StoryEditor
VALAMAR RIVIERA

'Do 2020. investirat ćemo do 2 milijarde kuna'

 Goran Šebelić / CROPIX

Valamar Riviera kao najveća turistička kompanija u Hrvatskoj danas će na svojem prvom danu investitora okupiti pedesetak dioničara, predstavnika banaka i potencijalnih investitora.

Željko Kukurin, predsjednik Uprave Valamara, predstavit će i novu korporativnu strategiju do 2020. godine.

Prvi put radite Dan investitora. Što je cilj?

Kao vodeća turistička dionica u Hrvatskoj, s više od 21.000 dioničara, imamo potrebu stalne komunikacije s investitorima. Cilj je investicijskoj javnosti jednom godišnje uživo prezentirati rezultate jer nam je važno da budemo što transparentniji, da što bolje komuniciramo, ali i da postignemo što bolje razumijevanje turističkog biznisa. Dioničari, financijski analitičari i predstavnici banaka iz prve će ruke čuti što se događa u kompaniji. Objavit ćemo prvo integrirano izvješće Valamar Riviere za 2015. godinu, u kojem ne komuniciramo samo financijske rezultate nego i ukupne rezultate održivog i odgovornog poslovanja.

Koji su strateški ciljevi ?

Korporativna strategija razvoja Valamar Riviere postavljena je do 2020. godine s jasnim ciljevima. Imamo ambiciju u tom razdoblju postići dvoznamenkasti rast operativne dobiti investicijama u portfelj, akvizicijama i strateškim partnerstvima s ciljem produljenja sezone i diverzifikacije emitivnih tržišta. To planiramo ostvariti kroz investicije u portfelj na razini od 1,5 do 2 milijarde kuna, vodeći brigu o održivoj isplati dividende i rastu vrijednosti kompanije. Osim toga, želimo poticati održivi razvoj, društveno odgovorno poslovanje te ćemo posebnu pozornost u sljedećem periodu posvetiti upravljanju ljudskim resursima.

U koje ćete konkretne projekte investirati?

Valamar Riviera dosad je uložila 2,6 milijardi kuna u portfelj, što nas čini jednim od najvećih investitora u hrvatski turizam. Iduće godine krećemo s ulaganjem od 197 milijuna kuna u Family Life Bellevue Resort, koji je zajednički projekt s TUI-jem. To je prvi koncept TUI-ja u Hrvatskoj namijenjen obiteljima. Tom dugoročnom suradnjom s vodećim svjetskim touroperatorom ciljamo ponajprije na aviogoste iz Skandinavije i Velike Britanije. S novih emitivnih aviotržišta, TUI u tri godine u naše novo ljetovalište u Rapcu planira dovesti oko 80.000 gostiju, čime će se osigurati više od 400.000 noćenja. S ukupnim ulaganjima u Rabac većim od 465 milijuna kuna, što uključuje razvoj Girandella resorta, podići ćemo cijelu destinaciju Rabac s postojeće dvije i tri zvjezdice na sasvim drugu razinu, od četiri i pet zvjezdica, čime će ona postati jedna od vodećih odmorišnih destinacija u Hrvatskoj.

A akvizicije? Na koje mete ciljate u Hrvatskoj i regiji?

Aktivno tražimo prilike za potencijalna širenja i akvizicije u Hrvatskoj i regiji. U Hrvatskoj ima još puno turističke imovine na odličnim lokacijama u koju se uopće nije ulagalo ili se nedovoljno ulagalo. To je neiskorišteni potencijal hrvatskog turizma. Valamar Riviera može biti dobar partner tim destinacijama i od toga bi imali koristi svi - destinacije, lokalno gospodarstvo i država. Vrlo smo aktivni u cijeloj Hrvatskoj, ali tek ćemo vidjeti što ćemo uspjeti realizirati i kojom dinamikom.

Konkurentska Maistra je potvrdila da radi na kupovini hotela Marjan. Zanima li vas Split?

Veoma, jer je potencijal Split a velik.

Može li se dogoditi obratno - da Valamar kupi neki veliki igrač, možda novi vlasnik Arenaturista koji ima velike ambicije?

To je pitanje za dioničare.

Dobro, ali s obzirom na odličnu aktualnu poziciju hrvatskog turizma, mogu li se očekivati velike stvari - ulaganja ili preuzimanja?

Trenutno su na tržištu prisutna dva velika trenda. Jedan je da postoji turistička potražnja ozbiljnih i velikih turističkih sustava koja do sada nije bila toliko izražena. Drugi je da postoje investitori koji su zainteresirani za Hrvatsku, kao i raspoloživa financijska sredstva za razvoj turizma, što prije nije bio slučaj. Kako će se i kojom dinamikom odvijati, ovisi o nama. U Hrvatskoj trenutno nema dovoljno velikih razvojnih projekata u turizmu, a tamo gdje ih ima, nije do kraja jasna i izvjesna realizacija. Pedeset posto hrvatskog turizma još je privatni smještaj, što je dobar model podizanja životnog standarda građana, ali on nigdje nije ni ne može biti pokretač rasta turizma. Nadam se da ćemo barem u jednom dijelu prepoznati priliku i realizirati neke veće turističke projekte koji mogu odvesti hrvatski turizam na višu razinu.

