Dva najveća telekoma u Srbiji kupila su banke i svojim klijentima sada nude i bankarske usluge. Hrvatski Telekom lani je kućanstvima i poslovnim korisnicima počeo prodavati električnu energiju. Pad prihoda od tradicionalnih usluga, dakle fiksne i mobilne telefonije, telekomi pokušavaju nadoknaditi nizom novih usluga, a HT je uz pomalo neočekivani iskorak na tržište električne energije krenuo i u razvoj digitalnih usluga i servisa kojima su se nametnuli kao lider u inovativnim digitalnim uslugama među telekomima u ovom dijelu Europe, ali i unutar DT Grupe.
ogika je bila jednostavna, kao najveći telekom operator na hrvatskom tržištu imaju bazu od čak 2,3 milijuna korisnika i bilo je pitanje kojim uslugama je moguće monetizirati jednu od najvećih baza podataka o kupcima u Hrvatskoj, uz veliki naglasak na zaštitu osobnih podataka.
Dok su moćni OTT igrači, dakle Viber, Skype, WhatsApp i ostali, telekomima oteli dio usluga i prihoda, tradicionalni telekomi odlučili su iskoristiti prednost velikih baza konkretnih podataka o korisnicima i njihovim navikama. U HT-u je osnovan cijeli odjel koji se bavi razvojnom strategijom monetizacije tih podataka. Rezultat su tri nove usluge s kojima su u posljednjih nekoliko mjeseci izašli na tržište, a koje su temeljene na Big Data tehnologiji koja omogućava prikupljanje i obradu velike količine podataka u realnom vremenu.
Jedna od novih usluga je Kupon2go koju su nakon devet mjeseci razvoja krajem prošle godine izbacili na tržište, a koja korisnicima prema njihovoj trenutnoj lokaciji SMS-om šalje ponude s popustima. U samo mjesec dana od lansiranja u ponudi je već bilo 50 različitih oglašivača sa 70-ak ponuda.
Najveći interes pokazale su tvrtke iz ugostiteljstva, modne industrije, maloprodaje i telekomi. TV Beat je Big Data usluga za poslovni segment, koja bez osobnih podataka daje statistiku prikazivanja emisija po pojedinim kategorijama i broju gledatelja. Treća je usluga Heat Maps, namijenjena poslovnim korisnicima koji mogu izabrati određenu lokaciju koja im je bitna za poslovanje, primjerice kvart u kojem imaju prodajno mjesto, i dobiti cijelu analitiku osobnih podataka korisnika kojima se pritom ne otkriva identitet. HT je s tim projektima pionir u DT grupi, a u planu već imaju i niz novih usluga čak i u segmentu medicine.
- Polako, ali sigurno ulazimo u digitalno doba. Bid Data pristup donosi mogućnost korištenja napredne digitalne analitike i metoda prikupljanja i obrade podataka kojima stječemo konkurentsku prednost. Digitalni servisi su najveći rastući segment na razvijenim tržištima s trenutačnim potencijalom od 415 milijardi eura. HT je na vrijeme prepoznao ove trendove, iskoristio svoju šansu i nametnuo se kao prvi i inovativni pokretač razvoja digitalnih usluga i servisa među telekomima u ovom dijelu Europe - ističe Ines Rukljač, viša voditeljica grupe u HT-ovu odjelu za medijske i digitalne usluge.
U HT-u ne žele otkriti prihode koje očekuju od digitalnih usluga, ali očito je riječ o segmentu na koji ozbiljno računaju. HT je lani uspio stabilizirati pad prihoda na 1,9 posto pa su prihodi dosegnuli 6,9 milijardi kuna.
Još 2013. godine pad je bio 6,8 posto. Već je 2014. godine zabilježen porast prihoda od ICT-a, mobilnog interneta i TV usluga. Očito je da u HT-u računaju na još veći prodor upravo u digitalnom segmentu.
- Hrvatsko tržište i regija još su uvijek u povojima što se tiče digitalnih servisa i usluga, čak je i penetracija svjetskih OTT igrača relativno mala.
U tome vidimo mogućnosti širenja portfelja digitalnih usluga i servisa, u što uključujemo i partnerske modele s vanjskim dobavljačima jer je takva sinergija (tehnologija, izlazak na tržište, distribucija) najbrži i potencijalno najuspješniji put u razvoju i tržišnom plasiranju ovakvih proizvoda - kaže Ines Rukljač.
Kineski zid između identiteta i analitike
Zaštita podataka jedan je od ključnih faktora u razvoju digitalnih usluga jer HT mora imati suglasnost svakog korisnika za korištenje podataka. Stoga su u HT-u razvili Trust Centar, koji potpuno razdvaja identitet korisnika od obrade podataka i analitike.
- U HT-u i cijeloj DT Grupi sigurnost i zaštita privatnosti korisnika je na prvom mjestu, kao i usklađenost s regulatornim zahtjevima. Čak i u procesima koji zahtijevaju izričitu privolu korisnika, obradu podataka i dalje provodimo preko Trust Centra. Tu idemo iznad regulatornih zahtjeva upravo radi percepcije korisnika i možemo reći da je analitika potpuno odvojena od identiteta pojedinca - objašnjava Martina Matovina, viša stručnjakinja za arhitekturu poslovnih procesa u HT-ovu odjelu za e-kompaniju.
Jolić Šimović odlazi iz Uprave
HT je jučer izvijestio o promjeni u Upravi, iz koje 1. svibnja odlazi Irena Jolić Šimović. Ona je trenutačno u upravi zadužena za ljudske resurse, a ranije je bila zadužena za poslovne korisnike odnosno za fiksne i bb korisnike. Inače, HT je prošle godine s dolaskom novog predsjednika Uprave Davora Tomaškovića proveo opsežno restrukturiranje kojim je bio obuhvaćen i velik broj menadžerskih mjesta.
- Nakon niza godina u HT-u, vrijeme je za promjenu - kaže Jolić Šimović koja je u menadžerskom timu od 1999. godine, a karijeru nastavlja izvan kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....