MALI HRVATSKI PODUZETNICI U VRHU EU

Marko Matenda: 'Svoj karbonski Visiobike ću proizvoditi u Zagrebu'

U izboru portala Tech.eu projekti su još četiri startupa iz Hrvatske: jedan od njih je i plišani medvjedić, čuvar za bebe

Web-portal Tech.eu izabrao je 50 najuzbudljivijih startupa Starog kontinenta, među kojima ih je pet iz naše zemlje.

Jedan od pet odabranih je i Visiobike, električni bicikl s okvirom od karbonskih vlakana koji je integriran s pametnim telefonom. Taj bicikl ima integriran GPS sustav i kameru, a njegova je posebnost što procjenjuje koliko brzo osoba vozi i koliko joj je zapravo potrebna pomoć.

Drugim riječima, ako se netko vozi uzbrdicom i jedva okreće pedale, bicikl će procijeniti da se treba uključiti i olakšati mu, što, primjerice, kod vožnje nizbrdo neće biti potrebno.

Pažnja u San Franciscu

Iza zanimljivog projekta stoji 25-godišnji ekonomist Marko Matenda, koji kaže da je taj start up počeo razvijati u listopadu 2010. Nakon četiri mjeseca intenzivnog rada okupio je oko sebe kreativan tim i osnovao tvrtku. Nedavno je svoj posao predstavio u San Franciscu, gdje je privukao veliku pozornost.

- Trenutno radim na pripremi proizvodnje. Planiram da se na tržištu nađu na početku sezone prodaje bicikala, što je u travnju. Uskoro će biti moguće prednarudžbe. Cijena će biti četiri tisuće eura - kaže Matenda.

Bicikli će se proizvoditi u Hrvatskoj: okvir od karbonskih vlakana u jednom malom pogonu blizu Zagreba, a za elektroniku će se pobrinuti sami Marko i njegov tim. Bicikl će biti težak oko 20 kilograma.

Upravljač - mobitel

Jedno punjenje omogućuje vožnju od 40 do 80 kilometara, odnosno oko četiri sata vožnje. No, koliko će baterija trajati ovisi zapravo o tome na kojem terenu korisnik vozi svoj bicikl i koliko brzo okreće pedale.

- Ako vodimo računa o cijeni struje, kilometar vožnje definitivno će biti iznimno jeftin. Općenito su električni bicikli vozila kod kojih jedan kilometar najmanje košta. Kod nas tržište još ne vidi koji potencijal bicikl ima, zato planiramo većinu naših prozivoda prodavati diljem Europe, pa i svijeta. No, to ne znači da neće biti dostupni u Hrvatskoj, dapače, želim da ga i ljudi u našoj zemlji mogu kupiti i voziti. Siguran sam da će dostupnost takvog bicikla malo podići svijest o tom zapostavljenom prijevoznom sredstvu - pojašnjava Matenda.

Biciklom se zapravo upravlja preko mobitela. Ako osoba ne ukuca PIN kod, ne može pokrenuti bicikl. Time se staje nakraj lancima i vezivanju za stupove, kao i mukama biciklista kada treba pronaći mjesto na kojem mogu bezbrižno ostaviti svog ljubimca na dva kotača. Ispod sjedala se nalazi kamera, koja služi kao retrovizor, jer vozaču na displeju mobitela prikazuje kako izgleda cesta iza njega. Osim toga, bicikl ima automatski mjenjač, zbog čega je vožnja ugodnija jer nema mijenjanja i pogađanja koja je brzina najbolja.

Testiranje tržišta

- Zasada nemamo nikakve procjene o dobiti. Možemo mi sanjati i napraviti stotine krivulja o rastu, ali stvarnost počinje kad prodamo prvi bicikl. Ne znamo kolika će biti prodaja, nismo radili procjene za svako pojedino tržište na kojem ćemo prodavati. Radio sam na promociji, a uskoro ću vidjeti koliko je to uspješno bilo i koliko tržište prepoznaje naš proizvod. Vjerujem da ćemo uspjeti - kaže optimistično mladi ekonomist.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 01:26