

Mirovinci se od danas nastavljaju natjecati za taj komadić svijetle poslovne budućnosti Ine.

U brokerskim nam krugovima kažu da bi trgovanje išlo i brže da brokerske kuće imaju kapaciteta. Nakon prva dva dana, u kojima su se prodavali i veliki paketi dionica, posljednja dva dana tržilo se od 45 do 50 tisuća dionica dnevno jer brokeri ne mogu obraditi više naloga. Stoga će se tim ritmom, očekuje se, trgovanje nastaviti i sljedećih dana.

Nova Uprava Ine: UMIČEVIĆ, SKALICKI I MAYER?

- Nitko sa mnom nije još o tome službeno razgovarao!

Istu smo rečenicu čuli tri puta! Jasminko Umičević, Miro Skalicki i Davor Mayer, navodni novi hrvatski članovi Uprave Ine, složno tvrde da još ne znaju ništa o svom dolasku u Upravu najveće hrvatske naftne kompanije, i to odmah nakon što Davor Štern 17. siječnja preuzme Nadzorni odbor. Naime, za 17. siječnja zakazana je izvanredna Glavna skupština Ine sa samo jednom točkom dnevnog reda: opoziv i izbor članova Nadzornog odbora.

Ministri Ivan Šuker (koji tada više možda i neće biti ministar), Božidar Pankretić i Tomislav Ivić tada prestaju nadzirati Inu, u skladu s politikom Vlade da makne politiku iz nadzornih odbora i da u njih dovede stručne ljude. Prema istoj logici, ti će stručni nadzornici - u Ini bi to trebali biti Davor Štern, Damir Vanđelić i Gordana Sekulić - postaviti stručne ljude i u uprave kompanija koje nadziru. U Ini bi ta promjena mogla ići ekspresno, jer je i ona jamstvo da će kompanija opravdati očekivanja s burze.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. ožujak 2021 15:41