AD PLASTIK

MARINKO DOŠEN: Uz potporu iz EU fondova uvodimo novu tehnologiju za bojanje automobilskih dijelova

Tehnologija bojenja plastičnih komponenti za autoindustriju predstavlja nišu s najvećom dodanom vrijednošću
Marinko Došen, AD Plastik
 Arhiva / HANZA MEDIA

Ovih je dana AD Plastiku odobreno 19,6 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj, za projektni prijedlog “Pilot-linija bojanja za industrijska istraživanja, razvoj i inovacije”, temeljem otvorenog poziva “Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga”, koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Povod je to za razgovor s predsjednikom Uprave AD Plastika Marinkom Došenom.

Kakav je to projekt za koji ste povukli novac iz fondova EU?

- Projekt će trajati 45 mjeseci. Odluka o financiranju nam je uručena, a ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisat ćemo u idućih tridesetak dana. Do sada smo proizvodili samo bojane eksterijere, ali istraživanjem tržišta utvrdili smo da postoji veliki interesa za bojanim dijelovima interijera. Budući da ionako proizvodimo dijelove interijera vozila poput instrumentnih ploča i obloga vrata, razvoj tehnologije bojanja tih istih dijelova logičan je slijed. To su malo drugačija tehnologija i boje, stoga je taj istraživačko-razvojni projekt pravi izazov.

Bojenje plastičnih dijelova interijera znatno se razlikuje od bojenja eksterijera. Zahtjevi kupaca su specifični, posebice kad je riječ o izdržljivosti i haptičkim svojstvima proizvoda. Boje su dvokomponentne, što zahtijeva drugačiju opremu i postupak bojenja. Također, radit ćemo i na poboljšanju postojećeg tehnološkog procesa bojenja, odnosno smanjenju škarta i potrošnje boje.

Novac od potpore iskoristit ćemo za nabavu opreme i operativne troškove razvoja.

Što će to značiti za poslovanje AD Plastika?

- Povećanje ulaganja u istraživanje i razvoj, bez čega je nemoguć opstanak u autoindustriji, zasigurno će unaprijediti poslovanje AD Plastika. Uvođenje nove tehnologije bit će jedan od generatora rasta prodaje u srednjoročnom razdoblju. Omogućit će nam proširenje proizvodnih kapaciteta, otvoriti nova radna mjesta, osigurati rast prihoda kroz povećanje izvoza i unapređenje konkurentnosti. Istodobno, nove i moderne tehnologije smanjuju utjecaj na okoliš…

Kako će unaprijediti poslovanje i poslovne procese?

- Tehnologija bojenja plastičnih komponenti za autoindustriju predstavlja nišu s najvećom dodanom vrijednosti, a ona je u našoj kompaniji prisutna već 20 godina. Bio je to velik tehnološki iskorak kada smo nakon proizvodnje injekcijskih prešanih komponenti uveli i njihovo bojenje. U našem okruženju nema puno kompanija koje proizvode i boje plastične komponente. Upravo nam prednost objedinjenog procesa proizvodnje bojenih plastičnih dijelova, u odnosu na konkurenciju, osigurava prednost kod kupaca. Ali, kako tehnologije svakodnevno napreduju i razvijaju se, tako i mi moramo pratiti te trendove.

Usvajanje tehnologije bojanja interijera za vozila značit će širenje našeg proizvodnog asortimana bojanih proizvoda. Istodobno, dobit ćemo dodatni kapacitet za tehničke probe, jer cilj nam je poboljšati postojeći proces bojenja smanjenjem škarta i utroška boje. Optimizirat ćemo robotsko nanošenje boja i ostalih parametara bojenja.

Kako će tržište reagirati?

- Interes kupaca postoji, što znači i mogućnost sklapanja novih poslova. Posebice u niši bojanja manjih dijelova interijera i manjih dijelova eksterijera koji se jednostavno pakiraju i cjenovno mogu podnijeti transport na veće udaljenosti. To će sigurno utjecati na buduće nominacije kod postojećih, ali i kod otvaranja novih kupaca.

Ima li još novosti vezanih uz investicije ili akvizicije?

-Naša ulaganja uvelike ovise o planovima kupaca. Prosječno ulažemo 3 do 5 posto prihoda godišnje osim ako nije riječ o većim projektima poput Edisona ili otvaranja novih tvornica. Primjerice, 2013. i 2014. godine zbog nove lakirnice ulaganja su iznosila više od 20 milijuna eura. I ovo bi trebala biti investicijski vrlo značajna godina za AD Plastik jer planiramo proširenje kapaciteta bojanja.

Ima li novih poslova na vidiku?

- U ovoj godini ugovorili smo nove poslove za Audi Q3, Ford Focus i vozila PSA Grupe, a za naše kompanije u Rusiji dogovoreni su novi poslovi za VW Tiguan, Nissan Qashqai, Renault Logan i Sandero, faza dva. Planirani prihodi od poslova dobivenih u prva tri mjeseca ove godine je oko 15 milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 00:37