Intervju

APETITI AUSTRIJSKE SUPERNOVE KOJA KOD NAS VEĆ DRŽI 10 TRGOVAČKIH CENTARA: ‘U Hrvatskoj vidimo veliki potencijal za daljnje akvizicije’

Paul Merdzo, Supernova
 Arhiva / HANZA MEDIA

Austrijska Supernova grupa ovih je dana pokazala velike apetite na hrvatskom tržištu. Preuzela je šoping-centar Garden Mall u Zagrebu, retail parkove u Koprivnici, Sisku i Požegi (koji je još u projektnoj fazi) i Centar Cvjetni te tako postala vodeća tvrtka u Hrvatskoj po broju trgovačkih centara u vlasništvu.

Kakvom se ponudom žele izdvojiti od konkurencije, kako će te centre učiniti profitabilnima te planiraju li i dalje “šopingirati” po Hrvatskoj, otkrio nam je Paul Merdzo, direktor Supernova Projekata za Hrvatsku.

Krenuli ste u ekspanziju, nedavno ste preuzeli četiri nova trgovačka objekta, a sada i trgovački centar Cvjetni. Kakvi su vam planovi s preuzetim objektima? O kojoj veličini transakcije okvirno govorimo?

- Vrijednost kupoprodajne transakcije četiriju trgovačkih objekata ostat će poslovna tajna. Preuzete trgovačke objekte, a govorim prije svega o Garden Mallu te o tri retail parka, Supernova grupa razvijat će u skladu s modelom poslovanja koje je implementirala u postojećim Supernova centrima u Hrvatskoj te ih rebrendirati i razvijati u moderne trgovačke objekte s fokusom na zadovoljstvu kupaca i posjetitelja.

S postojećim trgovačkim objektima u zagrebačkom Buzinu, Zadru, Šibeniku, Karlovcu, Sisku, Varaždinu i Slavonskom Brodu te s novim objektima u Zagrebu, Koprivnici i Sisku, to je deset trgovačkih objekata koje imamo. Tu je i retail park Požega kao jedanaesti, no on je tek u projektnoj fazi. Informacije o Centru Cvjetni ne mogu komentirati.

Tržište trgovačkih prostora u Zagrebu zauzima više od polovice ukupnog hrvatskog tržišta i prilično je zasićeno. Kakva je vaša strategija, kakvom se ponudom želite probiti i izdvojiti od konkurencije te kako planirate sve te trgovačke centre učiniti profitabilnima? Primjerice, City Center One uspio je, privući brendove Inditexa. Hoćete li se i vi okrenuti takvim trgovačkim markama i high-street brendovima?

- Pri donošenju odluka i aktivnostima vezanim uz upravljanje šoping-centrima nastojimo maksimizirati iskustvo kupovine, odnosno vrijednost koju kupci dobivaju. Za svaki pojedinačni grad i lokaciju na kojima naši centri posluju ključno je pronaći pravi koncept. Ponekad je to koncept klasičnog retail parka, kakav je, primjerice, šibenska Supernova, a negdje je to spoj tradicionalnog trgovačkog centra i retail parka, kao što je Supernova Zagreb u Buzinu, gdje posjetitelji mogu doslovno parkirati izravno ispred trgovine koje žele i uživati u svim sadržajima i prednostima centra - dječjem igralištu, kvalitetnoj gastronomskoj ponudi i raznim uslugama. Treći je, naravno, koncept ‘čistokrvnog’ šoping-centra, gdje je u prvom planu iskustvo kupovine. U našem šoping-centru u Zadru, osim na brojne poznate međunarodne brendove koji će nam se pridružiti, poseban fokus stavit ćemo na gastronomsku ponudu. Garden Mall je također šoping-centar visoke kvalitete koji se nalazi u srcu Dubrave. Naš cilj bit će Garden Mall napraviti još posjećenijim kako bi postao omiljeno mjesto ne samo stanovnika Dubrave nego i šire. Siguran sam da će posjetitelji prepoznati naš trud.

U kojoj je fazi investicija u Zadru?

- U Supernovi Zadar u tijeku je gradnja drugog dijela centra, koji će narasti za dodatnih 30.000 četvornih metara, pa će nakon završetka proširenja imati oko 67.770 četvornih metara bruto površine. Budući da gradnja, teče prema planu, očekujemo otvorenje na proljeće 2018. godine.

Osvrnimo se malo na prethodnu godinu i financije. Kakvi su poslovni pokazatelji za 2016.?

- Supernova grupa jako je zadovoljna rezultatima poslovanja u 2016. godini. U usporedbi sa 2015., na svih sedam lokacija Supernovinih objekata zabilježen je porast broja posjetitelja i rast prihoda. Rezultati se, naravno, razlikuju ovisno o specifičnosti pojedinog centra, no ističemo naš najmlađi projekt, Supernova Zagreb u Buzinu, koji je u 2016. godini zabilježio visok, dvoznamenkasti postotak rasta.

Kakvi su vam planovi na hrvatskom tržištu u ovoj i sljedećim godinama? Planirate li daljnju ekspanziju? U kojim gradovima vidite prostor za rast?

- U Hrvatskoj još vidimo velik potencijal. Kupovna moć hrvatskih građana i dalje će rasti, a s njom i interes internacionalnih zakupaca i investitora. Imajući to na umu, pokušat ćemo pronaći uravnoteženi spoj projekata koje samostalno razvijamo, kao što su Zadar i Požega, te novih akvizicija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 19:54