Nekih projekata ipak ima. Jeste li predali ponudu za Imperial i Maestral?

Postoji interes za Imperial i Maestral. Valamar Riviera je dioničko društvo u većinskom vlasništvu malih dioničara i institucionalnih investitora iz Hrvatske, a ti se projekti potpuno uklapaju u naš poslovni model. Koristeći sinergiju našeg profesionalnog upravljanja i financijske snage s vrijednošću destinacija, vjerujem da možemo biti odličan partner državi i lokalnim zajednicama u daljnjem razvoju te turističke imovine.

Velika su očekivanja od ovogodišnje turističke sezone. Kako ulazite u glavnu sezonu?

Pred nama je izazovna sezona iz više razloga. Ovogodišnji rani Uskrs i školski praznici ne idu nam u prilog jer imaju velik utjecaj na poslovanje zbog nižih cijena i manje zauzetosti. Drugo što nije dobro je sigurnosna situacija. Iako se ističe da Hrvatska nije na listi rizičnih destinacija i da nam to ide u korist, to je vrlo nepredvidivo. U izvanrednim okolnostima teško je predviđati turistička kretanja. Nama to trenutno ide u korist jer je Hrvatska sigurna destinacija, većinom automobilska, ali na sve to treba gledati s rezervom. Lani smo u Hrvatskoj ostvarili najuspješniju turističku godinu i visoko podignuli ljestvicu za daljnji rast, posebno u visokoj sezoni kada smo već nekoliko godina dobro popunjeni. Bez novih kapaciteta nemoguće je očekivati veliki rast noćenja u špici sezone.

Najveći rast prihoda bilježite u objektima s četiri i pet zvjezdica. Koji su još pokazatelji koji potvrđuju da se isplati ulagati?

Puno je veće zadovoljstvo i povrat gostiju. Valamar Isabella Island Resort, jedan od naših najskupljih proizvoda, prvi je i prodan ove godine, što potvrđuje u kojem bi smjeru trebao ići hrvatski turizam. Od 2012. godine do danas udio smještaja visoke kvalitete povećali smo sa 27 na 41 posto i intenzivno radimo na pripremi projekata s ciljem daljnjeg podizanja kvalitete.

Svi veliki hotelijeri pokušavaju smanjiti udio online posrednika. Koliko u tom uspijevate, koliki je direktan buking?

Oko 38 posto prihoda nam je direktan buking, a plan nam je da dođemo do 50 posto. Imamo 25 posto gostiju koji su lojalni i koji nam se vraćaju, ali nam je ambicija doći do 30 posto. Na razini Valamara daljnji rast je velik posao jer već danas ostvarujemo više od 50.000 rezervacija godišnje putem našeg rezervacijskog centra. Gost mora biti u fokusu svih naših aktivnosti pa su tako mjerenje zadovoljstva i direktna komunikacija s gostima u središtu naše strategije.

Hotelijeri se žale na velik nedostatak sezonaca. Jesu li oni koji se žale u svibnju debelo zakasnili u zapošljavanju sezonaca?

Ljudski resursi dugoročno su najvažnija tema u hrvatskom turizmu. U perspektivi razvoja turizma prvi će izazov biti uopće pronaći ljude koji žele i mogu raditi, a drugi pronaći ljude koji imaju znanja i vještine za rad u turizmu više kvalitete. Valamar je najveći poslodavac u turizmu, koji zapošljava više od 4100 djelatnika u visokoj sezoni, od čega oko 3000 sezonaca. Nije tema hoće li se naći sezonci za rad ljeti, nego kako postaviti strategiju i uvjete rada da se oni ne moraju tražiti jer imaju posao koji je bliži cjelogodišnjem radu i kojim su zadovoljni. Osnova podizanja kvalitete prema četiri i pet zvjezdica je zapošljavanje i edukacija djelatnika koji imaju vrhunska znanja. U idućem periodu otvorit će se nekoliko ozbiljnih turističkih projekata te će nastati velika potražnja za ljudima. Mi radimo na tome da imamo visoku stopu povrata sezonskih radnika, koja nam je sada na oko 65 posto. Ove smo godine potpisali i više od 650 ugovora za stalne sezonce.

Kolika je plaća u Valamaru?

Prosječna bruto plaća u 2015. godini iznosi 7887 kuna i 13 posto je veća od prosjeka industrije. Plaća konstantno raste i vjerujem da ćemo već ove godine biti iznad prosjeka Hrvatske. Velika vijest u turizmu je da vodeće hrvatsko turističko poduzeće ima plaću koja je veća od prosječne plaće u državi jer to znači da se isplati raditi u turizmu. Jako je važan podatak da 75 posto naših djelatnika živi na destinacijama gdje radi. Zapošljavamo i više od 400 menadžera koji su svi iz Hrvatske.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. lipanj 2020 03:27