INOVINE SU REDEFINIRALE CIJELU MREŽU

Kiosci će vam biti servis za sve potrebe u pokretu

Od mjenjačkih poslova do pripremanja jela i pića te mikroregulacije cijena na kioscima, razvijaju 30 novih usluga
 Tomislav Krišto/CROPIX
Od mjenjačkih poslova do pripremanja jela i pića te mikroregulacije cijena na kioscima, razvijaju 30 novih usluga

Dok maloprodaja u Hrvatskoj zbog recesije pada 21 posto hrvatski nacionalni lanac kioska iNovine, koji je dio Adris grupe, morao je nešto učiniti.

- To je okvir u kojem djelujemo, a uz to tri naše ključne kategorije roba - cigarete, tiskovine i elektronske nadopune, koje čine 80 posto asortimana u kiosku - padaju prosječno pet do deset posto godišnje u posljednje četiri godine - objašnjava Hrvoje Patajac, direktor kontrolinga Adris grupe i uskoro predsjednik Nadzornog odbora iNovina.

Informatizacija

U posljednje tri godine iNovine su uložile 23 milijuna kuna u unapređenje poslovanja. Prvo su se usredotočili na restrukturiranje maloprodajne mreže; zatvorili su 180 prodajnih mjesta koja nisu dobro poslovala i otvorili jednako toliko na atraktivnijim lokacijama. Premda prodaja tiskanih izdanja pada, odlučili su da zadržati strategiju oko njih te da će ih kao ključnu kategoriju svojega asortimana, što proizlazi i iz imena tvrtke, i dalje razvijati. Potom su uložili 11 milijuna kuna u informatizaciju. - To smo napravili prije zakonske obveze fiskalnih blagajni, jer to nam omogućuje bolje upravljanje i radnim vremenom pojedinih prodajnih mjesta i asortimanom. Sad imamo opciju određivanja cijena na mikrolokacijama, što znači da na svakoj pojedinačnoj lokaciji možemo definirati politiku cijena i upravljanje akcijama, što do tada nije bilo moguće. I danas se vide rezultati, jer iako pada tržište, u našem slučaju to je blaži pad - tvrdi Sanja Vučina, direktorica iNovina. No, iako su uveli dodatne usluge i proširili granice maloprodaje, već razmišljaju i o budućnosti. Dioničarima će u lipnju, na godišnjoj skupštini, ponuditi da glasaju za povećanje još 30 djelatnosti. A na listi prijedloga su razne: od prikupljanja otpada, preko pripremanja jela i pića, mjenjačkih poslova, poštanskih usluga, do javnog prijevoza putnika.

- Danas se kaže da 70 posto zanimanja koja će postojati u budućnosti sada ne postoje. Također, prije nekoliko godina nismo se bavili djelatnostima koje obavljamo danas. Tom smo se logikom i mi vodili pri ovoj dopuni djelatnosti. -

Odnosi s Tiskom

Proširili su opseg radi buduće fleksibilnosti u poslovanju a potrebe potrošača i poslovne prilike definirat će ponudu.

Danas su potrošači zahtjevniji i puno užurbaniji, kažu. Mijenja se i kultura konzumacije nekih namirnica, primjerice vode i kave. - Ključna je stvar dovesti potrošača na prodajno mjesto, jer on ne kupuje jednu stvar, nego, kako su pokazala istraživanja, prosječno jedan i pol artikal - kaže Patajac.

Na pitanje je li ih na doregistraciju natjerao najveći konkurent na tržištu, Tisak, Patajac odgovara: “U veleprodajnom dijelu poslovanja s Tiskom imamo komercijalni odnos, a u maloprodajnom konkurentski”. Naime, Adris grupa u Tisku ima udjel od 25,9 posto. Stoga, ističe on, i njoj je u interesu uspješno poslovanje Tiska. Što se tiče prodaje konkurentskih cigareta, kažu da ona ovisi “isključivo o poslovnim razlozima”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 10:41